Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Ännu ett rent nonsens-inlägg med personangrepp – denna gång anklagar du mig grundlöst för att ”
tjafsa och ljuga”. I verkligheten handlar saken alltså om ny kunskap som kan vara användbar för klimatforskningen:
In view of the growing evidence for a link between solar activity and climate-related observations, both on the decadal and centennial (Connolly et al., 2021; Stefani, 2021; Scafetta, 2023), as well as on the millennial time-scale (Bond et al., 2001), we consider a deepened understanding of any such kind of (quasi-)deterministic triggers of the solar dynamo as worthwhile and timely.
https://link.springer.com/article/10.1007/s11207-024-02295-x
Jag anklagar dig inte för att ljuga och vilseleda. Jag argumenterar för det. Det är en konsekvens av argument. Inte ett personligt riktat påhopp.
Det här är inte representativa studier för vetenskapen aka forskningsläget. Det är körsbärsplocksde avvikande studier som du hittar på förnekarbloggar. Publicerade i tidskrifter utan nämnvärd impact. Men allt detta har ju skrivits till dig tidigare.
Och ändå skriver du saker som
"Den nya artikeln presenterades via ett pressmeddelande den 27 maj och är svår att missa för den som håller sig någorlunda uppdaterad."
Det du borde ha lagt till är möjligtvis "uppdaterad på Andy bensinfysikers blogg".
Det finns nog många verksamma inom psykiatri som missade de senaste rönen kring schizofreni som orsakas av denonisk possession också. Även om de själva publicerar på området och alltså borde vara uppdaterade.
Det är att vilseleda. Den senaste referensen har inte klimatföröndringsrna på jorden i ditt scope.
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Så hela artikeln handlar inte om klimatet.
Hjärntotius kan inte se det.
Men visst tror jag olika cykler förklarar solens påverkan, men är det viktigt nu?
Precis. Vad den faktiskt säger tas bättre upp av phys.org som Totius också länkade till. Men inget av det är ju det Totius lyfte i tråden. Totius lyfte istället upp det studien inte undersökte för att försöka ge en felaktig bild av både studien och forskningsläget.
Om vi andra skulle länka till "ny studie uttrycker stöd för att människan driver klimatförändringarna" skulle vi inte få mycket annat gjort i livet.