2024-05-22, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Jo, i ett poddavsnitt om psykisk ohälsa, där hennes dåvarande sambo Daniel Beijner (som f ö verkar vara ett egoistiskt svin) intervjuar Sonja om hennes uppväxt, framkommer att den präglades av frånvarande föräldrar (hon fick kontakt med sin far för bara 6-7 år sedan), alkoholmissbruk, våld (hon har både blivit misshandlad & misshandlat andra) & sexuella övergrepp som hon både bevittnat gentemot sin mor & blivit utsatt för själv.
Jag vill inte gå in på detaljer för hon har tydligen bett Daniel att ta bort avsnittet efter att de gjort slut och det kan jag förstå, för det är verkligen en eländig historia som hon inte alls hade behövt bjuda omvärlden på. Som jag ser det är det ett under att hon är så fräsch, söt & verkar så sprudlande glad & positiv & jag hoppas & unnar henne verkligen att finna en stabil, snäll livskamrat. Hon har levt & hennes kompisar börjar yngla av sig. Om William är rätt person vete fan. Hur mycket av sin bakgrund & stökiga tonårstid som hon verkligen bearbetat vet jag inte, men hon verkar vara på en bra plats i livet just nu även om jag tror att hennes tunga bagage gör sig påmint då & då. Jag tycker man kan ana det i en del sekvenser i Bachelorette där hon reflexmässigt ryggar tillbaka när någon av killarna försöker lägga armen om henne. Det var därför det gjorde extra ont att se henne bli fasthållen & tongue raped av den äckliga smilfinken Oscar. Misstänker att det kan ha väckt en del gamla trauman till liv…

Tack för att du delade med dig av detta, det ger en större förståelse för vad hon gått igenom. Måste ha varit en väldigt svår och tuff barndom och som du säger så är det beundransvärt att hon klarat sig så bra ändå. Och hon verkar inte ha haft det så lätt i sina relationer heller, bra att hon växt som människa och tagit sig ut ur dom och ser vad hon inte vill ha längre. Utifrån den hon är just nu då.

William beskrivs av de andra killarna som en grabbig typ som gillar bira och nåt mer som jag inte kommer ihåg. Han kan ju ha det djup som Sonja eftersträvar ändå, om det kommer nåt positivt ut ur känslosnacket.
Citera
2024-05-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Tack för att du delade med dig av detta, det ger en större förståelse för vad hon gått igenom. Måste ha varit en väldigt svår och tuff barndom och som du säger så är det beundransvärt att hon klarat sig så bra ändå. Och hon verkar inte ha haft det så lätt i sina relationer heller, bra att hon växt som människa och tagit sig ut ur dom och ser vad hon inte vill ha längre. Utifrån den hon är just nu då.

William beskrivs av de andra killarna som en grabbig typ som gillar bira och nåt mer som jag inte kommer ihåg. Han kan ju ha det djup som Sonja eftersträvar ändå, om det kommer nåt positivt ut ur känslosnacket.

Nej, och som tack för att hon fläkt ut sina livssorger offentligt åt lipsillen (inte mitt påhitt, men ett mycket passande epitet) Daniel Beijner så att han ska kunna tjäna pengar på sin podd under ”vi vågar prata om psykisk ohälsa”-flagg (han försökte mest styra in samtalet på hennes relation till sex), så tar det bara ett par månader innan han hux flux sticker från landet, solo, på mindre än ett dygn - officiellt för att ”hitta sig själv, börja ett nytt liv där ingen känner honom sen tidigare, blablabla”. Eftersom han i sin andra podd under den här tiden konsekvent vägrar att tala om var han befinner sig, så undrar jag om han har haft folk efter sig & om det var därför det var så bråttom att ge sig av, men det är ren spekulation & hör inte hit.
Han lämnar hursomhelst Sonja, som i deras gemensamma podd sagt att detta var första gången hon provat att vara sambo seriöst, och är borta i ungefär ett halvår. Hon kommer ner & hälsar på honom någon gång i södra Europa, men tröttnar väl sedan på hans frånvaro & dumpar honom. Good riddance! I samband med det begär hon att han ska ta bort podd-avsnittet där hon är med & raderar bilder av honom från sitt Instagram, vilket gör honom mycket upprörd.
Jag menar: Om hon kommit över sitt livs motgångar hittills & reorienterat sig så väl som hon ger sken av, så imponerar hon något oerhört på mig & är inte bara en mycket vacker och levnadsglad kvinna med nära till skratt utan en sjujävla överlevare. Vilka vardagliga skitproblem, t.ex ”om det finns laktosfria alternativ i skolbespisningen”, som än kommer i hennes & hennes partners väg måste framstå som ynkliga bagateller i jämförelse.
Citera
2024-05-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Jo, i ett poddavsnitt om psykisk ohälsa, där hennes dåvarande sambo Daniel Beijner (som f ö verkar vara ett egoistiskt svin) intervjuar Sonja om hennes uppväxt, framkommer att den präglades av frånvarande föräldrar (hon fick kontakt med sin far för bara 6-7 år sedan), alkoholmissbruk, våld (hon har både blivit misshandlad & misshandlat andra) & sexuella övergrepp som hon både bevittnat gentemot sin mor & blivit utsatt för själv.
Jag vill inte gå in på detaljer för hon har tydligen bett Daniel att ta bort avsnittet efter att de gjort slut och det kan jag förstå, för det är verkligen en eländig historia som hon inte alls hade behövt bjuda omvärlden på. Som jag ser det är det ett under att hon är så fräsch, söt & verkar så sprudlande glad & positiv & jag hoppas & unnar henne verkligen att finna en stabil, snäll livskamrat. Hon har levt & hennes kompisar börjar yngla av sig. Om William är rätt person vete fan. Hur mycket av sin bakgrund & stökiga tonårstid som hon verkligen bearbetat vet jag inte, men hon verkar vara på en bra plats i livet just nu även om jag tror att hennes tunga bagage gör sig påmint då & då. Jag tycker man kan ana det i en del sekvenser i Bachelorette där hon reflexmässigt ryggar tillbaka när någon av killarna försöker lägga armen om henne. Det var därför det gjorde extra ont att se henne bli fasthållen & tongue raped av den äckliga smilfinken Oscar. Misstänker att det kan ha väckt en del gamla trauman till liv…

