2024-05-22, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Jag är ny på det här med darknet. Behövs det verkligen en VPN när man ska handla eller räcker det med bara tor? Är tor 100% säkert?
Ingenting du gör på nätet är 100% safe, framförallt inte om du sitter hemma, med din windows dator uppkopplad till din router du fått från din isp.
Klart du kan använda darknet utan vpn, det beror ju på hur pass anonym du vill försöka vara. Men om du t.ex använder ditt vardagliga OS (windows) samt kopplar upp dig genom din isp:s router så spelar det ingen större roll, förutsatt att det är ordningsmakten du vill hålla dig anonym från. Även de flesta vpn som finns är inte direkt anonyma om polisen begär ut uppgifter, så om du vill använda vpn, se till att läsa igenom deras villkor ordentligt för att slippa betala för en "säkerhet" som visar sig spara loggar och som lämnar ut uppgifter till polisen om det efterfrågas.

Vill du ha en säkrare och mer anonym uppkoppling, så är det tails installerat på en extern disk (eller usb) som gäller, men har en känsla av att det kanske är lite överkurs baserat på din fråga.
Men för att sammanfatta, så länge du använder broar på tor så kommer en vpn varken göra till eller från sålänge du kör med Windows på din vardagliga pc och använder någon vpn tjänst vars villkor är bristande.
Vpn kan vara bra om du i övrigt har koll på din opsec, du normalt brukar vara anonym genom dina uppkopplingar eller använder t.ex tails externt typ
Citera
2024-05-22, 07:14
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Jag är ny på det här med darknet. Behövs det verkligen en VPN när man ska handla eller räcker det med bara tor? Är tor 100% säkert?

Du klarar dig utan vpn. Jag har då aldrig hört talas om att myndigheter sitter och avlyssnar trafiken och avkrypterar tor för någon som beställer postorderknark. Vanliga är att dom upptäcker ditt brev på någon postterminal och sedan kör på det spåret.
Citera
2024-05-23, 12:07
Medlem
Softers avatar
Går det lita på Luffarns FS4 länkar eller är det phishinglänkar allihopa?
Citera
2024-05-23, 12:58
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Går det lita på Luffarns FS4 länkar eller är det phishinglänkar allihopa?

Använd bara : flugsvamp.wtf
Citera
2024-05-26, 11:40
Medlem
Highfashions avatar
FS verkar ligga nere?

Kan dom ha exit-scammat med tanke på att dom tog bort möjligheten för användare att göra uttag av BTC / XMR nyligen?
Citera
2024-05-26, 18:55
Medlem
Det har legat nere hela helgen.

Men konstigt nog har dom uppdaterat nyheter på första sidan igår?! Det känns osäkert och jag har en dålig känsla i magen på det här.

Jag tänker inte försöka komma in på sidan förrens den är säker igen. Vem vet vilka som sitter bakom sidan nu. Det skulle till och med kunna vara polisen, vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Highfashion
FS verkar ligga nere?

Kan dom ha exit-scammat med tanke på att dom tog bort möjligheten för användare att göra uttag av BTC / XMR nyligen?
Citera
2024-05-26, 19:31
Medlem
eltonkebabs avatar
Sluta använda den jävla bajssidan och handla på Archetyp i stället.
Citera
2024-05-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Vi är många som försökt säga just detta, i princip hela denna tråden är fylld med:
Varningar för fs4.
Problem kring fs4.
Positiva omdömen kring archetyp
Otaliga försök att få folk tänka ett varv kring vilken marknad som verkar stabilast, oftast genom att försöka få folk att läsa någon sida bakåt i tråden.

Resultatet?
Folk fortsätter skriva i tråden om hur mycket strul, problem och konstigheter det sker kring fs4. I 2 års tid har det försökt vänligt varnas för att fs4 brister på många punkter, framförallt när det kommer till säkerhet, anonymitet och opsec, men likförbannat kommer det fan nya inlägg varje dag i stil med "jag blev av med mina pengar på fs4" "kan man använda den här random googlade länken till fs4" "har fs4 exitscammat".
Så för din egen hälsas skull, försök inte lägga ner tid på att försöka övertala en massa nerknarkade idioter att inte handla på fs4, låt dom själva få se vad deras lathet kring att försöka lära sig xmr och bristen på grundläggande opsec leder till. (dvs låt dom bli av med pengar på phisinglänkar och låt dom tro att deras info är "hemlig" eller att fs4 är en säker handelsplats. Det är de enda sättet för dom att lära sig)
Citera
2024-05-26, 19:58
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Vi är många som försökt säga just detta, i princip hela denna tråden är fylld med:
Varningar för fs4.
Problem kring fs4.
Positiva omdömen kring archetyp
Otaliga försök att få folk tänka ett varv kring vilken marknad som verkar stabilast, oftast genom att försöka få folk att läsa någon sida bakåt i tråden.

Resultatet?
Folk fortsätter skriva i tråden om hur mycket strul, problem och konstigheter det sker kring fs4. I 2 års tid har det försökt vänligt varnas för att fs4 brister på många punkter, framförallt när det kommer till säkerhet, anonymitet och opsec, men likförbannat kommer det fan nya inlägg varje dag i stil med "jag blev av med mina pengar på fs4" "kan man använda den här random googlade länken till fs4" "har fs4 exitscammat".
Så för din egen hälsas skull, försök inte lägga ner tid på att försöka övertala en massa nerknarkade idioter att inte handla på fs4, låt dom själva få se vad deras lathet kring att försöka lära sig xmr och bristen på grundläggande opsec leder till. (dvs låt dom bli av med pengar på phisinglänkar och låt dom tro att deras info är "hemlig" eller att fs4 är en säker handelsplats. Det är de enda sättet för dom att lära sig)
Ja, tyvärr är folk helt jävla mongolida. De får skylla sig själva när de inte klarar av att klicka på en annan länk och köpa en annan kryptovaluta (som är exakt lika lätt att köpa som bitcoin).
Citera
2024-05-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Det har legat nere hela helgen.

Men konstigt nog har dom uppdaterat nyheter på första sidan igår?! Det känns osäkert och jag har en dålig känsla i magen på det här.

Jag var inne på sidan i lördags och även nyss utan problem.
Det blir alltid överbelastat när det varit löning och alla
ska in samtidigt.
INGEN droghandels-sida är säker!
Historiken visar ju att alla läggs ner förr eller senare.
Dessutom är det samma säljare på båda sidorna.
Kolla betyg på säljare på båda sidorna innan beställning
Citera
2024-05-27, 22:30
Medlem
Jag vet inte hur?? Pm:a mig är du snäll.

Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Citera
2024-05-27, 22:31
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag vet inte hur?? Pm:a mig är du snäll.
Hur jävla svårt är det att läsa tråden? archetyp.cc i tor browser. Registrera konto och köp knark.

Vad är det för fråga ens? Som att säga att man inte förstår hur man handlar på ICA istället för på Coop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in