2024-05-20, 00:14
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Länka till ett inlägg i tråden beskaffat på ett sånt sätt att endast en livslögnare, eller åtminstone nån med tendenser i den riktningen, skulle få för sig att skriva det. Bonuspoäng om det inte är skrivet av typen jag citerar här nedanför, nörden är lite väl uppenbar.

Så går det att förhålla sig till saken, det är ganska avslappnande. Men varför skulle det vara oundvikligt och det enda tänkbara förhållningssättet? En parallel; all den kod som gör att ett datorprogram blir mongo raderar man helt enkelt, några av verklighetens motsvarigheter till den sortens kod kan vi säga är tumörer och Röda Khmererna, båda predestinerade att vålla den skada de vållat. Trots att de varit predestinerade till det tycker ingen det är fel att förbanna tumörer, varför skulle det då inte gå för sig att förbanna Röda Khmererna, de råkar ha haft medvetanden men var likväl inte av större värde än de omedvetna och tanketomma tumörerna? Innebär blotta närvaron av medvetanden hos destruktiva komponenter av tillvaron att de inte borde behandlas så som den skada de vållar indikerar att de borde behandlas?
OK. Så du är arg på kod som gör programmen mongo. Vad gör du då när du är arg, skäller du på koden, och kallar den fula ord? Du är ju iaf en rätt rolig typ.
Senast redigerad av nerdnerd 2024-05-20 kl. 00:17.
Citera
2024-05-20, 00:24
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
OK. Så du är arg på kod som gör programmen mongo. Vad gör du då när du är arg, skäller du på koden, och kallar den fula ord? Du är ju iaf en rätt rolig typ.

Det tror jag inte att jag skrev. Allvaret är större vad gäller sakerna som sabbar världen än raderna av kod som sabbar datorprogram.
Citera
2024-05-20, 04:52
Bannlyst
Citat:
Det tror jag inte att jag skrev. Allvaret är större vad gäller sakerna som sabbar världen än raderna av kod som sabbar datorprogram.

Nörden skiter ju i andras lidande, ukrainaflaggorna till trots. Min ohyggliga refluxsjukdom, som för övrigt många på forumet lider av
(FB) Stor sammanfattad tråd om Reflux/magmunsbråck/GERD/magsäckssjukdom
kallar han "lite halsbränna". Någon som sa det till mig i verkliga livet skulle få dricka en flaska WC-rengöring, men här på nätet vågar de ju vara kaxiga och framhärda i sina lögner.
Senast redigerad av Redoxreaktion 2024-05-20 kl. 04:55.
Citera
2024-05-20, 12:13
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nörden skiter ju i andras lidande, ukrainaflaggorna till trots. Min ohyggliga refluxsjukdom, som för övrigt många på forumet lider av
kallar han "lite halsbränna". Någon som sa det till mig i verkliga livet skulle få dricka en flaska WC-rengöring, men här på nätet vågar de ju vara kaxiga och framhärda i sina lögner.

Låter deppigt, beklagar. Nörden är fan fäkreatur. Synd att inte Röda Khmererna haffade honom, då hade de haft åtminstone en välgärning på meritlistan.
Citera
2024-05-20, 14:36
Medlem
Citat:

Kanske därför du har reflux?
Citera
2024-05-20, 21:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Om du är så känslig för egen del bör du nog tänka över lite hur du adresserar andra. I ditt första inlägg till mig kallade du mig för lögnare. Och det har du sen gjort många gånger både om fri vilja och så i dessa "pessimist"-trådar. Helt ok för mig om det är den ton du vill ha, men kom då inte och gnäll om det sen, om man biter tillbaka, ok? Men visst, vi kan vara snälla istället om du nu faktiskt vill det. Meningen med livet är nog iaf inte att bara försöka ta all ära och heder av varandra.

(Nej, jag är inte alls sån i det verkliga livet, men här på fb rasar jag väl loss lite ibland, som så många andra.)
Senast redigerad av nerdnerd 2024-05-20 kl. 22:12.
Citera
2024-05-20, 23:39
Medlem
a-mortals avatar
Meningen är ett konstverk som alla ser och tolkar på lite olika sätt.

Är sjuk idag och livet ser helt annorlunda ut.
Citera
2024-05-21, 01:58
Bannlyst
Citat:
Låter deppigt, beklagar. Nörden är fan fäkreatur. Synd att inte Röda Khmererna haffade honom, då hade de haft åtminstone en välgärning på meritlistan.

Jag är egentligen ganska hårdhudad, men jag har alltid svårt att behärska min vrede, när jag blir smädad av någon som är sämre och fegare än jag moraliskt. Den där idioten i Vapen och militär som alltid är spydig mot mig, samtidigt som jag VET att han själv kommer att lämna in sina vapen till grisen den dagen staten bestämmer sig för att avväpna alla utom kriminella babbar för gott är ett annat exempel. Fega töntar som projicerar sin egen uselhet på andra. T.o.m. Schopenhauer var ofta rasande över sådant.
Citera
2024-05-21, 05:33
Medlem
Antingen kommer meningen från ovan eller från oss själva, oavsett finns det alltså en mening med livet.
Citera
2024-05-21, 18:02
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jag skiter i det mer och mer. Vill inte va en del av en sådan här vidrig värld.

Det funkar ju bara för dom som haft tur i livet.
"Jag vet ingenting om tur. Bara att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag"
Ingemar Stenmark

Och ja, precis så är det även med livet. Fånga dagen!
Citera
2024-05-24, 04:59
Avslutad
Vad gör man när allt är gjort?

Only a whole a lot of nothing is left... Jag har levt ett liv som nog saknar motstycke på många sätt. Nu sitter jag och funderar på om det stämmer att bara mycket tomrum kvarstår men känslan är den. Jag kan inget särskilt men anser mig veta allt jag behöver veta, och jag vet antagligen det också...
Det går inte att tvinga sig själv till att tycka att Stockholms vattenfestival, självantända i politiska diskussioner, tyckande, att bli en fluga efter kvinnor eller att spela fotboll är intressant eller kul.

Vad gör man när känslan är att allt är gjort och när man vet allt man behöver förstå? Är livet slut då?
Citera
2024-05-24, 05:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyBrutal
Only a whole a lot of nothing is left... Jag har levt ett liv som nog saknar motstycke på många sätt. Nu sitter jag och funderar på om det stämmer att bara mycket tomrum kvarstår men känslan är den. Jag kan inget särskilt men anser mig veta allt jag behöver veta, och jag vet antagligen det också...
Det går inte att tvinga sig själv till att tycka att Stockholms vattenfestival, självantända i politiska diskussioner, tyckande, att bli en fluga efter kvinnor eller att spela fotboll är intressant eller kul.

Vad gör man när känslan är att allt är gjort och när man vet allt man behöver förstå? Är livet slut då?

Det finns alltid mera man kan bli nyfiken på. Men när man inte är nyfiken längre, då kanske bara man ska chilla och dricka bärs den tiden man har kvar i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in