2022-09-18, 09:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu återstår blott 100 valdistrikt att räkna, lite drygt. AfS har 16 324 röster. 2018 blev det 20 290.

Ett OK resultat med tanke på omständigheterna.
Jag anser inte att detta är ett ok resultat.

Vi behöver bli bättre, vilket vi i och för sig blir rent organisatoriskt. Resurserna behöver användas på bättre sätt, och vi behöver bli bättre på att nå ut till rätt målgrupper.

Det här med intensiva valrörelser är mindre viktigt för oss än för partier som tex C. Våra väljare bestämmer sig inte den sista veckan, om de nu inte snarare bestämmer sig för att taktikrösta på SD. Jag tror att vi behöver en strategi för att nå ut upprepat till vår målgrupp, och att få börjar att rösta AfS utan att ha fått hela bilden klar för sig.

Nu har vi 2 år till EU-valet, tex. En intensiv valrörelse kan fånga väljare som vill se en Swexit men inte idag vet om att vi finns, men hur många är det då det rör sig om? Jag skulle vilja se att vi nu använder resurserna till att kontinuerligt och långsiktigt sprida både vetskap om att AfS är Swexitpartiet samt vilka hinder EU lägger för svensk självständighet samt vad det får för konsekvenser. Elbristen är ju högaktuell och Swexit därmed likaså. Inte heller kommer konkurrens om fokus vara lika hård tex i vår som den är under en valrörelse.
Citera
2022-09-18, 09:39
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
16646 röster blev det.

En tillbakagång från 2018 när AfS fick 20290 röster.

Vilket jävla misslyckande. Avgå alla jävla AfS-politiker.

Det är klart du tycker det din lilla vänstermupp.

Afs gjorde ett helt ok val. Eftersom sd inte fick sitt genombrott förra valet. Är det många som röstade på sd den här gången. Inklusive jag själv.

Tanken med afs är ju att det ska vara ett mindre men mer radikalt parti som kan som kan agera blåslampa på sd. Likt vänsterpartiet och sossarna.
Citera
2022-09-18, 09:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Även om jag inte är ett stort fan av Afs strategi så var det en enorm energi och utsrålning under valet 2018 som bidrog till att de ändå kammade hem över 20 000 röster, vilket bådade hyfsat gott inför framtiden. De härjade i ghettona och riskerade sina liv (modigt, men totalt onödigt att agitera mot invandrare istället för de ansvariga för massimporten) och självförtroendet var högt utåt sett. Den här valrörelsen var dock ganska sömnig, och inte var det heller mycket nytt som sades.

Jag gillade en kampanj som NMR startade för många år sedan där de åkte till olika välbeställda, vita etniskt homogena områden, där i princip ingen röstade på ett "svenskvänligt" alternativ, och spelade upp muslimska böneutrop åt invånarna på morgonen. Nåt liknande borde Afs satsa på i högre utsträckning om nån rik "nationell" kan finansiera partiet med lite donationer.

Vem vet, om SD börjar fellatera de lömska ormarna inom borgarpartierna ännu mer (vilket allt tyder på) som egentligen älskar massinvandring och lönedumpning som drabbar den svenska arbetarklassen, så kanske det blir att samla alla nationalister för att rösta på Nyans och samarbeta med dom för att få in lite allahuakbar i Jan Helins Äppelviken (där rekordlåga 4,7% röstade på SD) eller Solsidan?
Själv är jag glad att partiet inte anammat SDs besatthet av islam. Det är inte vilken religion svenskarna har politiker behöver adressera, utan att det svenska folket håller på att bytas ut. SD skulle ju tycka att ett mångetniskt Sverige vore fantastiskt om alla hade nordeuropeisk kristen värdegrund, någonting de till 100% delar med KD.

Vi behöver fortsätta med den seriösa framtoning partiet nu har som ett svar på de minst sagt allvarliga problem den imperialistiska liberalismen innebär för Sverige. Opinionen är på väg att svänga i en väldig fart, men vaknar inte svenskar upp till insikten om att blod är tjockare än vatten kommer ingenting vi gör att spela någon som helst roll.

Kampanjer om islam tar bort fokus från sakens tillstånd, eftersom att polariseringen dras mellan islam och kristendom eller ateism. Det är därför islamkritik ofta bemöts med ett "men kristendomen då?"

Jag har inga problem med att leva i ett svenskt Sverige med 100% muslimer eller hinduer (även om detta pga folksjälen i sig är en omöjlighet och därför endast ett teoretiskt resonemang). Likaså vägrar jag att acceptera ett arabiskt "Sverige" med 100% ateister eller kristna.
Citera
2022-09-18, 10:20
Medlem
KillPus avatar
Nyheter.
"Högerextremt backar
Av de övriga partierna får högerextrema Alternativ för Sverige 16*646 röster. Det är en tillbakagång från förra valets resultat, då de fick 20*290 röster."

