2024-05-30, 21:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför har du så stort behov av att tala om för kvinnor vad de vill, borde tänka, svara och välja?

Genomsnittliga mannen?

Vad pratar du om nu?

Frågan gäller främmande män i skogen.

Jag behöver ingen - en björn är en björn, den går inte ut med onda intentioner, den kan man läsa och ger bättre möjlighet att hantera situationen.
Björnar är helt enkelt aldrig falska och onda.

Eftersom den genomsnittlige mannen per se är den vanligast förekommande är det ju störst sannolikhet att det är en sådan man du stöter på i skogen. Att mannen är främmande utesluter inte att mannen även är genomsnittlig.

Var har du inhämtat all din kunskap om björnar?
Citera
2024-05-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140
Ja men hon kommer ju möta 1000 ggr mer män i livet än Björnar så det är ju fortfaranda mycket mycket farligare att möta en björn,sedan trodde jag det var dödsfalll vi diskuterade och inte våld?
Citera
2024-05-30, 21:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Eftersom den genomsnittlige mannen per se är den vanligast förekommande är det ju störst sannolikhet att det är en sådan man du stöter på i skogen. Att mannen är främmande utesluter inte att mannen även är genomsnittlig.

Var har du inhämtat all din kunskap om björnar?
Nu babblar du oväsentligheter igen.

Det räcker med att råka på en galning i skogen för att det skall vara kört - då är det helt jävla ointressant om det finns tusen andra som inte är galna.
Citera
2024-05-30, 21:56
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Varför har du så stort behov av att tala om för kvinnor vad de vill, borde tänka, svara och välja?
Jag har inget sånt behov.

Citat:
Genomsnittliga mannen?

Vad pratar du om nu?

Frågan gäller främmande män i skogen.
Precis. Och den genomsnittliga mannen är mindre farlig än den genomsnittliga björnen även i skogen.

Citat:
Jag behöver ingen - en björn är en björn, den går inte ut med onda intentioner, den kan man läsa och ger bättre möjlighet att hantera situationen.
Björnar är helt enkelt aldrig falska och onda.
I allmänhet bra mycket farligare än män, dock.
Citera
2024-05-30, 21:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu babblar du oväsentligheter igen.

Det räcker med att råka på en galning i skogen för att det skall vara kört - då är det helt jävla ointressant om det finns tusen andra som inte är galna.

Det är ju det vi försöker få dig att förstå att det inte är. Om det nu skulle vara så att det är 2 av tusen björnar som är galna och det är helt kört så är ju det en större risk än att det är 1 av tusen män som är galna. Då är det ju väldigt ologiskt att välja att möta en björn.
Citera
2024-05-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Ja men hon kommer ju möta 1000 ggr mer män i livet än Björnar så det är ju fortfaranda mycket mycket farligare att möta en björn,sedan trodde jag det var dödsfalll vi diskuterade och inte våld?

De flesta män kvinnor möter, möter hon tillsammans med andra, dvs hon är skyddad av gruppen.
De män som är farliga för kvinnor är de hon träffar på tu man hand.
och frågan är fortsatt vem vill du helst möta i skogen. Hur många män befinner sig i skogen?
Jag vågar fortsatt påstå att ensamma män i skogen är betydligt farligare för kvinnor än ensamma björnar i skogen.

Kivnnor är rädda både för att mördas, våldtas och misshandlas av män. De utsätts för allt detta, och då alltså ofta från partners.
Citera
2024-05-30, 22:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag har inget sånt behov.

Precis. Och den genomsnittliga mannen är mindre farlig än den genomsnittliga björnen även i skogen.
Vi pratar om den främmande mannen - du vet ingenting om honom.

Citat:
I allmänhet bra mycket farligare än män, dock.
Nej, med hänsyn till björn i Sverige dödat 1 kvinna på ca 50 år - och män dödat betydligt fler så stämmer det inte.
Det större risk att råka på en man skogen som dödar än en björn.
Citera
2024-05-30, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju det vi försöker få dig att förstå att det inte är. Om det nu skulle vara så att det är 2 av tusen björnar som är galna och det är helt kört så är ju det en större risk än att det är 1 av tusen män som är galna. Då är det ju väldigt ologiskt att välja att möta en björn.
Var hittar du 2000 galna björnar - och där motsvarande siffra för män inte är långt högre?

Nej, det är logiskt att välja björn
Citera
2024-05-30, 22:58
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Vi pratar om den främmande mannen - du vet ingenting om honom.
Precis. När man inte har någon som helst data, så utgår man från genomsnittet.

Citat:
Nej, med hänsyn till björn i Sverige dödat 1 kvinna på ca 50 år - och män dödat betydligt fler så stämmer det inte.
Fler kvinnor som dödat andra kvinnor än björnar också. Även fler hundar och hästar som dödat kvinnor. Vad stöter du helst på i skogen? En kvinna, en häst, en hund, eller en björn?

