2024-04-05, 07:04
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Så sinnet får som det vill, om det kan sluta tro. ^^

Kolla, en sammanfattning/parodi på de resonemang du berikar forumet med:
Man kan försöka diskutera nåt intressant med en döing och bli upprörd när man inte får nån tänkvärd respons eftersom man är övertygad om att man borde få det men den övertygelsen har ingenting med verkligheten att göra, således har det ingenting med verkligheten att göra när man tänker/känner/erfar att man lider och är övertygad om att det vore behagligare att slippa lidandet.

Betygsätt. Var det en förolämpande parodi eller en korrekt sammanfattning?
Citera
2024-04-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja det är ett fullt begripligt behov.

Nej det är same old. Det går förbättra till viss del men inte såpass att jag ser en direkt bättre framtid.

Ja jobbiga sjukdomar är ett elände. Livet blir tufft om man drabbas av sånt. Och det kan gå fort. Ena dagen fullt frisk nästa dag ligger man ner.

Du får krya på dig chefen!
Citera
2024-04-05, 10:03
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Man kan försöka diskutera nåt intressant med en döing och bli upprörd när man inte får nån tänkvärd respons eftersom man är övertygad om att man borde få det men den övertygelsen har ingenting med verkligheten att göra, således har det ingenting med verkligheten att göra när man tänker/känner/erfar att man lider och är övertygad om att det vore behagligare att slippa lidandet.

Nu är jag ju partisk, men det är väl ungefär vad han bruka säga.
Citera
2024-04-05, 10:16
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
NEJ, det är det INTE bara för att DU tycker och säger så. Om du öht har något innanför pannbenet måste du kunna förstå att andra ärliga människor kan tänka, tro och tycka på ett helt annat sätt än du. Eller är du bara omogen trots din ålder? Väx upp!

Det finns ingen som har det så bra att inte deras lidande/leda överväger, inte ens kungen av Saudiarabien eller USA:s president. Alla lider så mycket att optimism inte kan anses vara en ärlig livshållning.

Du om någon är inte särskilt trovärdig, som kallar min vidriga refluxsjukdom "lite halsbränna". En vuxen människa som skriver så är verkligen ett svin. Det är en sjukdom som verkligen är knäckande, vilket är lätt att googla sig fram till. Det finns t.o.m. en tråd om det i medicinforumet: (FB) Stor sammanfattad tråd om Reflux/magmunsbråck/GERD/magsäckssjukdom
Senast redigerad av Redoxreaktion 2024-04-05 kl. 10:20.
Citera
2024-04-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames

Korrekt sammanfattning. ^^

Det kanske finns en viss komisk del också, men inget förolämpande. Sakerna som folk är övertygade om är en enorm mängd grejer. Det kan vara allt från väldigt betydande saker, till det mest alldagliga, men nåt som är genomgående för allting är att det ofta är svårt att upptäcka. Din liknelse är ganska enkel att upptäcka.

Jag förstår att det är med flit för att vara tydlig; jag använder uppenbara liknelser själv, som att tro på tomten, eller vänta sig att man kan gå genom väggen och så vidare.
Citera
2024-04-05, 10:33
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Korrekt sammanfattning. ^^

Det kanske finns en viss komisk del också, men inget förolämpande. Sakerna som folk är övertygade om är en enorm mängd grejer. Det kan vara allt från väldigt betydande saker, till det mest alldagliga, men nåt som är genomgående för allting är att det ofta är svårt att upptäcka. Din liknelse är ganska enkel att upptäcka.

Jag förstår att det är med flit för att vara tydlig; jag använder uppenbara liknelser själv, som att tro på tomten, eller vänta sig att man kan gå genom väggen och så vidare.

Alla är medvetna om att livet är lidande, att staten är korrupt osv, men du gör någon sorts pajasgrej av att människor beklagar sig över detta. Samhällscharaden behöver inte ens finnas men finns för att de flesta låtsas att staten är legitim. Jämför min signatur, som är från Spooners Natural Law.
Citera
2024-04-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Alla är medvetna om att livet är lidande, att staten är korrupt osv, men du gör någon sorts pajasgrej av att människor beklagar sig över detta. Samhällscharaden behöver inte ens finnas men finns för att de flesta låtsas att staten är legitim. Jämför min signatur, som är från Spooners Natural Law.
Fritt fram att tro på allt sånt där som sagt. Det är inte min ensak att ta itu med någon annans villfarelser.
Citera
2024-04-05, 12:07
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Fritt fram att tro på allt sånt där som sagt. Det är inte min ensak att ta itu med någon annans villfarelser.

