2024-05-24, 05:30
Medlem
Jo när nyfikenheten och intresset svalnar fylls allt med ett stort tomrum.
Själv sitter jag där, men jag har tvingat in mig i saker jag inte kan, men vet är bra att behärska. Just nu svetsning.

Du måste nog komma på vad för kompetens du saknar, men skulle behöva kunskapen. Det är ju något som din nuvarande situation bestämmer. Att kunna svetsa som itansvarig kan ju vara värdelöst om man bor mitt i sthlm i lght. Desto bättre om du bor i hus/gård där man vill laga grindar eller trappor eller whatnot i metall som rostat sönder.

Just sayin'
Citera
2024-05-24, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Jo när nyfikenheten och intresset svalnar fylls allt med ett stort tomrum. Just sayin'
Jovisst kan du just sayin' it men att lära sig svetsning vore inte till någon nytta för mig och därmed inte glädje. Alla viljor man har är artificiella och det mesta jag gjorde var lika mycket konstgjord andning även om jag inte förstod det då.

Jag är inte ens längre kåt trots att jag borde vara det. Länge sedan var när jag nattetid smög i slum och trodde på kärleken. Som någon gubbe sa i Aftonbladet om Filipstad, det suger så in i helvete.

Eller vem som helst typ Leif GW som sitter nånstans och ruttnar bort. Det är inte skoj och det är det som måste övervinnas men mening är oftast detsamma som kaos.
Citera
2024-05-24, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyBrutal
Jovisst kan du just sayin' it men att lära sig svetsning vore inte till någon nytta för mig och därmed inte glädje. Alla viljor man har är artificiella och det mesta jag gjorde var lika mycket konstgjord andning även om jag inte förstod det då.

Jag är inte ens längre kåt trots att jag borde vara det. Länge sedan var när jag nattetid smög i slum och trodde på kärleken. Som någon gubbe sa i Aftonbladet om Filipstad, det suger så in i helvete.

Eller vem som helst typ Leif GW som sitter nånstans och ruttnar bort. Det är inte skoj och det är det som måste övervinnas men mening är oftast detsamma som kaos.

Det är ju som jag skrev, du måste hitta vad du behöver.

Om du känner att det vore nyttigt så skulle du kunna göra ett långt rep av garn, för att göra en lassoknut och fånga bångstyriga cyklister i stan.

Men det är ju bara du som kan komma på och/eller känna behovet.

Önskar dig lycka till.
Citera
2024-05-24, 06:45
Avslutad
Cykla mot bara rekommenderad färdriktning och reta upp folk för att bli misshandlad med ny Ipad och guccikostym för att ha någon som filmar det och automatiskt låta alla brott gå till fällande dom.
Citera
2024-05-24, 06:50
Medlem
Citat:

Vad gör man när känslan är att allt är gjort och när man vet allt man behöver förstå? Är livet slut då?
Sätt dig ner och bara njut (kan du konsten att njuta?) av tillvaron.
Förr eller senare så dyker det upp nya utmaningar längs vägen.
Citera
2024-05-24, 07:09
Medlem
Paleoketovors avatar
Citat:
Vad gör man när känslan är att allt är gjort och när man vet allt man behöver förstå? Är livet slut då?

Man ser över vilka filmer man har sett och vilka man har kvar att se. Samma för böcker. Detta torde hålla dig sysselsatt i ytterligare ett par livstider.

Det finns ingen brist på problem att lösa i denna värld, i allt från matematiska till samhälleliga.

Mening kan du bara skapa själv, men förutsättningarna för detta är goda.
Citera
2024-05-24, 07:47
Avslutad
Frågan kommer även till mig om det är värt att ta sig ur livet med en mindre atombombsexplosion i munnen så att inget återstår men hur lyckas alla dö för hur vågar folk omkomma och hur har många mage nog att bara försvinna.
Man kanske kallt och seriöst ska planera sin egen död och finna njutning i planeringen fram tills dess.
Citera
2024-05-24, 07:52
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Har du blivit avsugen av en bögtransa kl 02 på morgonen i en gränd i Amsterdam? Nej?

Då har du inte gjort allt. Har du ens levt, människa?

Gör som alla andra människor som behöver fylla tomrummet i sina liv: jaga kickar.
Citera
2024-05-24, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Har du blivit avsugen av en bögtransa kl 02 på morgonen i en gränd i Amsterdam? Nej?

Då har du inte gjort allt. Har du ens levt, människa?

Gör som alla andra människor som behöver fylla tomrummet i sina liv: jaga kickar.
Har du blivit avsugen av en miljöpartist med en banan i anus exakt mitt på Norrmalmstorg klockan 14.01 på dagen...

Svar ja att jag levt mitt liv och bara en promille har upplevt mer. Att jaga kickar i det stadiet blir som när vuxna försöker jaga kickar i att bygga bilbanor och lego.

Det gäller att fråga sig själv vad det egentligen är man kan och vill åstadkomma. Om svaret på det kanske bara är ingenting så är i så fall frågan löst men det vet man aldrig.

Neil Armstrong ligger ljusår efter och Ulf Kristersson vet såklart inte mycket bara för att han är statsminister. Vad händer i hans liv... Pyttsan... Det är ju inte värt något.
Citera
2024-05-24, 09:29
Medlem
Citat:
Only a whole a lot of nothing is left... Jag har levt ett liv som nog saknar motstycke på många sätt. Nu sitter jag och funderar på om det stämmer att bara mycket tomrum kvarstår men känslan är den. Jag kan inget särskilt men anser mig veta allt jag behöver veta, och jag vet antagligen det också...
Det går inte att tvinga sig själv till att tycka att Stockholms vattenfestival, självantända i politiska diskussioner, tyckande, att bli en fluga efter kvinnor eller att spela fotboll är intressant eller kul.

Hur gammal är du?
Citera
2024-05-24, 10:46
Avslutad
Om du kan hitta mening för ditt liv, vad helst det än är baserat på, så är det ditt bästa val. Bättre än så blir det aldrig för någon. Om du inte kan hitta givande mening så är livet praktiskt sett över.
Citera
2024-05-24, 11:43
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Only a whole a lot of nothing is left... Jag har levt ett liv som nog saknar motstycke på många sätt. Nu sitter jag och funderar på om det stämmer att bara mycket tomrum kvarstår men känslan är den. Jag kan inget särskilt men anser mig veta allt jag behöver veta, och jag vet antagligen det också...
Det går inte att tvinga sig själv till att tycka att Stockholms vattenfestival, självantända i politiska diskussioner, tyckande, att bli en fluga efter kvinnor eller att spela fotboll är intressant eller kul.

Om du på allvar tror att Kafkas Processen handlar om att ”bli en fluga” så har du mycket kvar att lära.

På samma sätt som dopamin och noradrenalin fick vara viktiga ingredienser i ditt tidigare liv så kan lugn och medveten närvaro och en sorts lågintensiv lycka bli det nu.

Inga krav, inga halter av droger, ingen jakt på nya sexupplevelser eller erövringar.

Du kan själv hitta det som ger ditt liv djup och mening på ett nytt sätt. Sådant du inte gjort och som inte har några krav eller skapar ens en droppe stress. Bli vän med ett vilt djur, exempelvis.

Sen borde du förstås tänka över om att skriva. Skriva om dina upplevelser och ditt liv. Ärligt och öppet. Det är så många som tror att ett liv behöver se ut som det gör på Instagram och TV4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in