2024-06-29, 22:23
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vilket är ungefär lika meningsfullt som att säga att det "kan" vara så att Putin sover i min tvättstuga.

komiskt att se hur ni försöker och försöker men inte kommer nånstans överhuvudtaget

Citera
2024-06-29, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
det är uppenbart att jag vet vad jag pratar om. speciellt när ingen har ett enda vettigt argument som kan motbevisa faktum. i det jag säger.

komiskt att se hur ni försöker och försöker men inte kommer nånstans överhuvudtaget
Du skrev "och att beräkna sannolikheten eller osannolikheten är fullständigt meningslöst och omöjligt Eftersom ingen har den blekaste aning om ifall det existerar civilisationer i universum eller i vår galax etcetera"

Om man hade vetat om de existerar så hade det varit helt poänglöst att beräkna sannolikheten.
Citera
2024-06-29, 22:26
Medlem
Citat:
det är uppenbart att jag vet vad jag pratar om. speciellt när ingen har ett enda vettigt argument som kan motbevisa faktum. i det jag säger.

Den var lite ledsam. Jag trodde ändå vi hade lite av en diskussion. Men den stängde du ju hårt, och av ingen speciell anledning.

Allt vi skriver handlar om bevisning - så att du drar det till detta är inte oväntat, eftersom bevisning inte låg i det du skriver. Det är ok att tänka utanför boxen, men då ska man kunna motivera sig.
Citera
2024-06-29, 22:26
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Du tror alltså det är lika troligt att det finns drakar, demoner, flourtanter och aliens?

Kom igen, den där "ingen har bevisat det fel, så atte" funkar inte.

jag pratade om att det är möjligt att det finns intelligent liv och andra civilisationer i universum och även i vår galax. jag har inte pratat om drakar eller liknande. absolut. Aliens är är troligt att det finns lika mycket som att det inte finns osv
Citera
2024-06-29, 22:28
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Du skrev "och att beräkna sannolikheten eller osannolikheten är fullständigt meningslöst och omöjligt Eftersom ingen har den blekaste aning om ifall det existerar civilisationer i universum eller i vår galax etcetera"

Om man hade vetat om de existerar så hade det varit helt poänglöst att beräkna sannolikheten.

ingen som vet!

så därför är det poänglöst att spekulera i sannolikheten och så vidare
Citera
2024-06-29, 22:30
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Den var lite ledsam. Jag trodde ändå vi hade lite av en diskussion. Men den stängde du ju hårt, och av ingen speciell anledning.

Allt vi skriver handlar om bevisning - så att du drar det till detta är inte oväntat, eftersom bevisning inte låg i det du skriver. Det är ok att tänka utanför boxen, men då ska man kunna motivera sig.

jag har inte pratat om att bevisa någonting överhuvudtaget.

jag har bara sagt att så länge det inte är motbevisat så 'kan' allt finnas
Citera
2024-06-29, 22:30
Avslutad
Citat:
ingen som vet!

så därför är det poänglöst att spekulera i sannolikheten och så vidare
Att spekulera i sannolikheter är precis det man gör när man inte vet.

Om jag singlar en slant så vet jag inte om det kommer bli krona eller klave. Men sannolikheten att det blir krona är exakt (eller iaf väldigt nära) 50%.
Citera
2024-06-29, 22:31
Medlem
Citat:
jag pratade om att det är möjligt att det finns intelligent liv och andra civilisationer i universum och även i vår galax. jag har inte pratat om drakar eller liknande. absolut. Aliens är är troligt att det finns lika mycket som att det inte finns osv

Återigen, var e bevisen? "de kan finnas!!" är inget bevis. Kanske förutom flourtanter, vilket jag skrev om, lite anecdotal sådär. Men i vet inte om dom verkligen är på riktigt.
Citera
2024-06-29, 22:32
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Att spekulera i sannolikheter är precis det man gör när man inte vet.

Om jag singlar en slant så vet jag inte om det kommer bli krona eller klave. Men sannolikheten att det blir krona är exakt (eller iaf väldigt nära) 50%.

har inte pratat om sannolikheter eller bevis
Citera
2024-06-29, 22:33
Avslutad
Citat:
har inte pratat om sannolikheter eller bevis
Återigen, du skrev "och att beräkna sannolikheten eller osannolikheten är fullständigt meningslöst och omöjligt Eftersom ingen har den blekaste aning om ifall det existerar civilisationer i universum eller i vår galax etcetera" vilket är falskt.
Citera
2024-06-29, 22:34
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Återigen, var e bevisen? "de kan finnas!!" är inget bevis. Kanske förutom flourtanter, vilket jag skrev om, lite anecdotal sådär. Men i vet inte om dom verkligen är på riktigt.

jag har aldrig pratat om några bevis överhuvudtaget.
bara att så länge som det inte går att motbevisa så "kan' allt finnas
Citera
2024-06-29, 22:37
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Återigen, du skrev "och att beräkna sannolikheten eller osannolikheten är fullständigt meningslöst och omöjligt Eftersom ingen har den blekaste aning om ifall det existerar civilisationer i universum eller i vår galax etcetera" vilket är falskt.

nä det är inte fel alls.

ingen vet hur sannolikt det är att det finns intelligent liv och andra civilisationer i universum och även i vår galax

inte falskt att säga att ingen har den blekaste aning om detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in