2024-05-24, 14:16
Medlem
AFS kommer troligen göra ett rekordval precis som AFD.
Citera
2024-05-24, 15:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
AFS kommer troligen göra ett rekordval precis som AFD.

Afd kommer bli stora i EU-valet ja. Precis som SD.

Afs kommer inte nå 4 procent. Mediedrevet mot SD kommer göra att flera som tänkt rösta Afs väljer SD, eftersom SD är de som tar fajten mot medieklägget. Kalla Fakta har inte attackerat Afs.
Citera
2024-05-25, 01:53
Medlem
Crapmagics avatar
Varför? har Gustav Petterson från Växjö valt just faschcutt
Citera
2024-05-25, 09:23
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afd kommer bli stora i EU-valet ja. Precis som SD.

Afs kommer inte nå 4 procent. Mediedrevet mot SD kommer göra att flera som tänkt rösta Afs väljer SD, eftersom SD är de som tar fajten mot medieklägget. Kalla Fakta har inte attackerat Afs.
Nej, vi som är AFS:are kommer definitivt inte att rösta på SD på grund av Sverigedemokraternas sätt att hantera media.
Sverigedemokraternas paradgren nu under ett antal år, har varit att lägga sig platt på rygg för media.
Dit journalister har pekat, dit har SD krupit.

Sverigedemokraternas ledning, där man numera hittar ett antal personer som mer eller mindre kommer direkt från från Moderaternas ledning, kan skratta sig lyckliga över att den genomsnittlige SD-väljaren är ointresserad av politik.
När man vet att SD har använt sig av "moderaten" Gustav Gellerbrant i samband med att Tidöavtalet skulle förhandlas fram, så förstår man varför Tidöavtalet blev så dåligt för oss svenskar och för vårt land. Massinvandringen och folkutbytet skall rulla på precis som vanligt.

Den genomsnittlige SD-väljaren känner inte till att SD under förra året satt och tittade på, när det delades ut 68 168 stycken nya svenska medborgarskap.

Nu har vi EU-valet framför oss, och eftersom Alternativ för Sverige är rakryggade EU-motståndare, kommer även personer som normalt sympatiserar med SD, att lägga sin röst på Alternativ för Sverige.

Tyvärr så finns det många SD-väljare, som fortfarande tror att SD är EU-motståndare.
Citera
2024-05-25, 20:51
Medlem
Hahopp, nu försöker de ariska krigarna förgäves låtsas vara ett parti att räkna med i valet genom att lansera sin egen valkompass på valkompass.eu.

Det är alltså AfS som äger siten trots att det inte framgår från den öht.

Oetiskt? Propaganda? Påverkanskampanj?

Efter halmstrån det grips.
Citera
2024-05-26, 10:57
Medlem
Morfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag håller inte alls med. Jag tycker snarare det är mer löjligt och oseriöst att haka upp sig på om någon är "mixad" istället för att använda sig av folk med den rätta kvaliteten. En ung attraktiv kvinna med hjärta och hjärna växer inte på träd bör såklart inte exkluderas från partiet eller debatten. Har Sverige verkligen råd med politiska raslagar när hela nationen befinner sig i fritt fall?

Vad menar du med när du skriver mixad i citationstecken? Jag sa inte att mixade borde uteslutas ur debatten, men att det är opassande att ha dem som talare för partiet. Debatten kan hållas i en separat situation om vad för politik bör föras för just mixade personer. Sverige, som varje annan nation, bör anta dessa medborgarrättigheter vad gäller rösträtt och andra viktiga punkter vad innefattar migrationspolitiken.

Denna Isabella Jarvandi som vi talade om, och där jag nämnde om att mixade personer tenderar att skaffa barn till skillnad från homogena, har tydligen enligt din quote av hennes kommentar redan "bestämt sig" för att hon kommer ha barnbarn i framtiden. Har Sverige råd med det, nej.
Citera
2024-05-26, 20:33
Medlem
Lumbagos avatar
En ny film med AFS-anknytning:
Björn Björkqvist ställer några frågor till Klaus Bernpaintner.
Citat:
Klaus Bernpaintner kandiderar i årets val till Europaparlamentet. Hans målsättning är att kunna använda parlamentet som en plattform för att växa intresse för ett svenskt Swexit. Det lät spännande så jag tyckte att fler bör höra om detta.
https://youtu.be/5bqTawp2cYA?si=337BCSBm7seR6Ya2
Citera
2024-05-27, 18:12
Medlem
Lumbagos avatar
Nu har valkompassen fått uppmärksamhet:
Citat:
13 minuter långt inslag om Alternativ för Sverige i TV4
Inför EU-valet har Alternativ för Sverige tagit fram en valkompass. Det beror på att vi som parti diskrimineras i samtliga valkompasser och inte tillåts vara med. Detta trots att vi är landets största parti för ett svenskt EU-utträde. Alla partier i riksdagen är för EU-medlemskapet.

