2024-05-30, 18:42
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Får lite stress av kulorna ändå!
Var nyligen på en HLR kurs genom jobbet där de bla gick igenom livräddning på små barn och att den allra största anledningen till bla hjärtstopp hos små barn är för att de sätter små föremål i halsen.

Just kulor är livsfarlig och täpper igen helt.
Menar inte att Hanna inte hade koll här men det kan gå så jäkla fort och då har man bara ett par minuter på sig att påbörja hjärt o lungräddning.

Jo men det är ju det jag menar. Det går otroligt fort att sätta i halsen och en kula täpper till ordentligt.

För mig är det bara ett stort big no no att låta en bebis hålla på med kulor även om man sitter bredvid.
Citera
2024-05-30, 19:08
Medlem
Hon skriver i liberoreklamen att lars älskar vatten. Var dom någonsin på babysim igen efter första gången eller var det som när dom spelade tennis 1 gång och ÄLSKADE det men aldrg igen? 😂 gillar också att hon föreslår att plantera blommor för bina samtidigt som hon bor i plastblomme-mekka.
Citera
2024-05-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jo men det är ju det jag menar. Det går otroligt fort att sätta i halsen och en kula täpper till ordentligt.

För mig är det bara ett stort big no no att låta en bebis hålla på med kulor även om man sitter bredvid.
Ja, det går otroligt fort när olyckan är framme. Enda gången barn kan hålla i kulor själva är när de sitter fast på en tråd eller något annat.
Citera
2024-05-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Ja, det går otroligt fort när olyckan är framme. Enda gången barn kan hålla i kulor själva är när de sitter fast på en tråd eller något annat.
En tråd? Är du från vettet, tänk om den går sönder och alla kulorna trillar ner i halsen??? Hade aldrig låtit min lilla leka med något sådant, måste minst vara en vajer av klass A4. Tycker du känns väldigt oansvarig, hoppas verkligen att du inte har barn.
Citera
2024-05-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Hon skriver i liberoreklamen att lars älskar vatten. Var dom någonsin på babysim igen efter första gången eller var det som när dom spelade tennis 1 gång och ÄLSKADE det men aldrg igen? 😂 gillar också att hon föreslår att plantera blommor för bina samtidigt som hon bor i plastblomme-mekka.

Exakt, babysim vore väl ypperligt om nu Lars ääääälskar vatten men antar att hon får nöja sig med duschen hemma, man måste ju ta sig UT om man ska på babysim…
Citera
2024-05-30, 19:48
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banansemla
Exakt, babysim vore väl ypperligt om nu Lars ääääälskar vatten men antar att hon får nöja sig med duschen hemma, man måste ju ta sig UT om man ska på babysim…

Jag tror mig ha sett nån badbalja, eller så blandar jag ihop stjärnorna.
Citera
2024-05-30, 19:54
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Du tänker på en sån där träram med kulor på gissar jag 😍
Citera
2024-05-30, 20:15
Medlem
Nu ska det handlas ny bil. Måste ha större bagageutrymme. Vet inte till vad. Kanske till Rustapåsar eller annan shopping. Det är helt otroligt vad det ska handlas nytt varenda dag. Jag tror det är ett shoppingmissbruk. Det är den enda kicken som H får och det är så tragiskt.
Citera
2024-05-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Nu ska det handlas ny bil. Måste ha större bagageutrymme. Vet inte till vad. Kanske till Rustapåsar eller annan shopping. Det är helt otroligt vad det ska handlas nytt varenda dag. Jag tror det är ett shoppingmissbruk. Det är den enda kicken som H får och det är så tragiskt.

Håller med. När jag har tråkigt i längre perioder kan jag absolut få lust att köpa nya grejer för att det ger en en kick och man intalar sig att att man behöver en massa saker. Men vanligtvis, när vardagen pågår och man knappt hinner skita ifred, då finns liksom inte utrymmet att tänka på sånt. Vi hinner knappt handla mat liksom. Än mindre åka till rusta var och varannan dag. Tror det är total tristess och brist på annat som gör att Hanna fastnat i shoppingträsket.
Citera
2024-05-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Och du får dina kickar här inne? Billigt, men fruktansvärt tragiskt 😥
Citera
2024-05-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askon
En tråd? Är du från vettet, tänk om den går sönder och alla kulorna trillar ner i halsen??? Hade aldrig låtit min lilla leka med något sådant, måste minst vara en vajer av klass A4. Tycker du känns väldigt oansvarig, hoppas verkligen att du inte har barn.
Är du helt borta eller? Har aldrig sagt att ett barn ska leka med det men de kan pilla på det för då sitter det fast. Idiot.
Citera
2024-05-30, 20:40
Medlem
Citat:
Är du helt borta eller? Har aldrig sagt att ett barn ska leka med det men de kan pilla på det för då sitter det fast. Idiot.
Tack detsamma 😂
Senast redigerad av Askon 2024-05-30 kl. 20:41. Anledning: Felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in