2024-05-30, 23:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Bryter Bergvall på Rinkeby-svenska?!?
Nej, det är någon myt som hans hatare skapat.
Citera
2024-05-30, 23:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är en skillnad mellan en arbetstagare (spelare) på hans arbetsplats och besökande gäster på ett evenemang antar jag.

Sedan om det motiverar olika riktlinjer låter jag vara osagt.

Att stänga av en medarbetare från en arbetsplats gör man inte helt godtyckligt, det ska till skriftliga varningar och handlingsplaner med mera. Att säga nej till att "du får inte komma in på min tillställning" sker i krogkön varje helg.
😉 jo jag vet. Är mest bitter på att vi åker så jävla mkt nu.

Men SvFF är såna jävla kamelsilare. Men eg borde fan även en arbtagare åka på samma. Men annan rubricering.
Citera
2024-05-30, 23:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är MFF:are i över 63 år och detta gör mig både förbannad och ledsen.
Jag kan inte låta bli att gå på match för det slutade jag med efter Miiko och MFFs mjäkiga hantering.
Vi får väl se vad som händer. Jag tycker en sak är helt klart, spelar inte AC så ska Ponne inte vara lagkapten. Det är han inte värd.

Ack, denne Ponne ...

Cyberdyne Systems T-925 Stryger är som klippt och skuren för kaptens-uppgiften!

AC är lite för skör för att vara kapten i nuläget. Han behöver skynda långsamt.

Såg ändå bra ut under en kvart när han kommit över den inledande ansträngningen.

Cornelius ger alltid 100% också, och lite till, med sin skådespelar-förmåga.

Eller IKT, som tar ner bollar likt en vägg och sparkar in dem i nät som en panter. Förebild!
Citera
2024-05-31, 00:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ack, denne Ponne ...

Cyberdyne Systems T-925 Stryger är som klippt och skuren för kaptens-uppgiften!

AC är lite för skör för att vara kapten i nuläget. Han behöver skynda långsamt.

Såg ändå bra ut under en kvart när han kommit över den inledande ansträngningen.

Cornelius ger alltid 100% också, och lite till, med sin skådespelar-förmåga.

Eller IKT, som tar ner bollar likt en vägg och sparkar in dem i nät som en panter. Förebild!
Dahlin isf är väl enklast. IKT kanske lämnar igen elr?
Citera
2024-05-31, 00:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Bryter Bergvall på Rinkeby-svenska?!?

Grabben är uppväxt i Bromma, nej, han bryter inte.. Det är något som akalla grabbarna hos sorkarna vill att han gör
Citera
2024-05-31, 00:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Om klubben kunde ställa sig bakom en vidrig pedofil 2013 så kan den ställa sig bakom hederstryffeln Ponne i år.
Absolut. Men det är ju inte grejen.

Hade det varit säg Milosevic i Gnaget o de vunnit guldet så hade det låtit annorlunda.

Det du gör nu är ju som rödgröna gör nu… man skyller allt judehat på nassar o höger men nu är alla för en total cancellering av varenda jude. För övrigt älskar jag att polariseringen inte är man o kvinna elr vänster höger. Ur ett samhällsperspektiv är kriget i Gaza det bästa som kunde hända vår PK ankdamm.

Så ja. Jag tror du hade skrikit högt om det drabbat Malmö. Har jag fel?
Citera
2024-05-31, 00:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Dahlin isf är väl enklast. IKT kanske lämnar igen elr?

Det finns minst ett kaptensmaterial i varje lagdel. Det är bra!

Ungefär som i VM 1994, när var och varannan blågul spelare hade fungerat som kapten.
Citera
2024-05-31, 00:19
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det finns minst ett kaptensmaterial i varje lagdel. Det är bra!

Ungefär som i VM 1994, när var och varannan blågul spelare hade fungerat som kapten.
Ja i stort sett.
Citera
2024-05-31, 00:33
Medlem
snillet_1s avatar
Sportbladets veteran Johan Flinck rapporterar att Ponnys samröre med huliganer skakat om MFF på djupet:

Citat:
Det var Malmö FF:s vd Niclas Carlnén som informerade den samlade spelartruppen i dag om uppgifterna om att Pontus Jansson figurerar i en förundersökning (utan att själv vara misstänkt för något brott) som visar hur han har tät kontakt med personer i en av MFF:s våldsamma supporterfraktioner.

Enligt Sportbladets källor ska Carlnén ha sagt till spelargruppen att klubbledningen nu kommer att diskutera allt angående Jansson – hans status i klubben, hans framtid, hans kontraktssituation, hans kaptensroll.

Vd:n ska också ha lyft fram att MFF måste ta hänsyn till ungdomarna i klubben och sponsorer i denna situation.
...

Och klubben är skakad, betydligt mer skakad än vad man ger sken av.

– Det här är mycket större internt i klubben än vad de vill göra gällande, säger en källa med insyn till Sportbladet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/93O4VM/malmo-ff-i-krissamtal-om-pontus-jansson-mff-skakat
Citera
2024-05-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sportbladets veteran Johan Flinck rapporterar att Ponnys samröre med huliganer skakat om MFF på djupet:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/93O4VM/malmo-ff-i-krissamtal-om-pontus-jansson-mff-skakat

Citat:
Spelarna blev chockade över uppgifterna om att Jansson, en av lagets två kaptener, skulle haft samröre med huliganer och några av de mest rutinerade spelarna – Anders Christiansen, Anton Tinnerholm och Niklas Moisander – ska ha haft egna möten med klubbledningen.

Försöker dansken, östgöten och finnen få bort den urskånska mff-produkten Ponne?

Såna här reaktioner blev det inte i klubben när pedofiler fanns i spelartruppen.
Citera
2024-05-31, 02:54
Medlem
Skarparattarns avatar
PJ har alltid varit ett rövhål föga förvånande att han satt sig själv i klistret nu.
Citera
2024-05-31, 05:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Har Malmö några sådana? TR är väl nerlagda, och Brigada är väl snarare en ultrasgrupp?

Nåväl, det kommer nog visa sig vara lika sensationellt som när man hittade bilder på Milo, JG, och Stefan Silva med "Rissnenätverket" utan att nämna att det är Stefan Silvas storebror bilderna är tagna med. Om minnet inte sviker var Ponne aktiv supporter till Kalifatet innan han blev fotbollsspelare, och då är det väl ganska låga odds på att detta knappast är nya ansikten i Ponnes umgängeskrets.

Vidare behöver inte umgänge, eller "samröre", innebära att man delar samma åsikter i allt. Herr Teu har umgåtts med allt från nazister till terrorister under sin livstid, och skulle naturligtvis aldrig kunna svära trohet till Adolf Hitler sålänge bruna kvinnor existerar.

Känns spontant som nyhetstorka i mina öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in