De senaste dagarna har valkompassen vållat stor uppståendelse hos etablissemanget. Ingen har kunnat peka på några direkta faktafel eller ens att man skulle få upp Alternativ för Sverige om man inte håller med oss.

Det de är arga över, är att vi nu får vara med tillsammans med övriga partier. I Aftonbladets, SVT:s och alla andra mediers valkompasser får inte EU-motståndare delta.

Några faktafel i valkompass.eu har man inte kunnat hitta, det man stör sig på är att personer får reda på att Alternativ för Sverige existerar och att de faktiskt håller med oss.

Detta råkar man själva avslöja i inslaget:
TV4:s programledare:
"Och sannolikheten att det skulle bli det här resultat i andra valkompasser får man väl ändå tro är ganska liten?

Emanuel Karlsten:
"Ja. Och framför allt finns ju inte Alternativ för Sverige med i de andra valkompasserna".

TV4:s programledare:
"Så kanske till och med obefintligt" (skratt).

Emanuel Karlsten utelämnar dessutom större delen av Alternativ för Sveriges kommentarer till honom, utan att nämna det. Här är kommentarerna som han inte ville att tittarna skulle få ta del av:

"Vem som tagit fram valkompassen är helt ointressant i sammanhanget, det viktiga är att den är korrekt kalibrerad vilket den är (primärt med hjälp av AI). Alla får därmed det parti som bäst stämmer överens med deras åsikter.

Så endast om man håller med Alternativ för Sverige, får man upp oss som ett alternativ, inte annars. Detta är enkelt att kontrollera för vem som helst genom att göra kompassen.

Om man är mindre kritisk till EU än vad vi är, får man upp Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna, och är man väldigt EU-positiv rankas något av de andra partierna som närmast (givetvis avgörs procentfördelningen även här av exakt vilka svar man givit)."

Han påstår också att partiet lagt 40 000 kronor på att marknadsföra kompassen vilket är felaktigt.
https://youtu.be/wnDLcqpK6IY?si=3ITxqu4_nzXl07EZ
Citera
2024-05-27, 18:44
Medlem
Lumbagos avatar
En ny film, som visar att det krävs mycket tålamod, tid och energi, för att anordna ett vanligt torgmöte.
Citat:
Polisen anmäler Alternativ för Sveriges toppkandidat Gustav Kasselstrand inför EU-valet – får svar på tal
När AFS skulle tala på Vattentorget i Växjö den 24 maj, krävde polisen att partiet skulle ställa sig längst in på torget – långt bort från det område där människor rör sig, där bänkar finns och där elskåpet för högtalarna är placerat.

Ansvarig polis på plats hotade Gustav Kasselstrand med polisanmälan för ”brott mot ordningslagen” om han skulle ställa sig utanför polisens anvisade område. I filmen kan du se hur partiledaren valde att agera …

DETTA HAR HÄNT – HELA HISTORIEN:

Under våren sökte Alternativ för Sverige tillstånd för torgmöten i en rad olika städer. På de flesta håll fungerade tillståndsprocessen väl, dock inte i Växjö.

▪️ Partiet hade sökt den självklara platsen Speakers corner mitt i Växjö, där alla partier håller tal. Platsen var ledig, och Växjö kommun godkände ansökan. Men då gick kommissarien Ola Severinsson på Växjöpolisen plötsligt in och förbjöd partiet att tala där, med hänvisning till att det blir ”för stor påverkan på platsen vad gäller övrigas möjlighet att passera, passerande trafik mm”. Speakers corner är en upphöjd scen som ligger på en gågata (=ingen trafik!) så hans verkliga orsak att neka oss platsen måste ha varit något annat.

I själva verket har Ola Severinsson politiska antipatier mot Alternativ för Sverige. Tidigare uttalade han sig så här om Sverigedemokraterna: ”Jag gillar inte heller deras åsikter”.

▪️ Partiet sökte en ny central plats, framför Palladium, men nekades även där.

▪️ Till slut gav Ola Severinsson tillstånd till partiet att tala på Vattentorget, som inte ligger i centrum och där betydligt färre passerar. Inför mötet lämnade Växjö kommun ut nyckeln till elskåpet till partiet så att vi skulle kunna koppla in högtalarna på platsen. Kommunen skötte sig bra genom hela processen.

