Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Idiot. Alla vet att livet är meningslöst och att "samhället" är en charad. Det handlar bara om att våga säga sanningen.
De flesta människor är inte alls ute efter sanningen utan av en illusion som tröstar dem på något sätt. Jag brukar t.ex. bli hånad i Vapen och militär när jag kräver att vapenägande ska vara en rättighet som i USA. Jag blir inte hånad för att de inte håller med. De vet att jag har rätt. Jag blir hånad för att de vet att svenska vapenägare är för fega för att kräva att vapenlagen rivs upp. De flesta människor har så svag karaktär att de föredrar att göra narr av den som säger det de själva inte vågar. Då får de ett slags imaginär tröst istället för sanning och rättvisa. De kan fortsätta att låtsas att den svenska vapenlagen hindrar brott med skjutvapen, fast den helt uppenbart inte stoppar gängkriminella. Det står t.o.m. i motionen om vapenlicenser som gick igenom 1934 att lagen är till för att försvåra för folk med vissa politiska åsikter (kommunister och socialdemokrater) från att beväpna sig. Sverige har aldrig haft sådant vapenvåld som USA och vapenvåldet för 90 år sedan var bara bråkdelen av vad det är idag, men dessa fega människor föredrar livslögnen att vapenlagen är för att staten vill människor väl och hoppas att de är döda innan det sker ett svenskt Dunblane och de får lämna in sina pistoler som de "äger" (i princip lånar från staten) på nåder.
Människan är det mest patetiska djuret på hela planeten.
Idiot? Så du erkänner att det är korkat att be om helt orimliga "bevis"? Du håller alltså med om att det är korkat att be mig amputera armen?
Vad gäller dina analyser så måste du ta med lite mer fakta, som att du själv inte utvecklats sen du var tre år, eller tonåring, eller hur gammal du nu var när du upptäckte Schopenhauer. Ingen är speciellt intresserad av att prata med nån som inte ens kan ta andras åsikter på allvar.
Vapenfrågan vet jag inte riktigt hur den kom in i bilden. Jag vet redan att folk är rädda och lever i en fantasivärld. Jag har pratat om det hela tiden, att folk hellre lever i övertygelse än att titta på verkligheten. Det gäller i princip alla, inklusive dig och alla andra deltagare. Det är inte nåt konstigt eller problematiskt, förutom om man själv lider, och då får man ta itu med det ifall man vill. Att snöa in på någon detalj, som vapenlagarna, gör varken från eller till.