Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Det relevanta är att typ 85% av världen betraktar Ryssland som vilken handelspartner och samtalspart som helst.
Du sitter fast i en filterbubbla och inbillar dig att hela världen vill ha västs liberala paradis. Dessutom blundar du för allt krig och elände USA under lång tid stått för. Att USA spenderade 20 år och tusentals miljarder på att ersätta talibaner med talibaner i Afghanistan är verkligen inget att skryta om.
Det nya multipolära världsordningen är redan på väg att implementeras och i den finns ingen plats för USA som hegemon. Jag är förövrigt europé. Vad är du själv? En omskuren från Guds utvalda folk kanske?
Jag har i verkliga livet enbart stött på dina åsikter hos folk från Mellanöstern som intensivt hatar USA och skyller allt som gått fel i deras hemländer på USA.
Mina åsikter är mina egna de påverkas inte av vad du tycks tro folk i världen strävar efter.
Tror du alla i Iran stöder sin ledare? Nordkorea skulle absolut inte önska samma levnadsstandard och villkor som i Norge? Medelklassen i kina som skickar sina barn till Europa och nordamerika gör det för att de tycker dessa länder är sämre än Kina?
Har jag sagt att jag tyckte usas krig i Mellanöstern var lyckade eller har jag ens sagt att jag stödjer dem?
Jag är nämligen väldigt skeptisk till mycket av vad USA gör, men trots att jag är kristen så kommer jag aldrig stödja Hamas eller inbilla mig att det finns en ljus framtid om världen domineras av diktaturer och skurkstater som Iran och Ryssland.
Det är ett fåtal länder som stödjer Rysslands krig, trots att de inte infört handelssanktioner.
Men det är inte relevant för vad som är rätt eller fel.
Tror du verkligen att det går att bygga ett framgångsrikt samhälle med den typen av brist på ryggrad du ger exempel på?
Visst måste du också inse att skurkstater som Ryssland kommer köra över dig om du inte står upp för din rätt?
Om inte så rekommenderar jag dig att studera historien då det finns massvis med exempel.
Lyckligtvis så är en majoritet i väst tillräckligt medvetna om vad som står på spel och beredda att hjälpa Ukraina stå emot Rysslands aggression. Givetvis skall Sverige också fortsätta skicka stöd till Ukraina