Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-22, 22:10
  #16777
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Du tror Fiat dippar 20-30% i sommar eller vad?

Jag utesluter inte att dollarn rasar till under 1200 sat eller till och med under 1000 sat eller något sådant under sommaren. Då vill man inte gärna sitta i fiat.
Citera
2024-05-22, 22:53
  #16778
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Mängden bitcoin som finns tillgängliga på börser slog nyss ett sju års bottenrekord på 1,7 miljoner bitcoin, enligt:

https://m.youtube.com/watch?v=l05ixV1LdTo

https://www.msn.com/en-us/money/othe...op/ar-BB1mJbEe

https://www.coinglass.com/Balance

Sättet att lösa en situation med bitcoinbrist är att låta priset per bitcoin gå upp.
Citera
2024-05-23, 07:53
  #16779
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Mängden bitcoin som finns tillgängliga på börser slog nyss ett sju års bottenrekord på 1,7 miljoner bitcoin, enligt:

https://m.youtube.com/watch?v=l05ixV1LdTo

https://www.msn.com/en-us/money/othe...op/ar-BB1mJbEe

https://www.coinglass.com/Balance

Sättet att lösa en situation med bitcoinbrist är att låta priset per bitcoin gå upp.

Jag (och många med mig) har ju talat om en short squeeze i flera år nu. Tyvärr så kom FTX debaclet emellan, men kanonen är laddad igen det börjar bli än mer påtagligt nu.
Frågan är om det kommer något som tänder på stubinen.

Kanske en mindre dump mot 65-60 nivån först, för marknaden är lite för gready just nu. Säkert väldigt mycket longs som behöver flushas ut först.
Citera
2024-05-24, 21:09
  #16780
Medlem
jag har hela tiden sagt en större nedgång kommer, men håller detta i sig ett fåtal veckor till kommer jag nästan ändra åsikt.

ethereum etf gjorde knappast krypto svagare heller.
Citera
2024-05-24, 23:56
  #16781
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
jag har hela tiden sagt en större nedgång kommer, men håller detta i sig ett fåtal veckor till kommer jag nästan ändra åsikt.

ethereum etf gjorde knappast krypto svagare heller.

Du har alltså haft fel i ett halvår och börjar först nu nyktra till och inse att vi är i är i samma tjurmarknad som alltid tidigare efter halvering.

Grattis.
Citera
2024-05-25, 20:04
  #16782
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Håller med.

Enligt Invest Answer har "sell in May and walk away" endast fungerat 2 av 7 ggr med BTC.

Att sälja nu när allt pekar på att vi ska upp är inte särskilt imponerande.
Invest Answers är också en knäppskalle som snackar mycket bs. Han trodde att 90 k nyligen var "a lock". Han baserar allt på FOMO och känslor blandat med random data. Han visste heller inte vem Harry Potter är...? Super-autist eller nåt. Försiktig med honom.
__________________
Senast redigerad av TheAlamo 2024-05-25 kl. 20:06.
Citera
2024-05-26, 15:31
  #16783
Medlem
MSTR ska med i Russell 1000. Bullish?
Citera
2024-05-27, 17:59
  #16784
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
haha, var är alla moonboys?
Har sagt i flera veckor vi ska ner men ni lyssnar ju inte.

denna nedgång kommer fortsätta säkert 1 månad eller lite mer, sen vänder det
Tjena proffset, bara uppåt sedan detta tips.
Ser du om det kommer ett annat tåg eller ekar det tomt på stationen?

Det är dyrt att försöka sälja toppar och träffa bottnar istället för att ta mitt idiotsäkra tips att bara köpa bottnar, och INTE (obs!) spela ball-allan och sälja toppar och tala om hur det är 0% chans för mer uppgång.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-05-27 kl. 18:12.
Citera
2024-05-27, 19:15
  #16785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tjena proffset, bara uppåt sedan detta tips.
Ser du om det kommer ett annat tåg eller ekar det tomt på stationen?

Det är dyrt att försöka sälja toppar och träffa bottnar istället för att ta mitt idiotsäkra tips att bara köpa bottnar, och INTE (obs!) spela ball-allan och sälja toppar och tala om hur det är 0% chans för mer uppgång.

ropa inte hej än.
Jag har köpt en mindre del altcoin senaste 2 veckorna men fortfarande står jag vid mig ord och säger btc kommer gå neråt under sommarhalvåret.

Börjar vi bryta ath och fortsätta kommer jag med all sannolikhet ändra åsikt.
Detta kan ske redan imorgon men jag tvivlar fortfarande på att vi är i en verklig bullrun nu.
Tror den startar först till hösten.

Kanske att vi får se en dubbel bullrun like 2016 och 2021.
isf skulle vi kunna starta ungefär nu och hålla på fram till hösten för att sedan svalna av och ta nya tag 2025.
Citera
2024-05-27, 19:58
  #16786
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
ropa inte hej än.
Jag har köpt en mindre del altcoin senaste 2 veckorna men fortfarande står jag vid mig ord och säger btc kommer gå neråt under sommarhalvåret.

Börjar vi bryta ath och fortsätta kommer jag med all sannolikhet ändra åsikt.
Detta kan ske redan imorgon men jag tvivlar fortfarande på att vi är i en verklig bullrun nu.
Tror den startar först till hösten.

Kanske att vi får se en dubbel bullrun like 2016 och 2021.
isf skulle vi kunna starta ungefär nu och hålla på fram till hösten för att sedan svalna av och ta nya tag 2025.

Du väntar tills vi går upp innan du köper alltså? Inte en taktik jag rekommenderar men lycka till.
Citera
2024-05-29, 08:47
  #16787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
ropa inte hej än.
Jag har köpt en mindre del altcoin senaste 2 veckorna men fortfarande står jag vid mig ord och säger btc kommer gå neråt under sommarhalvåret.

Börjar vi bryta ath och fortsätta kommer jag med all sannolikhet ändra åsikt.
Detta kan ske redan imorgon men jag tvivlar fortfarande på att vi är i en verklig bullrun nu.
Tror den startar först till hösten.

Kanske att vi får se en dubbel bullrun like 2016 och 2021.
isf skulle vi kunna starta ungefär nu och hålla på fram till hösten för att sedan svalna av och ta nya tag 2025.
För att repetera vad som sagt flera gånger tidigare, det är till en kostnad att missa en stor uppgång att hålla på trada på detta viset.

https://x.com/lylepratt/status/1794876597524419059?s=46

Än så länge har ingen av teslas konkurrenter köpt bitcoin, till deras förlust. Men dagen de eller annat S&P500 bolag annonserar sitt köp så gör du en förlust att stå lite utanför.
Citera
2024-05-30, 07:26
  #16788
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tjena proffset, bara uppåt sedan detta tips.
Ser du om det kommer ett annat tåg eller ekar det tomt på stationen?

Det är dyrt att försöka sälja toppar och träffa bottnar istället för att ta mitt idiotsäkra tips att bara köpa bottnar, och INTE (obs!) spela ball-allan och sälja toppar och tala om hur det är 0% chans för mer uppgång.

Bra om du förklarar för lekmännen vad bottnar innebär.. Blir mycket enklare att förstå för folk som springer förbi denna tråd..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback