2024-05-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Beslutet om kärnvapenkrig fattas inte av en nervös pilot. Beslutet fattas och genomförs av Putin.

En nervös pilot trycker på en knapp som får motståndaren att reagera och vedergälla.

Om det nu er den ene eller den andre som trycker på knappen och vilket vapen den utlöser återstår att se, men den mänskliga faktorn är en oerhörd risk och kan utlösa en kedjereaktion av missiler kors o tvärs
Citera
2024-05-26, 15:42
Medlem
zergrushs avatar
Jag förstår inte TS eller "frågeställningen"? Ukraina har ju sprängt skiten ur raffinaderier och vapenlager långt inne i Ryssland sedan ~sommaren 2022! Och vem skulle isåfall "hindra" dem från att göra det?

Känns som en tråd som försöker argumentera om varför himlen är grön och vad vi ska göra åt att den är det...
Senast redigerad av zergrush 2024-05-26 kl. 15:58.
Citera
2024-05-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Då kanske det är dags för Ryssland att sluta skramla med kärnvapen så nära gränsen till en kärnvapenallians som Nato, det är extremt farligt och kan utlösa ett kärnvapenkrig, eller hur vatnik?

Jag hade varit lika kritiskt mot Kina eller Ryssland om de stoppade näsan i blöt i Mexiko.

USA:s gräns går inte i östeuropa eller anser du att att alla NATO-länder är ockuperade av USA?

Sluta använda fjantiga uttryck som "vatnik" om du vill bli tagen på allvar.
Citera
2024-05-26, 15:45
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
NATO är en defensiv allians. Hade alliansen varit offensiv så hade städer som Voronezh och Rostov redan varit sönderbombade

NATO är en korrupt krigsindustriorganisation som lyder under USAs utrikespolitik och används för att anfalla suveräna stater så som Libyen och f.d. Jugoslavien. Nu är planen att använda denna korrupta krigsorganisationens krigsmaterial och militära utrustning för att anfalla den suveräna staten Ryssland via sitt proxykrig utfört av penningtvättstaten Ukraina.
Citera
2024-05-26, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
En nervös pilot trycker på en knapp som får motståndaren att reagera och vedergälla.

Om det nu er den ene eller den andre som trycker på knappen och vilket vapen den utlöser återstår att se, men den mänskliga faktorn är en oerhörd risk och kan utlösa en kedjereaktion av missiler kors o tvärs

Du har nog sett lite för många hollywoodfilmer alternativt tittat lite för djupt i flaskan?

Det finns inga jävla "knappar" att trycka på och beslutet ligger naturligtvis inte hos en berusad rysk äcklig vatnik som flyger rakt in i hyreshus i ryssland

För tusan, varannan (minst) glidbomb hamnar ju på rysk mark. Jösses...
Citera
2024-05-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du kör ditt ryssvänliga rövslickande dravel...

vad tror du vi i Europa tycker om ryzka vader i belarus Kaliningradoch om de får som dom vill, Ukraina, är det bra för freden?
Miljoner ryska soldater i Ukraina... är det bra???

Ja, vi i Europa tycker olika.
Krig är aldrig bra för freden.
Att jag förstår varför Ryssland agerar som de gör betyder inte att jag är för ett krig.
Det är inte miljoner med ryska soldater i Ukraina.
Kan du försöka skriva så man förstår vad du menar? Det skulle underlätta konversationen.
Citera
2024-05-26, 15:49
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Spelar du dum eller är du så svagbegåvad på riktigt?
Tror du USA tänkte så när ryssen planerade placera robotar på Kuba?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kubakrisen

Försök tänka lite större ur ett geopolitiskt perspektiv. Vad det skulle kunna innebära för ryssen att ha en västlig vassalstat inpå knuten just där (invid Krim och havet bl.a)

Hade vart intressant att höra hur ledningen i Ryssland tänker nu om hur de resonerar kring svar för att möta denna "eskalering".

Att du jämför denna situation med Kubakrisen...
Först och främst så var det en farligare stormakt som vi hade att göra med. Alla tog Sovjetunionen på allvar, ingen tar Ryssland på allvar. Krustjev och Breznjev skulle skrattat ihjäl sig om de hade sett vad Putin sysslar med.
Citera
2024-05-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilken avancering? Anser du att NATO tänker invadera Ryssland eller vari består "hotet"?

Om du inte ens kan använda ögonen för att studera en karta från 1980 och jämföra det med en karta från idag så finns det inte så mycket att prata om.
Citera
2024-05-26, 15:50
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja, vi i Europa tycker olika.
Krig är aldrig bra för freden.
Att jag förstår varför Ryssland agerar som de gör betyder inte att jag är för ett krig.
Det är inte miljoner med ryska soldater i Ukraina.
Kan du försöka skriva så man förstår vad du menar? Det skulle underlätta konversationen.

Jag förstår också varför ryssland agerar som de gör men jag har tillräckligt hög iq för att inte gå på deras propaganda, andra har inte det, det kan man bara ömka.

Om Ukraina blir en del av putins fascist-stat får vi ju miljoner där, och kärnvapen, det verkar du gilla.

Och vatnik saknar svar om Belarus ser jag, är det bra för freden att Putin placerat kärnvapen där?
fattade du inte den frågan?? kan du inte läsa svensk text?
Citera
2024-05-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Pruttler förfogar över världens största kärnvapenarsenal.
Arsenalen som minns Sovjetunionen
Citera
2024-05-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Du har nog sett lite för många hollywoodfilmer alternativt tittat lite för djupt i flaskan?

Det finns inga jävla "knappar" att trycka på och beslutet ligger naturligtvis inte hos en berusad rysk äcklig vatnik som flyger rakt in i hyreshus i ryssland

För tusan, varannan (minst) glidbomb hamnar ju på rysk mark. Jösses...

Ok då är jag övertygad. Tack för den sakliga informationen.

Fantastiskt att man här på Flashback kan erhålla så pass avancerad information om militära rutiner och hemligheter, t.o.m. på nivå kärnvapen

Tack för inlägget!
Citera
2024-05-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Öh, va. När har de attackerat NATO i Estland?
Vem var det som flyttade bojerna vid Narva? Estniska tjänstemän hade all rätt att öppna eld mot ryssar men avstod för att inte vara den sidan som startar WW3.

För att inte prata om störningar av mobilnät som ryssen ständigt håller på med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in