Bara att lägga ner. Mindre än Nyans dessutom. AfSare säger att det tog över 20 år för SD att komma in. Men SD ökade hela tiden nästan med 100 % i varje val. AfS behövde 40 000 röster, för att hålla "trenden". Så det är KÖRT nu.
Citera
2022-09-18, 10:56
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Nu har Gurra skitit i det blå skåpet på riktigt, hans senaste inlägg på Twitter får ses som direkt uppvigling mot Annie Lööf, radiotystnad sedan dess.
Gissningsvis sitter hans hos polisen och säljer ut partiets medlemmar i utbyte mot att slippa skaka galler.
Vila i frid AfS, 2018 - 2022
Citera
2022-09-18, 11:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Nyheter.
"Högerextremt backar
Av de övriga partierna får högerextrema Alternativ för Sverige 16*646 röster. Det är en tillbakagång från förra valets resultat, då de fick 20*290 röster."

Bara att lägga ner. Mindre än Nyans dessutom. AfSare säger att det tog över 20 år för SD att komma in. Men SD ökade hela tiden nästan med 100 % i varje val. AfS behövde 40 000 röster, för att hålla "trenden". Så det är KÖRT nu.
Ökar man inte med 100% varje val är det kört.

Noterat.
Citera
2022-09-18, 11:05
Medlem
AfS tappade alltså 1/5 av sina väljare från 2018. Nu kan man inte köra SD-grejen mera om att det tar tid osv. SD ökade i alla sina val sedan dom startade på 1980-talet.

AfS påminner mera om Nationaldemokraterna. ND gjorde sitt bästa val 2002 (det första dom ställde upp i), sedan minskade dom 2006 och minskade återigen 2010. Partiet lades ner 6 månader före valet 2014.

Gissar att Gustav loser Kasselstrand kommer köra på även 2026. Färre röster och sedan läggs partiet slutligen ner.
Citera
2022-09-18, 11:14
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Att vi skulle bli mindre än Nyans var fullständigt väntat, även om jag tycker det är tragiskt att svenskarna inte ser nyttan i AfS.

Ha, ser ut som att jag förväntade mig ungefär dubbla resultatet både för Nyans och AfS, men proportionerna var ganska nära med min gissning.
Citera
2022-09-18, 11:15
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Nyheter.
"Högerextremt backar

Ni är verkligen indoktrinerade propagandister. Det räcker inte att uttrycka er åsikt en gång utan det måste matas in samma budskap här gång på gång. Jag tror nog att övriga läsare av tråden ser vad ni håller på med och är kloka nog att inte hypnotiseras av era destruktiva budskap.
Citera
2022-09-18, 11:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
AfS tappade alltså 1/5 av sina väljare från 2018. Nu kan man inte köra SD-grejen mera om att det tar tid osv. SD ökade i alla sina val sedan dom startade på 1980-talet.

AfS påminner mera om Nationaldemokraterna. ND gjorde sitt bästa val 2002 (det första dom ställde upp i), sedan minskade dom 2006 och minskade återigen 2010. Partiet lades ner 6 månader före valet 2014.

Gissar att Gustav loser Kasselstrand kommer köra på även 2026. Färre röster och sedan läggs partiet slutligen ner.

Tvärtom. När de svenska väljarna (åtminstone en del är ju fortfarande svenskar i Sverige) märker att det blir i princip 0 skillnad med SD som ministerlöst och återvandringslöst stödhjul åt M (med den hängivne Reinfeldt-anhängardvärgen i spetsen), så blir det nog annat liv i luckan.

Din dotter blir fortfarande jagad av arab/negerhorder, din son blir fortfarande rånad och pissad i munnen och din gammelmormor förstår inte ett ord av vad hemtjänsten (som kommer i bästa fall) säger. Och själv sitter du med tom plånbok i skenet av en ljusstump du lyckats byta till dig på svarta marknaden mot bilen du ändå inte hade råd att tanka längre.
Citera
2022-09-18, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nu har Gurra skitit i det blå skåpet på riktigt, hans senaste inlägg på Twitter får ses som direkt uppvigling mot Annie Lööf, radiotystnad sedan dess.
Gissningsvis sitter hans hos polisen och säljer ut partiets medlemmar i utbyte mot att slippa skaka galler.
Vila i frid AfS, 2018 - 2022

Så här skrev Gustav:

"Dagens goda nyhet: Annie Lööf avgår. 👏🏻 Hon ska dock inte tro att hon kan fly undan ansvaret för det ofattbara lidande hennes politik orsakat. Hon var med och drev igenom afghanlagar, EU-skuldpaket, Nato-ansökan och andra beslut som folket borde ha tillfrågats om."

Vad i detta skulle vara kriminellt? Förutom det Lööf har gjort?
Citera
2022-09-18, 11:31
Medlem
Jag gick själv över från AfS till SD detta val, men tror det var bra för AFS att högerblocket vann. Vi behövde en förändring.
Jag röstade AFS 2018 för det ändå inte spelade någon roll, vad det verkade. 2022 spelade det roll. 2026 kanske det inte spelar roll igen.

Men Jomshof har samtidigt erkänt i intervjun med Ekeroth på Samnytt nyligen att återvandring är centralt för SD, bara att man varit tvungna tona ner det. I så fall kanske inte AFS behövs.

Hur som helst får det väl ses som ett misslyckande från AFS sida att backa i valet och inte ens bli största parti utanför riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in