2022-11-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Nä men så var det i alla fall.

var du där och såg händelsen?

var det en ung eller äldre person? kvinna lr man?
Citera
2022-11-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obehorig
Stämmer!

” 2022-11-18 00:51:19
Olycka som lett till trafikstörningar på sträckan Uppsala C - Knivsta är nu klart. Tågtrafiken är åter till det normala med eventuella följdförseningar. Mvh SJ TL CST

2022-11-17 22:48:08
Stopp i tågtrafiken på sträckan Uppsala C - Knivsta på grund av olycka i Uppsala C. Ingen prognos. Mvh SJ TL CST”

okej står ju ingenstans om det...polisens sida, svt nyheter eller liknande. Hur gick det tro?
Citera
2022-11-19, 23:22
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
var du där och såg händelsen?

Nej
Citera
2022-11-20, 00:56
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Ytterligare någon som gjort slut på sig?
Någon som vet något mer?

https://www.expressen.se/nyheter/sto...och-stockholm/

Satt å drack kaffe ser stationen från mitt köksfönster men glor ju inte ut hela tiden ser bara massa gula västar som gick på spåret å det är ju inte normalt ser dom skyffla plocka två står å gör något så ut som blå sopsäckar, men det är en bit här i från men såg två personer göra något rätt monotont. Sen spola dom av ser även den vita likbil som kom stod bredvid en ambulans. poliser antar de avspärrade när dom tog upp personen fruktansvärt å att bara lägga på locket å stackarn som körde på. tvingas bli sjuk skriven å som jag förstå det får dom inte hela sin lön i ett tvång des utom ska dom ta prover på nykterhet fylla i papper till olika försäkringar, MEN VARFÖR FÅR DOM INTE HEL ERSÄTTNING sjukt
Citera
2022-11-20, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Nej

.okej så hur vet du att det var någon som hoppade?
Citera
2022-11-20, 05:42
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
.okej så hur vet du att det var någon som hoppade?

Det var någon som blev påkörd. Du behöver inte tro mig om du inte vill, det är ett fritt land.
Citera
2022-11-20, 10:40
Medlem
Citat:
okej står ju ingenstans om det...polisens sida, svt nyheter eller liknande. Hur gick det tro?

Olycka, alltså självmord med dödlig utgång brukar inte stå i media.
Citera
2022-11-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obehorig
Olycka, alltså självmord med dödlig utgång brukar inte stå i media.

men det har ju inte ens stått någonting alls. Varifrån har folk läst?
Citera
2022-11-21, 00:11
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:

Trafikverkets störningsinfo...
Citera
2022-11-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denbiff
Någon skrev att det rörde sig om en tjej från Hälsingland, det tror jag är fel.
En kille född -96 hemmahörande i Östersunds kommun säger mina källor.

Citat:
Ursprungligen postat av Mtvtf
John?

Ironiskt att han har ett tåg som bakgrund på sin LinkedIn... Hoppas han fått frid i själen.
Citera
2022-11-21, 23:26
Medlem
Citat:

Man kan också jobba inom ”området” och få info..
Citera
2022-11-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Satt å drack kaffe ser stationen från mitt köksfönster men glor ju inte ut hela tiden ser bara massa gula västar som gick på spåret å det är ju inte normalt ser dom skyffla plocka två står å gör något så ut som blå sopsäckar, men det är en bit här i från men såg två personer göra något rätt monotont. Sen spola dom av ser även den vita likbil som kom stod bredvid en ambulans. poliser antar de avspärrade när dom tog upp personen fruktansvärt å att bara lägga på locket å stackarn som körde på. tvingas bli sjuk skriven å som jag förstå det får dom inte hela sin lön i ett tvång des utom ska dom ta prover på nykterhet fylla i papper till olika försäkringar, MEN VARFÖR FÅR DOM INTE HEL ERSÄTTNING sjukt

Det stämmer inte. Vid en påkörning så tas lokföraren ur trafiksäkerhetstjänst, detta innebär inget lönebortfall alls. De flesta järnvägsföretagen erbjuder kamratstöd och man tar ofta en taxi ifrån platsen. Vissa poliser ber om alkoholtest, vissa inte.

Beroende på tid på dygnet så åker man antingen hem med eller utan kamratstöd alternativt åker till kontoret och samtalar med sin chef. Rapportskrivning och försäkringspapper är naturligtvis inget man fyller i direkt efter händelsen, det görs ofta efter någon dag tillsammans med närmaste chef när man känner att man orkar.

Inom ett par dagar får man en tid hos företagshälsovården. Då samtalar man med en läkare och beslutar tillsammans om man ska återgå i tjänst eller bli sjukskriven beroende på hur man mår. Blir du sjukskriven så får du sjukpenning dvs 80% av din lön. Jag skulle säga att majoriteten inte blir sjukskrivna utan är tillbaka i tjänst inom en vecka.

Alltså. Ingen tvingar någon till sjukskrivning, däremot blir man alltid tagen ur tjänst, men då har man fortfarande full lön. Och ingen tvingar någon att fylla i försäkringspapper mitt i natten när man är skärrad och mår dåligt.

/lokförare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in