Statistiken ser ut som den gör p.g.a. hur mycket mer sällan kvinnor möter björnar än män (eller kvinnor, hundar, och hästar). Du möter män i stort sett varje gång du går utanför huset, men det är nog ganska ovanligt att du möter björnar.

Citat:
Det större risk att råka på en man skogen som dödar än en björn.
Se ovan.
Citera
2024-05-30, 23:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Precis. När man inte har någon som helst data, så utgår man från genomsnittet.
Nej, det gör man inte. Man utgår från vad som är i situationen.
Annars är man väldigt pantad.

Citat:
Fler kvinnor som dödat andra kvinnor än björnar också. Även fler hundar och hästar som dödat kvinnor. Vad stöter du helst på i skogen? En kvinna, en häst, en hund, eller en björn?
Och - nu handlade frågan om björnar och främmande män.
Och de flesta valde björnen framför en främmande man.
Oavsett om du känner dig lite kränkt av det eller inte.

Citat:
Statistiken ser ut som den gör p.g.a. hur mycket mer sällan kvinnor möter björnar än män (eller kvinnor, hundar, och hästar). Du möter män i stort sett varje gång du går utanför huset, men det är nog ganska ovanligt att du möter björnar.
Nej, om jag bor ensam i ett hus mitt i skogen så möter jag inte massa män där.
Möter jag män utanför huset så är jag inte ensam i skogen med en främmande man.

Du verkar ha lite svårt att greppa scenariot.
Citat:
Se ovan.
Du har fortfarande fel - givetvis.
Citera
2024-05-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De flesta män kvinnor möter, möter hon tillsammans med andra, dvs hon är skyddad av gruppen.
De män som är farliga för kvinnor är de hon träffar på tu man hand.
och frågan är fortsatt vem vill du helst möta i skogen. Hur många män befinner sig i skogen?
Jag vågar fortsatt påstå att ensamma män i skogen är betydligt farligare för kvinnor än ensamma björnar i skogen.

Kivnnor är rädda både för att mördas, våldtas och misshandlas av män. De utsätts för allt detta, och då alltså ofta från partners.

Detta borde utredas. Man vet att gifta kvinnor har en death-rate på 569 per 100000 och aldrig gifta har en death-rate på 1166 per 100000. Alltså det säkraste en kvinna kan vara är att vara gift.

Varför det är så:

- Hon blir skyddad.

- Hon tycker livet är roligare.

- Hon får fysisk kontakt.

- Hon blir mindre rädd.

- Hon har bättre ekonomi ,kan äta bättre osv.

Så även om 16 kvinnor per år blir mördade så är det inte vanligt Skulle det vara så att kvinnor vart misshandlade så mycket som gifta skulle de inte trivas så bra och överleva. Kvinnor som gifter sig med kriminella och missbrukare är däremot utsatta för förhöjd risk bli dödade och misshandlade.

Vänstern försöker göra kvinnor rädda för något som är bra.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/1MBzRX/billie-eilishs-nya-album-visar-vagen-ur-heterohelvetet

Heterosex är ett helvete.

Aftonbladet ett exempel försöker rädda kvinnor från heterosexualism ,när man vet att heterosexuella kvinnor har bäst mental hälsa.

Får vänstern hålla på ett tag kommer medel-livs-längden börja sjunka. Kvinnor är helt enkelt för rädda för att leva livet.
Citera
2024-05-30, 23:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Nej, det gör man inte. Man utgår från vad som är i situationen.
Annars är man väldigt pantad.
Okej, vad är det för man i situationen, då? För du svarar ju på frågan utan att det har specificerats vad för man det är. Vilket betyder att du inte utgår från vad som är i situationen, vilket du just beskrev som att vara "väldigt pantad."

I hypotetiska frågor utgår man för övrigt i allmänhet från normen om inget annat specificerats.

Citat:
Och - nu handlade frågan om björnar och främmande män.
Och de flesta valde björnen framför en främmande man.
Oavsett om du känner dig lite kränkt av det eller inte.
Jag känner mig inte ett dugg kränkt. Jag bara tror er inte.

Hade det nämligen handlat om den statistik du nämnde så hade ni även valt björnen framför en annan kvinna, en hund, eller en häst. Men det gör ni inte, eller hur? För den statistik du nämnde är inte den riktiga anledningen till att ni svarar björnen.

Citat:
Nej, om jag bor ensam i ett hus mitt i skogen så möter jag inte massa män där.
Möter jag män utanför huset så är jag inte ensam i skogen med en främmande man.
Visst, du kan ändra scenariot hur du vill. Det är i alla fall p.g.a. den låga mängden faktiska möten med björn som de dödar så få. Hade kvinnor haft samma mängd kontakt med björnar som de har med män, så hade fler skadats och dödats av björnar än av män.

Citat:
Du verkar ha lite svårt att greppa scenariot.
Inte alls.

Citat:
Du har fortfarande fel - givetvis.
I vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in