2024-05-19, 15:27
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Två till sjukhus och Odenplan utrymd, trafiken kom igång igen 14.30.

Antagligen packat med folk och de två har antagligen ramlat ner på spåret i trängseln.
Fruktansvärt om det är så! Hoppas verkligen att det gick bra och att de klarar sig utan större skador!
Citera
2024-05-19, 16:04
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Fruktansvärt om det är så! Hoppas verkligen att det gick bra och att de klarar sig utan större skador!
En person ska ha träffats av en tunnelbanevagn.

Citat:
– Personen låg inte på spåret utan på perrongen när vi kom till platsen. Eventuellt har personen träffat ytterligare en annan resenär, säger Tobias Åkesson, presstalesperson räddningsledningscentralen, till SVT Stockholm
Citera
2024-05-20, 00:05
Medlem
Jag var där där det hände. Ingen trängsel.
Jag såg inte hur flickan blev påkörd för jag hade ryggen till, men det var en smäll, hon flög ca 10m och slog ner en dam på vägen. Kanske trillade hon?
Citera
2024-05-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HahahaJowe
Jag var där där det hände. Ingen trängsel.
Jag såg inte hur flickan blev påkörd för jag hade ryggen till, men det var en smäll, hon flög ca 10m och slog ner en dam på vägen. Kanske trillade hon?
Fy satan så hemskt, det låter som om rör sig om en trolig olycka och inte en suicidal person?
Citera
2024-05-22, 18:10
Medlem
Söker ett fall där en ung man har omkommit, antingen genom självmord eller olycka, i samband med ett tåg eller järnväg. Det ska ha hänt mellan 2010-2014. Han ska ha varit alkoholpåverkad vid tillfället. Det kan vara var som helst i Sverige, så någon detalj där har jag inte.
Om det hjälper så har jag lite info om den här mannen. Han ska ha varit medellång, sombre färgat hår. Motorintresserad. Lämnade efter sig en mamma och en syster.

Tacksam ifall någon känner igen honom och kan ge mig lite tips 😊
Citera
2024-05-27, 18:29
Medlem
Sitter på öresundståget mellan göteborg central i riktning mot halmstad, tåget avgick 17:40 från göteborg central, stannade sedan i lisebergstunneln och det ropades ut i högtalaren att obehöriga är på spåret vid mölndal. 45 minuter senare och tåget har inte rört på sig och tågpersonalen har inte fått någon ny information, någon som vet något?

Känns som att något allvarligt hänt då dem inte säger så mycket och det tar väldigt lång tid att få bort dessa ”individer”
Citera
2024-05-27, 20:22
Medlem
Marulkspajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Sitter på öresundståget mellan göteborg central i riktning mot halmstad, tåget avgick 17:40 från göteborg central, stannade sedan i lisebergstunneln och det ropades ut i högtalaren att obehöriga är på spåret vid mölndal. 45 minuter senare och tåget har inte rört på sig och tågpersonalen har inte fått någon ny information, någon som vet något?

Känns som att något allvarligt hänt då dem inte säger så mycket och det tar väldigt lång tid att få bort dessa ”individer”
Jag vet inte hur det är men det tar antagligen bra med tid att få ut folk til platsen personerna setts på, sen ska man söka igenom alla möjliga ställen längs sträckan så man vet säkert att de är borta. Och det ska man få fram resurser till, när det knappt finns en snut ledig för pågående inbrott och rån längre? Nä det är nog rätt normalt skulle jag tro.
Citera
2024-05-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marulkspaj
Jag vet inte hur det är men det tar antagligen bra med tid att få ut folk til platsen personerna setts på, sen ska man söka igenom alla möjliga ställen längs sträckan så man vet säkert att de är borta. Och det ska man få fram resurser till, när det knappt finns en snut ledig för pågående inbrott och rån längre? Nä det är nog rätt normalt skulle jag tro.

1 timme och 15 minuter när polisstationen ligger precis brevid och att man ens går på spåret så pass lång tid är nog inte normalt nej, dessutom ingen information alls mellan ledningscentral och tågpersonal, hmm menar det är inte rån och skjutningar var 10e minut inte ens i dagens göteborg.
Citera
2024-06-04, 12:24
Medlem
Stursks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
1 timme och 15 minuter när polisstationen ligger precis brevid
Vad har det med saken att göra?
Citera
2024-06-04, 13:33
Medlem
Olycka på spåret mellan Skövde- Töreboda

Sitter fast på tåget då det har varit en olycka mellan Skövde och töreboda.
Hörde tågvärden viska om att det var nån som blivit mos.
Spårspring, självmord, motorstopp?
Nån som vet mer ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stopp-efter-olycka-paverkar-alla-tag-mellan-goteborg-och-stockholm

Citat:
.Tågtrafiken mellan Göteborg och Stockholm står helt stilla efter en olycka.

Det var vid klockan halv tolv på tisdagen som en olycka inträffade mellan Skövde och Töreboda.
Citera
2024-06-04, 13:47
Moderator
pudelluss avatar
Ämne infogat.
/Mod
Citera
2024-06-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at8ok
Söker ett fall där en ung man har omkommit, antingen genom självmord eller olycka, i samband med ett tåg eller järnväg. Det ska ha hänt mellan 2010-2014. Han ska ha varit alkoholpåverkad vid tillfället. Det kan vara var som helst i Sverige, så någon detalj där har jag inte.
Om det hjälper så har jag lite info om den här mannen. Han ska ha varit medellång, sombre färgat hår. Motorintresserad. Lämnade efter sig en mamma och en syster.

Tacksam ifall någon känner igen honom och kan ge mig lite tips 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Fy satan så hemskt, det låter som om rör sig om en trolig olycka och inte en suicidal person?

Jag kan veta. Lämnade personen efter sig en pappa också? Icke-svensk härkomst och skedde det i Stockholms tunnelbana 2010?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in