Det är ingen villfarelse. Det är sanningen. Det du håller på med är däremot raljerande flum.
Citera
2024-04-05, 12:14
Medlem
Citat:
Det är ingen villfarelse. Det är sanningen. Det du håller på med är däremot raljerande flum.
Bevisa det genom att skriva en 500 sidor lång avhandling, annars ljuger du.
Citera
2024-04-05, 12:36
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Bevisa det genom att skriva en 500 sidor lång avhandling, annars ljuger du.

Idiot. Alla vet att livet är meningslöst och att "samhället" är en charad. Det handlar bara om att våga säga sanningen.

De flesta människor är inte alls ute efter sanningen utan av en illusion som tröstar dem på något sätt. Jag brukar t.ex. bli hånad i Vapen och militär när jag kräver att vapenägande ska vara en rättighet som i USA. Jag blir inte hånad för att de inte håller med. De vet att jag har rätt. Jag blir hånad för att de vet att svenska vapenägare är för fega för att kräva att vapenlagen rivs upp. De flesta människor har så svag karaktär att de föredrar att göra narr av den som säger det de själva inte vågar. Då får de ett slags imaginär tröst istället för sanning och rättvisa. De kan fortsätta att låtsas att den svenska vapenlagen hindrar brott med skjutvapen, fast den helt uppenbart inte stoppar gängkriminella. Det står t.o.m. i motionen om vapenlicenser som gick igenom 1934 att lagen är till för att försvåra för folk med vissa politiska åsikter (kommunister och socialdemokrater) från att beväpna sig. Sverige har aldrig haft sådant vapenvåld som USA och vapenvåldet för 90 år sedan var bara bråkdelen av vad det är idag, men dessa fega människor föredrar livslögnen att vapenlagen är för att staten vill människor väl och hoppas att de är döda innan det sker ett svenskt Dunblane och de får lämna in sina pistoler som de "äger" (i princip lånar från staten) på nåder.

Människan är det mest patetiska djuret på hela planeten.
Citera
2024-04-05, 13:00
Medlem
Citat:
Idiot. Alla vet att livet är meningslöst och att "samhället" är en charad. Det handlar bara om att våga säga sanningen.

De flesta människor är inte alls ute efter sanningen utan av en illusion som tröstar dem på något sätt. Jag brukar t.ex. bli hånad i Vapen och militär när jag kräver att vapenägande ska vara en rättighet som i USA. Jag blir inte hånad för att de inte håller med. De vet att jag har rätt. Jag blir hånad för att de vet att svenska vapenägare är för fega för att kräva att vapenlagen rivs upp. De flesta människor har så svag karaktär att de föredrar att göra narr av den som säger det de själva inte vågar. Då får de ett slags imaginär tröst istället för sanning och rättvisa. De kan fortsätta att låtsas att den svenska vapenlagen hindrar brott med skjutvapen, fast den helt uppenbart inte stoppar gängkriminella. Det står t.o.m. i motionen om vapenlicenser som gick igenom 1934 att lagen är till för att försvåra för folk med vissa politiska åsikter (kommunister och socialdemokrater) från att beväpna sig. Sverige har aldrig haft sådant vapenvåld som USA och vapenvåldet för 90 år sedan var bara bråkdelen av vad det är idag, men dessa fega människor föredrar livslögnen att vapenlagen är för att staten vill människor väl och hoppas att de är döda innan det sker ett svenskt Dunblane och de får lämna in sina pistoler som de "äger" (i princip lånar från staten) på nåder.

Människan är det mest patetiska djuret på hela planeten.
Idiot? Så du erkänner att det är korkat att be om helt orimliga "bevis"? Du håller alltså med om att det är korkat att be mig amputera armen?

Vad gäller dina analyser så måste du ta med lite mer fakta, som att du själv inte utvecklats sen du var tre år, eller tonåring, eller hur gammal du nu var när du upptäckte Schopenhauer. Ingen är speciellt intresserad av att prata med nån som inte ens kan ta andras åsikter på allvar.

Vapenfrågan vet jag inte riktigt hur den kom in i bilden. Jag vet redan att folk är rädda och lever i en fantasivärld. Jag har pratat om det hela tiden, att folk hellre lever i övertygelse än att titta på verkligheten. Det gäller i princip alla, inklusive dig och alla andra deltagare. Det är inte nåt konstigt eller problematiskt, förutom om man själv lider, och då får man ta itu med det ifall man vill. Att snöa in på någon detalj, som vapenlagarna, gör varken från eller till.
Citera
2024-04-05, 14:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Jaja...du är så modig och du känner till sanningen, är det vad alla dina långa tirader handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in