2024-05-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Du kan ha rätt och du kan ha fel.

Javisst kan jag ha fel men det är definitivt inte troligt om man ser till forskningen.

En sådan hopplös värld borde inte finnas öht. Här håller jag med dom religiösa. Jag är inte en av dom ateister som håller mig med sekulära vanföreställningar och inbillar mig att ett liv under sådana omständigheter ändå är meningsfullt.
Senast redigerad av Tandan 2024-05-27 kl. 13:05.
Citera
2024-05-27, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Javisst kan jag ha fel men det är definitivt inte troligt om man ser till forskningen.
Eftersom forskningen inte kan förklara medvetandet, livets uppkomst, makroevolution osv så skulle jag säga att frågan är väldigt öppen.
Citera
2024-05-27, 13:09
Medlem
Citat:
Eftersom forskningen inte kan förklara medvetandet, livets uppkomst, makroevolution osv så skulle jag säga att frågan är väldigt öppen.

Jag hoppas såklart du har rätt, även om jag som sagt inte tror det. Det kan vara så, i alla fall med medvetandet att vi är för dumma för att begripa hur hjärnan skapar det, vi har helt enkelt inte utvecklats för det.
Citera
2024-05-27, 13:17
Medlem
Citat:

En sådan hopplös värld borde inte finnas öht. Här håller jag med dom religiösa. Jag är inte en av dom ateister som håller mig med sekulära vanföreställningar och inbillar mig att ett liv under sådana omständigheter ändå är meningsfullt.

Ni har mening med varandra och djuren här.
Eran egen energi.
Men tyvärr.
De som har tillräckligt bra fattar aldrig sånt.
Ni har absolut ingen gud eller låtsaskompis.
Citera
2024-05-27, 13:24
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas såklart du har rätt, även om jag som sagt inte tror det.
Om det är bra eller dåligt råder det delade meningar om.
Hinduer och buddhister strävar väl efter att komma ifrån ekorrhjulet har jag för mig.
Citera
2024-05-27, 13:54
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad sägs om att diskutera frågan som diskuteras, inte debattörerna?
Wow.
du vill naturligtvis inte diskutera din materialism - den är ett axiom som du inte ifrågasätter, den är din snuttefilt.
Citera
2024-05-27, 13:55
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Inte speciellt, nej.
...
Vad var det jag sa? Du är rädd för Gud och erkänner det också.
Citera
2024-05-27, 13:59
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så demonstrera hur han är relevant.
"Demonstrera" betyder för dig "visa att han är materia, för jag är materialist och tror att endast materia existerar". Sedan så är materialism kommen till oss mestadels som marxism, som också tänker på banderoller, demagogi och 1 maj.
Detta är ditt ideologiska bagage.
Citera
2024-05-27, 14:13
Medlem
Citat:
Om det är bra eller dåligt råder det delade meningar om.
Hinduer och buddhister strävar väl efter att komma ifrån ekorrhjulet har jag för mig.

Ja skillnaden är väl att det skulle finnas en gnutta hopp möjligtvis. Är vi bara våra hjärnor så finns definitivt inget.
Citera
2024-05-27, 14:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Medvetandet har jag inte koll på. Livets uppkomst finns det förklaringar på, även om man idag inte vet om det gick till så. "Makroevolution" finns det tonvis med bevis på.
Och anledningen till att jag skrev det inom "" är att det är ett urbota dumt uttryck. Dom som använder det uttrycket menar alltså att det finns magiska gränser där evolutionen stoppas.
Citera
2024-05-27, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ja skillnaden är väl att det skulle finnas en gnutta hopp möjligtvis. Är vi bara våra hjärnor så finns definitivt inget.
Vilket nog kan vara hoppfullt för vissa.
Citera
2024-05-27, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Medvetandet har jag inte koll på. Livets uppkomst finns det förklaringar på, även om man idag inte vet om det gick till så. "Makroevolution" finns det tonvis med bevis på.
Och anledningen till att jag skrev det inom "" är att det är ett urbota dumt uttryck. Dom som använder det uttrycket menar alltså att det finns magiska gränser där evolutionen stoppas.
Livets uppkomst finns ingen förklaring på, och makroevolution fungerar inte med nuvarande förklaringsmodeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in