▪️ Men även här uppstod problem: Växjöpolisen fortsatte att trakassera Alternativ för Sverige. När Gustav Kasselstrand anlände till torget, fick han besked av polisinsatschefen på plats att partiet INTE skulle få tala på den del av torget som vi sökt och skickat in till polisen.

Istället visade det sig att Växjöpolisen i tysthet ändrat platsen, från torgets bästa del till torgets sämsta del. Den anvisade platsen var nu den i särklass mest avlägsna delen av torget, längst in, där ingen människa rör sig och där inga sittplatser finns. Partiet skulle inte ens kunna koppla in högtalarna till elskåpet – så långt bort var det.

På alla andra torgmöten har dialogen mellan partiet och poliserna på plats fungerat utmärkt och varit vänlig. Men här förklarade polisinsatschefen att han skulle polisanmäla partiledaren för brott mot ordningslagen om han trotsade polisens anvisning.

NOG ÄR NOG! Vi i Alternativ för Sverige söker alltid bästa möjliga dialog med polisen, och ofta fungerar det. Vi tolererar till och med att polisen fattar ett antal ofördelaktiga beslut för oss, som här i Växjö där vi nekades två mer centrala platser. Men även vi har en gräns som man inte passerar. Inför polisens hot gick Gustav Kasselstrand iväg och funderade i två minuter, och återvände sedan med beskedet: ”Ni får polisanmäla mig, så får vi ses i rätten.”

Poliserna på plats försökte påstå att det var tillståndsenheten som var ansvarig, men Gustav Kasselstrand synade detta argument som en bortförklaring och menade att poliserna skulle kunna strunta i att upprätta anmälan – om de ville. Bara låta mötet äga rum. ”Ni kan ju se att vi genomför torgmötet här utan att springa runt och upprätta anmälningar samtidigt som folk skjuter huvudet av varandra i Araby? Ni har väl annat att göra än att springa och polisanmäla mig? Gäng etablerar sig i Växjö, och ni jagar mig?”
https://youtu.be/RabLAb0O2CU?si=COdmDPw0j21EE5UQ
Citera
2024-05-27, 22:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
AfS får min röst inte tack vare alla fjanterier på memmo men trots det. Jag ville egentligen rösta på AfD i Tyskland i sympati med syltskandalen, där jag tycker att den liberala demokratin allt mer går mot en liberal diktatur. AfS i Sverige är det närmaste man kan komma tyska AfD, så de får en proxyröst tack vare detta. Hade det inte varit för överreaktionerna hade jag lagt min röst på något annat parti men nu blev det som det blev. Jag hoppas att alla självgoda finborgarliberaler är nöjda nu. Jag tror inte att jag är den ende som tänker så här. Efter valet så får vi facit.
Citera
2024-05-27, 22:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
AfS får min röst inte tack vare alla fjanterier på memmo men trots det. Jag ville egentligen rösta på AfD i Tyskland i sympati med syltskandalen, där jag tycker att den liberala demokratin allt mer går mot en liberal diktatur. AfS i Sverige är det närmaste man kan komma tyska AfD, så de får en proxyröst tack vare detta. Hade det inte varit för överreaktionerna hade jag lagt min röst på något annat parti men nu blev det som det blev. Jag hoppas att alla självgoda finborgarliberaler är nöjda nu. Jag tror inte att jag är den ende som tänker så här. Efter valet så får vi facit.

Förvånande, du är ju kritisk mot Afs och vill att Jeff Ahl ska bilda ett parti som konkurrerar med Afs.

Vad tycker du om att SD tapetserat gator och torg med "Mitt Europa bygger murar?".
Citera
2024-05-27, 22:40
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Förvånande, du är ju kritisk mot Afs och vill att Jeff Ahl ska bilda ett parti som konkurrerar med Afs.

Vad tycker du om att SD tapetserat gator och torg med "Mitt Europa bygger murar?".
Oavsett om Jeff Ahl borde det ena eller det andra så är det lite sent inför detta val eftersom det bara är ett par veckor kvar. Jag är kritisk mot AfS.

Sd är så stora och etablerade att de inte behöver några röster längre. Dessutom är Sd den typen av parti som tar avstånd i parti och minut när den liberala pressen knäpper med fingrarna. Jag har inte sett dem ta avstånd från syltfesten än, men jag är helt övertygad om att ingen i det partiet skulle våga säga att folk får heila och sjunga tramsvisor på fyllan. Att deras egna medlemmar internt inte får göra det är en sak, men att man ska hamna inför domstolen för detta är löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in