2024-05-28, 07:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
AfS får min röst inte tack vare alla fjanterier på memmo men trots det. Jag ville egentligen rösta på AfD i Tyskland i sympati med syltskandalen, där jag tycker att den liberala demokratin allt mer går mot en liberal diktatur. AfS i Sverige är det närmaste man kan komma tyska AfD, så de får en proxyröst tack vare detta. Hade det inte varit för överreaktionerna hade jag lagt min röst på något annat parti men nu blev det som det blev. Jag hoppas att alla självgoda finborgarliberaler är nöjda nu. Jag tror inte att jag är den ende som tänker så här. Efter valet så får vi facit.

Att rösta på AfS är en bortkastad röst som bara stärker vänstern.
Citera
2024-05-28, 17:03
Medlem
Merwinnas avatar
There is a first of everything, och idag röstade jag på AfS för första gången. Har så länge jag kan minnas tillbaka röstat Sd, men nu har jag tröttnat på deras fjantande med judarna - som jag inte fattar var det kom ifrån? Dessutom driver de inte längre kravet att vi ska gå ut ur EU. De har blivit för mainstream.

Sedan kommer jag nog ändå att rösta Sd i nästa riksdagsval, för man kan inte kasta bort en röst till de vänsterliberala, när det gäller Sverige. Till EU-parlamentet är det mindre viktigt, så då kan jag lika gärna ge AfS den rösten för att hjälpa dem att växa lite, lite. Sd och AfS behöver ju egentligen inte stå emot varandra, det vore utmärkt att ha dem i SAMMA regering!
Citera
2024-05-28, 20:46
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
There is a first of everything, och idag röstade jag på AfS för första gången. Har så länge jag kan minnas tillbaka röstat Sd, men nu har jag tröttnat på deras fjantande med judarna - som jag inte fattar var det kom ifrån? Dessutom driver de inte längre kravet att vi ska gå ut ur EU. De har blivit för mainstream.

Sedan kommer jag nog ändå att rösta Sd i nästa riksdagsval, för man kan inte kasta bort en röst till de vänsterliberala, när det gäller Sverige. Till EU-parlamentet är det mindre viktigt, så då kan jag lika gärna ge AfS den rösten för att hjälpa dem att växa lite, lite. Sd och AfS behöver ju egentligen inte stå emot varandra, det vore utmärkt att ha dem i SAMMA regering!

SD och AfS skulle aldrig regera tillsammans.
Citera
2024-05-28, 21:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
SD och AfS skulle aldrig regera tillsammans.

Jo, om de fick majoritet i riksdagen för det.
Citera
2024-05-28, 21:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Att rösta på AfS är en bortkastad röst som bara stärker vänstern.

Nej, det är en bortkastad röst att rösta på SD som inte är intresserade av förändring utan bara av att stryka etablissemanget medhårs.
Citera
2024-05-28, 21:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är en bortkastad röst att rösta på SD som inte är intresserade av förändring utan bara av att stryka etablissemanget medhårs.

SD's kanal Riks är den mest populära alternativmediakanalen i Sverige.
Citera
2024-05-28, 21:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD's kanal Riks är den mest populära alternativmediakanalen i Sverige.

Jaha? Ser inte hur det motsäger det jag skrev.
Citera
2024-05-28, 21:35
Citat:

En röst på AfS är att stryka det vänsterliberala etablissemanget medhårs, en röst på SD är att stryka det högerliberala etablissemanget medhårs (samt stärka den europeiska ytterhögern). Du väljer alltså det vänsterliberala etablissemanget.
Citera
2024-05-28, 21:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jaha? Ser inte hur det motsäger det jag skrev.

Etablissemanget: SD har en tRollfabRIk!
SD: Fuck you, etablissemanget!
Citera
2024-05-28, 21:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
En röst på AfS är att stryka det vänsterliberala etablissemanget medhårs, en röst på SD är att stryka det högerliberala etablissemanget medhårs (samt stärka den europeiska ytterhögern). Du väljer alltså det vänsterliberala etablissemanget.

Nej, eftersom SD är inte samma parti som när de kom in i riksdagen. De är numera bara en blek kopia av Moderaterna.
Citera
2024-05-28, 21:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Etablissemanget: SD har en tRollfabRIk!
SD: Fuck you, etablissemanget!

Det var bara för att inga enskilda personer har pekats ut. Skulle det ske så hade SD uteslutit personen/personerna i fråga samt bett om ursäkt till Uffe, Aftonbladet, Tv4, Expo etc på sina bara knän.
Citera
2024-05-28, 21:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det var bara för att inga enskilda personer har pekats ut. Skulle det ske så hade SD uteslutit personen/personerna i fråga samt bett om ursäkt till Uffe, Aftonbladet, Tv4, Expo etc på sina bara knän.

På tal om Expo:

https://nordfront.se/kasselstrand-om...ckta-uppgifter

Kasselstrand om förrädaren Gamov: ”Inga indikationer på läckta uppgifter”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in