Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Om Pontus Jansson hjälpt Malmös huliganer att störa Elfsborgsspelare inför guldmatchen skulle jag kalla det för en riktigt stor skandal. Jag tänker att om en spelare i ett lag begår kriminella handlingar som påverkar utgången i matcher så är det liksom värre än "spelskandaler" och dylikt. Det som bör diskuteras här är på nivån "bör Jansson någonsin få spela fotboll i Sverige igen?" och "kan Malmö behålla guldet från förra året?" Ett guld som uppenbarligen togs med hjälp av kriminella handlingar av egna spelare.
Om du läst vad som skrivits hade du sett att inget hände på hotellet, det är en "källa" till sportbladet som påstår han gett dom uppgifterna hur mycket man kan lita på den källan vet man inte, det lär väl utredningar få visa men helt klart har inget hänt på nåt hotell. Och dina guliganer ställde till det för sig själv genom att försöka elda ner arenan.
Klart är att Ponne älskar supporterkulturen vilket på ett sätt är bra men det får han hålla till ordentliga grupper, vad exakt han sagt i en grupp vet vi inte än men han säger ju själv att han lämnat gruppen när han kom tillbaka till Malmö, lär nog inte leda till nåt rättsligt men han kanske får ett par matchers avstängning av klubben.
Och av allt jag kunnat se var det var laget bodde han skulle lämnat ut och inte supportrarna, ställer mig frågande till hur han skulle fått dom uppgifterna och vill man verkligen så är det inte svårt att ta reda på utan Ponnes hjälp.
Självklart är det illa det han gjort, men nåt brottsligt straff lär det inte bli, kanske bli av med kaptensbindeln och nån matchs avstängning beroende på hur mycket han gjort.