Citat:
Ursprungligen postat av
nofjun
Om du inte kan bevisa eller framföra några vettiga argument, källor i det ni bedriver Så innebär det att vad ni skriver o säger är av utan relevans och värde. Ta exempelvis i en domstol, där är ju båda sidor tvungna å lägga fram argument och bevis och annat. Så även i en diskussion råder precis samma sak. Du kan liksom inte sätta er själv i diskussionen som någon okunnig envåldshärskare. Tyvärr, så funkar det inte.
Nu tror jag du inte förstår vad du pratar om.
Så här är det: Vi har bevis för liv på ett ställe - jorden. Vi har inga som helst bevis för liv nån annanstans.
Då kommer den en massa nötter in o säger "klart det finns liv överallt, för <diverse anledningar>".
Ingen av <diverse anledningar> är vetenskaplig, eftersom då hade vi vetat att det finns liv lite varstans, utan det är hobbymatematik (med 300 miljardet kvintiljoner planeter är det självklart det finns liv), eller religion (om liv skapades här så ska vi minsann inte tro vi är unika utan då gjordes det överallt), eller andra anledningar (liv skapades direkt efter jorden bildades, så då måste det skett överallt) - ett påstående som f.ö är felaktigt.
Det jag gjort är att sänka förväntnigarna genom realism. Det ÄR inte vetenskap att tycka att det borde vara som man vill och påstå det som nån slags sanning. Det ÄR inte vetenskap att snurra till det så att de som säger "det finns inga bevis för liv utanför jorden", måste ange sina källor? Det ÄR inte vetenskap att helt ignorera logik och påstå "det finns liv överallt för jag känner att det är så".
Dessa kategorier har varit det jag svarat på senaste två dygnen. Det tar slut nu. Ni är så långt borta från vetenskap, folkvett, logik eller utbildning att jag blir ledsen, inte på er men på era lärare eller föräldrar. Tanken på att det är ni som kommer driva nästa generation ..