2024-05-30, 20:44
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Är du helt borta eller? Har aldrig sagt att ett barn ska leka med det men de kan pilla på det för då sitter det fast. Idiot.

Mata inte 🧌
Resten av tråden förstod vad du menade, såna dära kulor på träramar.
Citera
2024-05-30, 20:45
Medlem
Haha nu letas det en ny bil också. Smart och välja en sprillans ny bil för det tappar ju inte värde direkt så fort det är på vägen? 😂
Och vadå större bagageutrymme, till vad?
Hur ofta åker de faktiskt iväg och hittar på någon utflykt?
Som någon nämnde här har ju verkligen H ett shopping beroende. Ska finnas ursäkter till allt.
Citera
2024-05-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askon
Och du får dina kickar här inne? Billigt, men fruktansvärt tragiskt 😥
?? Nu hängde jag inte med. Jag har ett liv så jag behöver inte sitta här för att få några kickar. Jag har både barn och barnbarn och ett jobb att sköta. Trädgård att njuta av och en massa att göra.
Jag tycker bara det är synd att en ung tjej inte har ett mer innehållsrikt liv. Att hon sitter hemma utan vänner och enda gången hon går ut så är det för att handla något. Eller så beställer hon något på nätet. I övrigt gör hon ingenting. Så nej det är väldigt tragiskt alltihop och jag hoppas hon får hjälp att ta sig ur det.
Tyvärr så är det väl så att så länge hon tjänar närmare 1 miljon på detta destruktiva livet så finns där nog ingen vilja till förändring.
Citera
2024-05-30, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Ringa var ju dock endast för innehavet iom att han själv inte hade recept för de mediciner han hade på sig vid husrannsakan, det ligger garanterat ett till ärende hos åklagaren för stölden och allt annat vad det nu kan komma att rubriceras som. Den som väntar på något gott…
Nä, så fungerar det inte. Det samordnas inom polisen så samma utredare har allt pågående (generellt sett). Har han misstänkts för stölderna och man gör en husis och hittar nark hemma hos honom så kommer garanterat en och samma utredare utreda samtliga misstankar.
Citera
2024-05-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
För att bina inte ska drunkna? Varje dag lär man sig något nytt.

Jag är väldigt nojig för att mina små ska sätta i halsen, vet hur snabbt det går och hur snabbt ett barn kvävs till döds.

Hade en bekant vars sjuåring satte en legobit i halsen och kvävdes innan hjälp hann nås. Detta är många år sedan men min treåring får inte leka med tex lego utan ständig uppsikt.

Man är orolig över olika saker som förälder, beroende på vilka erfarenheter man har med sig i bagaget.

Förstår. Fy vad hemskt upplevelse. Det går verkligen snabbt, man får vara som en kobra.
Citera
2024-05-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Mata inte 🧌
Resten av tråden förstod vad du menade, såna dära kulor på träramar.
Jag förstod på tidigare inlägg att det var troll, det borde jag ha räknat ut…
Citera
2024-05-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Förstår. Fy vad hemskt upplevelse. Det går verkligen snabbt, man får vara som en kobra.
Ja, det bästa man kan göra som förälder i förebyggande syfte är att lära sig barn-HLR samt att upptäcka riskfaktorer. Det kan hända vem som helst
Citera
2024-05-30, 21:11
Medlem
Citat:
Jag förstod på tidigare inlägg att det var troll, det borde jag ha räknat ut…
Vem är troll i trollens värld?
Citera
2024-05-30, 21:14
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ja, det bästa man kan göra som förälder i förebyggande syfte är att lära sig barn-HLR samt att upptäcka riskfaktorer. Det kan hända vem som helst

Ja det borde vara obligatorisk för alla nyblivna föräldrar, jag får ju min praktik via jobbet och får öva varannat år och det känns ju ändå som en klen tröst.
Citera
2024-05-30, 21:25
Medlem
Ska vi ta och diskutera bilen då. Efter lite klassisk stalkning ser jag att de har en Hyundai Tucson 1.6 T-GDI från 2016 som i mitt tycke är en rätt ny bil ändå. Den ska ha 620 liter bagageutrymme. HT vill alltså köpa en 2024 års modell som tappar i värde när den rullar ut från fabriken för att få större bagage. Samma HT tyckte att Emmaljunga vagnen dom hade var för tung och skrymmande så dom köpte en mindre vagn som dom tog med på resan som handbagage tror jag? Blir det Lyxfällan för HT i framtiden?
Citera
2024-05-30, 21:53
Medlem
Uncloaks avatar
Alltså varför prioritera en helt ny bil, istället för kontantinsats till ett hus? Även om de tar ett billån så är det ju en förlustaffär bara det. Hur kan man prioritera så dåligt?
Citera
2024-05-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ska vi ta och diskutera bilen då. Efter lite klassisk stalkning ser jag att de har en Hyundai Tucson 1.6 T-GDI från 2016 som i mitt tycke är en rätt ny bil ändå. Den ska ha 620 liter bagageutrymme. HT vill alltså köpa en 2024 års modell som tappar i värde när den rullar ut från fabriken för att få större bagage. Samma HT tyckte att Emmaljunga vagnen dom hade var för tung och skrymmande så dom köpte en mindre vagn som dom tog med på resan som handbagage tror jag? Blir det Lyxfällan för HT i framtiden?

De köpte en ny smidigare vagn från Jools för att Emmaljungan var för osmidig. Sen skaffade hon en resevagn som går att ha som handbagage (eller om hon fick den i samarbete?). Fick hon emmaljungan såld? Kanske bra med stort bagage om man ska ha med alla tre vagnar.. skämt åsido, hon tjänar ju uppenbarligen bra så då kanske man vill uppgradera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in