2024-05-30, 20:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Tills våran officiella kontrade!
Den har jag helt missat, följer nog inte det kontot av förklarliga skäl.
Citera
2024-05-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Bra av Ponne att ha närkontakt med fansen. Det borde fler lagkaptener ha.
Några brott har han ju inte begått så det finns ingen anledning att stänga av pågen.
För klubbens del är det främst en fråga om han brutit mot MFFs regler. De juridiska regelverket är samhällets ansvar att följa upp.

Förra våren stängdes Sejdiu av från kollektiv träning av disciplinära skäl

Martin Olsson fick sitta vid sidan några veckor när laget tränade och spelade träningsmatch eftersom han kommit för sent till samlingen.

På sommaren dömdes Peña för rattfylleri och MFF straffade honon med löneavdrag.
Citera
2024-05-30, 20:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Klart är att Ponne älskar supporterkulturen vilket på ett sätt är bra men det får han hålla till ordentliga grupper, vad exakt han sagt i en grupp vet vi inte än men han säger ju själv att han lämnat gruppen när han kom tillbaka till Malmö, lär nog inte leda till nåt rättsligt men han kanske får ett par matchers avstängning av klubben.

Tror du läst fel, i det officiella sa han att han borde lämnat när han kom tillbaka till Malmö men inte gjorde det. Vilket såklart låter som en efterhandskonstruktion.

Tveksamt om Malmö kommer stänga av honom, då ska det vara värre än vad som framkommit i artiklar hittills med tanke på att man t.ex. inte stängde av Pena.
Citera
2024-05-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är snarare så att alla andra supportrar från alla andra klubbar tycker Pontus är oskön.
Jag tror inte andra lags supportrar bryr sig om Ponne. Var det någon annan än AIKare som brydde sig om Pertan.

De är klubbprofiler för sina respektive klubbar, man förstår att deras supportrar gillar dem, gott så.
Citera
2024-05-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
problemet är att om jag upplyser andra om var andra supporters sitter o det blir bråk så åket jag på anstiftan.

om jag smugglar in bengaler så är det också anstiftan till brott.

det är så reglerna o straffen är för vanliga supporters, hur fan kan ni inte veta det? det är över 120 pers avstängda på upp till 2 år pga uppvigling, anstiftan, bengaler elr i fåtal fall miksshandel.

jag tycker själv att straffen är aslöjliga men om d nu gäller för oss...hur fan ska n spelare komma undan?
Det är en skillnad mellan en arbetstagare (spelare) på hans arbetsplats och besökande gäster på ett evenemang antar jag.

Sedan om det motiverar olika riktlinjer låter jag vara osagt.

Att stänga av en medarbetare från en arbetsplats gör man inte helt godtyckligt, det ska till skriftliga varningar och handlingsplaner med mera. Att säga nej till att "du får inte komma in på min tillställning" sker i krogkön varje helg.
Citera
2024-05-30, 21:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tror du läst fel, i det officiella sa han att han borde lämnat när han kom tillbaka till Malmö men inte gjorde det. Vilket såklart låter som en efterhandskonstruktion.

Tveksamt om Malmö kommer stänga av honom, då ska det vara värre än vad som framkommit i artiklar hittills med tanke på att man t.ex. inte stängde av Pena.
Fast det är ju stor skillnad på en händelse helt orelaterad till klubbverksamheten och en händelse där en spelare samarbetar med huliganer för att störa en motståndare inför en guldmatch. Om Malmö låter honom spela igen så ställer de sig ju helt öppet bakom detta osportsliga beteende. Mycket allvarligare för klubben detta.
Senast redigerad av baggebo1 2024-05-30 kl. 21:13.
Citera
2024-05-30, 21:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
https://x.com/SvenskSupport/status/1723648865033691446?t=UVrl0U9xSLIlK88wuKGwrQ&s=19
Ooookej...
Tack för den. Givetvis mycket intressant i sammanhanget. Möjligen hade de också valt att bo i Helsingborg för att undvika just sånt här.
Citera
2024-05-30, 21:16
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror inte andra lags supportrar bryr sig om Ponne. Var det någon annan än AIKare som brydde sig om Pertan.

De är klubbprofiler för sina respektive klubbar, man förstår att deras supportrar gillar dem, gott så.

Per Karlsson var det nog ändå rätt många av oss som hade stor respekt för, att vara en klubb trogen så pass länge och samtidigt hålla en hög allsvensk nivå under många av åren.
Citera
2024-05-30, 22:16
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
En aspekt inför söndagens derby är att det är flera spelares sista match för respektive lag. Tänker främst på Kurtulus och Djukanovic för våran del. Lär bli åka av, ser fram emot Hammar vs Bergvall!

Jag ber till högre makt att Hammar ger kotlett frilla bögen med blatte dialekt ett avsked i stil med det UNE gav norsken hos danskarna. Glömt hans namn.
Citera
2024-05-30, 22:23
Medlem
bagarn29s avatar
Jag är MFF:are i över 63 år och detta gör mig både förbannad och ledsen.
Jag kan inte låta bli att gå på match för det slutade jag med efter Miiko och MFFs mjäkiga hantering.
Vi får väl se vad som händer. Jag tycker en sak är helt klart, spelar inte AC så ska Ponne inte vara lagkapten. Det är han inte värd.
Citera
2024-05-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om Malmö låter honom spela igen så ställer de sig ju helt öppet bakom detta osportsliga beteende. Mycket allvarligare för klubben detta.

Om klubben kunde ställa sig bakom en vidrig pedofil 2013 så kan den ställa sig bakom hederstryffeln Ponne i år.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2024-05-30 kl. 23:03.
Citera
2024-05-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Jag ber till högre makt att Hammar ger kotlett frilla bögen med blatte dialekt ett avsked i stil med det UNE gav norsken hos danskarna. Glömt hans namn.
Bryter Bergvall på Rinkeby-svenska?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in