2024-05-14, 18:58
Medlem
Marknadsföring är en kurs jag funderar på att gå. Dels för jag tänkte gå digital marknadsföring senare. Är det någon som gått denna kurs och kan berätta lite om den?
Citera
2024-05-14, 19:45
Medlem
Någon som haft muntliga på psykologi 1
Vad var det för frågor och vilken lärare hade ni?
Citera
2024-05-18, 12:01
Medlem
Nån som haft muntlig examination på Biologi 2? Har det om ett par dagar och är skit stressad. Många grejer som dyker upp i boken och som man ska kunna. Hur gick det? Vilka saker ska man lägga mest fokus på för att klara muntliga examinationen?
Citera
2024-05-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studentman22
Nån som haft muntlig examination på Biologi 2? Har det om ett par dagar och är skit stressad. Många grejer som dyker upp i boken och som man ska kunna. Hur gick det? Vilka saker ska man lägga mest fokus på för att klara muntliga examinationen?

Har du haft den än? Jag har nyligen haft min och den var ganska lätt tyckte jag. Läraren bad mig redogöra fotosyntesen i detalj, ett exempel på återkoppling i kontexten hormoner i kroppen, frågade mig om en av laborationerna och mina resultat/slutsatser och sen kom en fråga om altitudträning och varför det fungerar som prestationshöjare i sporter. Intressanta frågor tyckte jag.
Citera
2024-05-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gektos
Har du haft den än? Jag har nyligen haft min och den var ganska lätt tyckte jag. Läraren bad mig redogöra fotosyntesen i detalj, ett exempel på återkoppling i kontexten hormoner i kroppen, frågade mig om en av laborationerna och mina resultat/slutsatser och sen kom en fråga om altitudträning och varför det fungerar som prestationshöjare i sporter. Intressanta frågor tyckte jag.

Tack för återkopplingen! Jag uppskattar!

Nej, jag har min på måndag.

Frågorna som du fick på din ME finner man i uppdragen, så jag antar att om man kan uppdragsfrågorna (och läst boken) så kommer det gå bra.

Får jag fråga vem du haft som lärare?
Citera
2024-05-26, 12:11
Medlem
Citat:

Frågorna som du fick på din ME finner man i uppdragen, så jag antar att om man kan uppdragsfrågorna (och läst boken) så kommer det gå bra.

Ja, majoriteten av frågorna var relaterade till uppdragen. Läraren var Karin A. Trevlig men saklig under ME. Jag har ett intresse för fysiologi redan så jag hade ganska mycket förkunskaper innan jag började kursen. Lycka till imorgon! Om du har bra koll på teorin bakom uppdragen och laborationerna plus en överskådlig förståelse för boken i sin helhet så bör du klara detta galant!
Citera
2024-05-29, 11:58
Medlem
Ni som läst svenska 1 vet att i en av uppgifterna ska en ljudfil skickas in där man argumenterar varför en film ska utses till årets film. Vad anser ni är bra att tänka på?
Citera
2024-06-10, 20:07
Medlem
Citat:

Hur gick det?
Citera
2024-06-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gektos
Hur gick det?

Sorry för sent svar. Jag är sällan här inne.

Det gick bra faktiskt!

Läraren bad mig att prata kort om laborationerna. Där skulle jag förklara vad jag gjorde och hur allting gick till. Därefter fick jag svara på ett par frågor, och majoriteten fanns i uppdragen.

Jag fick A som slutbetyg.

👍🏿
Citera
2024-06-19, 14:06
Medlem
Företagsekonomi 1 Hermods

Tjenare!

Jag har nyligen plågat mig igenom kursen Företagsekonomi 1 på distans via Hermods, och jag är så förbannad att jag knappt vet var jag ska börja. Läraren, Bengt Jönsson, är fullständigt värdelös och inkompetent. Bedömningarna och återkopplingen var så långt ute i skogen att man undrade om han ens visste vad han pratade om. Återkopplingen var bara en massa svammel utan någon konkret förbättring eller hjälp alls. Det är rätt uppenbart att Bengt Jönsson knappt kan sitt egna ämne.

Jag la ner timmar och timmar på 4 tuffa uppdrag, och ändå försummades det och kastades bort TOTALT i bedömningen. All den tiden och ansträngningen för att få tillbaka återkoppling som inte hjälpte mig alls. Det var riktigt frustrerande.

Och den muntliga examinationen? Fullständigt katastrofal. Bengt snackade strunt som knappt hade något med kursen att göra och ställde frågor som var orimliga att man undrade om man ens gått samma kurs. Frågor som inte ens täckts tidigare i kursen överhuvudtaget. Det var fräckt och oförskämt, och jag är så förbannad på hur dåligt upplägget var. Och självklart var bedömningen orimlig hård och rent sagt idiotiskt lågt. Det var riktigt frustrerande.

Jag skulle aldrig i hela mitt liv rekommendera Hermods kurser, speciellt inte med en kass lärare - Bengt Jönsson. Det är en fullständig skam och ett totalt slöseri med tid och pengar. Helt oacceptabelt!!
Citera
2024-06-19, 14:16
Medlem
Har du klagat till rektorn eller den som e chef för bengt?

Vet att många av mina vänner också klagat på deras distansutbildning inte just samma som din men att de bara är svammel
Citera
2024-06-19, 15:16
Medlem
Vem fan anställer någon som har en Hermods kurs på sitt CV ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in