Citat:
Ursprungligen postat av
s7L45Bw724FO
Det r bara i Sverige som hyresrtter r vrdelsa. Det r p grund av hyresregleringen. En fast prissttning gr det helt meningslst med hgkvalitativa hyresrtter.
Det enda som framgr i rsredovisningen r det ekonomiska lget. De flesta fattar nd inget av den, och bryr sig inte om amorteringsfria ln, avskrivningar, m.m.
Jag har suttit i flera styrelser i innerstaden och det r vilda vstern. Det enda folk bryr sig om r lgsta mjliga avgift just nu, fr att kunna slja dyrt.
Det r s gott som omjligt att kasta ut ngon ur en bostadsrttsfrening, om du inte begr upprepade brott i din bostad.
Nja, det gr ju blixtsnabbt att utesluta en medlem som har sin lgenhet som knarkarkvart. HR inte s.
"Det enda som framgr", i rsredovisningen framgr allt och jag har betydligt bttre koll via den p min frenings ekonomi n jag har p min egen.
En bra styrelse ignorerar "nu mste vi ha lgsta mnadsavgift" eftersom det kommer surt eftert om man inte renoverar, inte lgger undan pengar till att byta stammar osv. Jag har bott i 5 olika BR, alla ledda av ekonomer, chefer, och liknande. Kanske att du borde kpa en lite dyrare BR?
Den som kper BR utan att kunna lsa en rsredovisning, minimum det pyttelilla kapitlet om belning, rntor, renovering, fr skylla sig sjlv. Siffrorna finns ju dr, ppet p ntet.
Jag skulle t.ex aldrig kpa en BR med mer ln n 3000 kr per kvm eller med stambyte eller hissbyte inom 5 r.