2024-05-30, 18:33
Medlem
Valvantos avatar
En aspekt inför söndagens derby är att det är flera spelares sista match för respektive lag. Tänker främst på Kurtulus och Djukanovic för våran del. Lär bli åka av, ser fram emot Hammar vs Bergvall!
Citera
2024-05-30, 18:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är snarare så att alla andra supportrar från alla andra klubbar tycker Pontus är oskön.
Jag tycker Pontus är skön för att han tar supportrarnas ställning. Hatar snubben, men han skall ha cred för att han står supportrarna nära. Alla andra spelare borde ha honom som förebild där.
Citera
2024-05-30, 18:37
Medlem
baggebo1s avatar
Om Pontus Jansson hjälpt Malmös huliganer att störa Elfsborgsspelare inför guldmatchen skulle jag kalla det för en riktigt stor skandal. Jag tänker att om en spelare i ett lag begår kriminella handlingar som påverkar utgången i matcher så är det liksom värre än "spelskandaler" och dylikt. Det som bör diskuteras här är på nivån "bör Jansson någonsin få spela fotboll i Sverige igen?" och "kan Malmö behålla guldet från förra året?" Ett guld som uppenbarligen togs med hjälp av kriminella handlingar av egna spelare.
Citera
2024-05-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om Pontus Jansson hjälpt Malmös huliganer att störa Elfsborgsspelare inför guldmatchen skulle jag kalla det för en riktigt stor skandal. Jag tänker att om en spelare i ett lag begår kriminella handlingar som påverkar utgången i matcher så är det liksom värre än "spelskandaler" och dylikt. Det som bör diskuteras här är på nivån "bör Jansson någonsin få spela fotboll i Sverige igen?" och "kan Malmö behålla guldet från förra året?" Ett guld som uppenbarligen togs med hjälp av kriminella handlingar av egna spelare.

Om du läst vad som skrivits hade du sett att inget hände på hotellet, det är en "källa" till sportbladet som påstår han gett dom uppgifterna hur mycket man kan lita på den källan vet man inte, det lär väl utredningar få visa men helt klart har inget hänt på nåt hotell. Och dina guliganer ställde till det för sig själv genom att försöka elda ner arenan.

Klart är att Ponne älskar supporterkulturen vilket på ett sätt är bra men det får han hålla till ordentliga grupper, vad exakt han sagt i en grupp vet vi inte än men han säger ju själv att han lämnat gruppen när han kom tillbaka till Malmö, lär nog inte leda till nåt rättsligt men han kanske får ett par matchers avstängning av klubben.
Och av allt jag kunnat se var det var laget bodde han skulle lämnat ut och inte supportrarna, ställer mig frågande till hur han skulle fått dom uppgifterna och vill man verkligen så är det inte svårt att ta reda på utan Ponnes hjälp.
Självklart är det illa det han gjort, men nåt brottsligt straff lär det inte bli, kanske bli av med kaptensbindeln och nån matchs avstängning beroende på hur mycket han gjort.
Citera
2024-05-30, 19:19
Medlem
eternussermos avatar
Nu har Malmö chansen att ge honom ett kännbart straff, tror de drar till med spelförbud i allsvenskan under hela juni månad!

Då har de gett ett tufft straff!
Citera
2024-05-30, 19:21
Medlem
trazkeis avatar
Stackars jävla allsvenskan! Den krälande Ugandierns utlåning till Oddevold avbryts i förtid då han haft svårt att få speltid. Våra värvningar är verkligen från den översta hyllan.
Citera
2024-05-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Stackars jävla allsvenskan! Den krälande Ugandierns utlåning till Oddevold avbryts i förtid då han haft svårt att få speltid. Våra värvningar är verkligen från den översta hyllan.

Haha va i helvete duger han inte ens där, ja det var en toppvärvning
Citera
2024-05-30, 19:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu har Malmö chansen att ge honom ett kännbart straff, tror de drar till med spelförbud i allsvenskan under hela juni månad!

Då har de gett ett tufft straff!
😄😄
Citera
2024-05-30, 19:53
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vilken skör tränare som begränsar Kampala Citys största talang
Citera
2024-05-30, 19:57
Medlem
Salorms avatar
https://x.com/Meke_DIF/status/1796134581030015021?t=kMNPioOIlYyZlnU_V2Uhyg&s=19

Dagens skönaste twitterhets iaf.
Citera
2024-05-30, 20:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Om du läst vad som skrivits hade du sett att inget hände på hotellet, det är en "källa" till sportbladet som påstår han gett dom uppgifterna hur mycket man kan lita på den källan vet man inte, det lär väl utredningar få visa men helt klart har inget hänt på nåt hotell. Och dina guliganer ställde till det för sig själv genom att försöka elda ner arenan.

Klart är att Ponne älskar supporterkulturen vilket på ett sätt är bra men det får han hålla till ordentliga grupper, vad exakt han sagt i en grupp vet vi inte än men han säger ju själv att han lämnat gruppen när han kom tillbaka till Malmö, lär nog inte leda till nåt rättsligt men han kanske får ett par matchers avstängning av klubben.
Och av allt jag kunnat se var det var laget bodde han skulle lämnat ut och inte supportrarna, ställer mig frågande till hur han skulle fått dom uppgifterna och vill man verkligen så är det inte svårt att ta reda på utan Ponnes hjälp.
Självklart är det illa det han gjort, men nåt brottsligt straff lär det inte bli, kanske bli av med kaptensbindeln och nån matchs avstängning beroende på hur mycket han gjort.
https://x.com/SvenskSupport/status/1723648865033691446?t=UVrl0U9xSLIlK88wuKGwrQ&s=19
Ooookej...
Citera
2024-05-30, 20:26
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
https://x.com/Meke_DIF/status/1796134581030015021?t=kMNPioOIlYyZlnU_V2Uhyg&s=19

Dagens skönaste twitterhets iaf.
Tills våran officiella kontrade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera