Citat:
Ursprungligen postat av
Parongatan
En ytterligare aspekt kring Hedin Bils nedgång och finansiella utmaningar kan vara hur otroligt usla Hedin är på kundvård, när deras bilar är behäftade med fel och krånglar.
Det är många bilägare som fått slita sitt hår i sina kontakter med Hedin, när de hånfullt svarar kunderna med goddag-yxskaft-svar.
Hedin är tyvärr kända att vara nonchalanta, arroganta och kallsinniga att ta ansvar för självklara garantiärenden. Istället väljer de att bråka med, och ifrågasätta kunderna.
Det räcker med en sådan vända, för att man aldrig mer ska göra affärer med Hedin. Plus att den förorättade kunden dessutom är Hedins absolut sämsta ambassadör, när det gäller nya kunder.
Det är många grillkvällar, midsommaraftnar och andra tillställningar där illa behandlade kunder gärna berättar hur Hedin har behandlat dem.
Plus att Hedin verkar ha fått svår hybris och både nybyggt och förvärvat redan färdigställda fastigheter - stora kostnader. Pamp och prål kostar.
Jag tänker bland annat på flera nya Hedinanläggningar som ligger i Mölndal vid Jolengatan från macken och bort till Norra Långebergsgatan.
Och att satsa stort och mycket aggressivt på kinesiska skitdyra elbilar som kunderna knappt kan uttala namnet på, är också förenat med stora risker. Något som nu sannolikt har straffat sig ordentligt.
Jag tror att familjen Hedin även lider av en bolagsmässig fåfänga.
Dom måste tänka om och i stället bilda positiva kundrelationer.
Ett besök som spekulant på en ny Ford Kuga räcker för att jag aldrig mer besöker Hedins.
Motorcentralen i Eskilstuna köptes av Hedins.
Efter att tidigare köpt flera nya Fordar av de trevliga bröderna Oscarson, så kunde man inte tro att det var samma bilfirma man besökte, efter Hedins övertagande.