2025-08-22, 23:19
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Oerhört tragiskt. Av någon anledning kan jag inte sluta tänka på just henne. Så fin tjej. Har man fått reda på exakt vad som hände? Tog hon sitt liv? Isåfall varför?
Känns riktigt tungt att se intervjun med henne på svt som spelades in bara några månader innan. Hon ser hur glad ut som helst där.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ger-oppnar-upp

Jag har tyvärr ingen mer information om händelsen eller anledningen till varför hon befann sig på spåret i Hyllie den dagen. Riktigt ledsamt att se intervjun med henne, när man vet att hon gick bort kort därpå. En ung tjej som borde fått leva betydligt längre än hon fick göra.
Citera
2025-08-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten237
Nu har jag lyckats hitta vem det är vår som omkom/förolyckades under oklara omständigheter. Fick kalla kårar när jag såg att den fantastiska kvinna som serverat oss och våra barn flertalet gånger på Brödernas restaurang i Hyllie är samma kvinna som inte längre är i livet. Fantastiskt glad och välkomnande tjej med hela livet framför sig. Hoppas hon får vila i frid ❤️
Vila i frid
Suicidal Doesn't Always Look Suicidal
https://www.youtube.com/watch?v=6Jihi6JGzjI
Citera
2025-08-26, 12:43
Medlem
Yinool0401s avatar
Tågstopp.

Sundbyberg, är det dags igen?
Citera
2025-08-26, 14:09
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Tågstopp.

Sundbyberg, är det dags igen?

Ja fast Bro-Bålsta
Citera
2025-08-26, 20:20
Medlem
Tågstopp i Varberg precis upphävt efter påkörd person.
Citera
2025-08-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartAnonym
Tågstopp i Varberg precis upphävt efter påkörd person.

Vet man hur de gick för personen? Vad hände? Är väll inte så vanligt att man hoppar framför tåget inne vid en station, tågen håller väll inte så hög hastighet
Citera
2025-08-27, 07:38
Medlem
daskapitans avatar
Tänker ibland att Flashback är ändå en resurs som man ska ha i beaktande om man mår dåligt.
När akutpsyk inte har tid för en eller det inte finns något annat så kan man ju lätta lite på trycket här.
Visst, många knäppgökar och och en del troll men jag har ändå blivit positivt överraskad av bemötandet som många självmordsbenägna har fått här på Forumet.
Kanske också anhöriga.

Som någon ovan nämnde - nej det syns oftast inte på utsidan hur sköra vi igentligen är.
Jag har själv fått erfara detta tyvärr.

En sorgligt men viktig Tråd.
Vi kan aldrig blunda för detta.

Ta hand om er allesammans
Var rädda om er.
🙏
Citera
2025-08-27, 08:40
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truckerrod
Vet man hur de gick för personen? Vad hände? Är väll inte så vanligt att man hoppar framför tåget inne vid en station, tågen håller väll inte så hög hastighet
Läste om detta och tänkte direkt samma sak! De kryper ju fram och detta var, enligt bilderna på hn.se, precis inne vid den nya perrongen så frågan är om det var en olycka. Om än konstig sådan! Suicid när tågen kryper fram? hmmmm
Citera
Idag, 16:15
Medlem
Riksreptilens avatar
Någon form av växelfel uppkom kl 14 i norrgående spår från Göteborg mot Alingsås i höjd, med Lerum.
Tåg som vill till Stockholm är även påverkade.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...g-och-alingsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in