Daniel Beijner som i SalongBetong-Danne? Fan så sjukt, hur längesen var dem tillsammans? Han är ju mer eller mindre gubbe numera.
Citera
2024-05-22, 17:51
Medlem
Valentin är en rikstönt, man hör verkligen på hans smöriga sätt att prata på hur självgod han är. Efter Emil är han tveklöst den som fått mig att cringea mest genom säsongen. Riktigt jobbig jävel också som nonstop ska hålla på och tjata om machokultur etc. etc.

Han tycker själv att han är så sjukt duktig och medveten. Spyr på sådana människor. Garanterat en sån som normala kvinnor tröttnar på blixtsnabbt pga att han ska vara så korrekt hela tiden, noll spänning.

Sen ser han absolut jävligt bra ut, det ser vem som helst.
Citera
2024-05-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Daniel Beijner som i SalongBetong-Danne? Fan så sjukt, hur längesen var dem tillsammans? Han är ju mer eller mindre gubbe numera.

Ja, han går under det namnet också. Verkar vara en kameleont-psykopat som ömsom ska prata om djupa känslor och sin psykiska ohälsa (Newsflash: Personlighetsstörningar går inte över) och ömsom bröla om pengar, brudar & bilar i någon slags kukmätartävling med sina juggepolare.
Sonja gjorde slut cirka maj 2022. Gubbe och gubbe… Visst är det en stor åldersskillnad, men det är ju mest en siffra om man klaffar mentalt. Hon har ju ganska mycket livserfarenhet och kanske en del daddy issues…
Senast redigerad av DrOzil 2024-05-22 kl. 19:20. Anledning: Tillägg
Citera
2024-05-22, 20:20
Medlem
intedinkilles avatar
Skulle man ta en shot varje gång killarna sa ”boys” skulle man dö av alkoholförgiftning ganska snabbt
Citera
2024-05-22, 22:57
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga

Dras hon till söndertatuerade snubbar med skägg?!? Han ser ut som en gängkriminell. De verkar ha poddat en hel del ihop. Hon verkar gilla uppmärksamheten och influencerlivet.
Citera
2024-05-22, 23:08
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Tack för att du delade med dig av detta, det ger en större förståelse för vad hon gått igenom.

Nu börjar du låta som Sonja. ”tack för att du delar” 😄
Citera
2024-05-23, 00:41
Avslutad
Vekaste grillningen jag sett. Att Oskar inte ens fick fler frågor kring hans manipulativa falskhet.
"Varför är du så smörig?" är så brutalt klent.
Citera
2024-05-23, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vilket företag
Godsmak

https://www.hant.se/noje/allt-om-sonja-livbom-i-bachelorette/10200707

https://www.godsmak.se/

https://www.linkedin.com/in/sonja-livbom-207725176/?originalSubdomain=se
Citera
2024-05-23, 02:06
Medlem
fonders avatar
Så tråkigt att Patrick åkte hem och så skönt att barnet gjorde detsamma.

Det där med att Valentin skulle vara så förtrollad av Sonja kan jag fortfarande inte köpa, bara skådespeleri för att få lite mer TV-tid. På Bachelor/Bachelorette brukar tjejerna/killarna säga WOW till en helt alldaglig Bachelor/Bachelorette och i årets Bachelorette har just Valentin den rollen, Sonja skulle kunna fisa och han berättar då om hur förtrollad han är av henne. Nej, mig lurar han inte.
Citera
2024-05-23, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Så tråkigt att Patrick åkte hem och så skönt att barnet gjorde detsamma.

Det där med att Valentin skulle vara så förtrollad av Sonja kan jag fortfarande inte köpa, bara skådespeleri för att få lite mer TV-tid. På Bachelor/Bachelorette brukar tjejerna/killarna säga WOW till en helt alldaglig Bachelor/Bachelorette och i årets Bachelorette har just Valentin den rollen, Sonja skulle kunna fisa och han berättar då om hur förtrollad han är av henne. Nej, mig lurar han inte.
Lol jag kan bli förtrollad med en blick ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in