Citat:
Jo, i ett poddavsnitt om psykisk ohälsa, där hennes dåvarande sambo Daniel Beijner (som f ö verkar vara ett egoistiskt svin) intervjuar Sonja om hennes uppväxt, framkommer att den präglades av frånvarande föräldrar (hon fick kontakt med sin far för bara 6-7 år sedan), alkoholmissbruk, våld (hon har både blivit misshandlad & misshandlat andra) & sexuella övergrepp som hon både bevittnat gentemot sin mor & blivit utsatt för själv.
Jag vill inte gå in på detaljer för hon har tydligen bett Daniel att ta bort avsnittet efter att de gjort slut och det kan jag förstå, för det är verkligen en eländig historia som hon inte alls hade behövt bjuda omvärlden på. Som jag ser det är det ett under att hon är så fräsch, söt & verkar så sprudlande glad & positiv & jag hoppas & unnar henne verkligen att finna en stabil, snäll livskamrat. Hon har levt & hennes kompisar börjar yngla av sig. Om William är rätt person vete fan. Hur mycket av sin bakgrund & stökiga tonårstid som hon verkligen bearbetat vet jag inte, men hon verkar vara på en bra plats i livet just nu även om jag tror att hennes tunga bagage gör sig påmint då & då. Jag tycker man kan ana det i en del sekvenser i Bachelorette där hon reflexmässigt ryggar tillbaka när någon av killarna försöker lägga armen om henne. Det var därför det gjorde extra ont att se henne bli fasthållen & tongue raped av den äckliga smilfinken Oscar. Misstänker att det kan ha väckt en del gamla trauman till liv…
Jag vill inte gå in på detaljer för hon har tydligen bett Daniel att ta bort avsnittet efter att de gjort slut och det kan jag förstå, för det är verkligen en eländig historia som hon inte alls hade behövt bjuda omvärlden på. Som jag ser det är det ett under att hon är så fräsch, söt & verkar så sprudlande glad & positiv & jag hoppas & unnar henne verkligen att finna en stabil, snäll livskamrat. Hon har levt & hennes kompisar börjar yngla av sig. Om William är rätt person vete fan. Hur mycket av sin bakgrund & stökiga tonårstid som hon verkligen bearbetat vet jag inte, men hon verkar vara på en bra plats i livet just nu även om jag tror att hennes tunga bagage gör sig påmint då & då. Jag tycker man kan ana det i en del sekvenser i Bachelorette där hon reflexmässigt ryggar tillbaka när någon av killarna försöker lägga armen om henne. Det var därför det gjorde extra ont att se henne bli fasthållen & tongue raped av den äckliga smilfinken Oscar. Misstänker att det kan ha väckt en del gamla trauman till liv…
Tack för att du delade med dig av detta, det ger en större förståelse för vad hon gått igenom. Måste ha varit en väldigt svår och tuff barndom och som du säger så är det beundransvärt att hon klarat sig så bra ändå. Och hon verkar inte ha haft det så lätt i sina relationer heller, bra att hon växt som människa och tagit sig ut ur dom och ser vad hon inte vill ha längre. Utifrån den hon är just nu då.
William beskrivs av de andra killarna som en grabbig typ som gillar bira och nåt mer som jag inte kommer ihåg. Han kan ju ha det djup som Sonja eftersträvar ändå, om det kommer nåt positivt ut ur känslosnacket.