2024-05-15, 18:58
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Du snackar otroligt mycket skit

Inte alls ovanligt med kramp på kratom. Självklart väldigt individuellt vilken kramptröskel man har och vad som utlöser kramp hos folk.

Nikotin är självklart också en drog. Vet inte hur du personligen definierar en drog men det spelar ju ingen roll vad du själv tycker. Socker är också en drog. Alkohol likaså.

Väldigt vanligt att folk tackar nej till tex kola bara för sig självt eftersom många mår dåligt av kokain utan tex alkohol.

Att olika substanser med ganska mild effekt tillsammans med andra substanser kan ge en helt annan effekt är väl fan självklart även på grundsärskolenivå.

Läs på lite om signalsubstanser och hur dessa fungerar.
Du stimulerar en receptor samtidigt som du med en annan substans styr av och på knappen i systemet 1+1 blir då inte 2. Extremt förenklat såklart. Typ sätt på vatten kranen och ändra temperaturen blir ganska stor skillnad att ändra tempen på en droppe vatten och på fullt ös

Du lever väldigt farligt om du tror att alla olika substanser verkar var för sig. Det är liksom hela grunden i medicin

Du förklarar det på ett sätt som är någorlunda rimligt men det beror på substans helt och hållet. Jag vet mycket väl att substanser interagerar med varann och ger i vissa fall bättre effekt och i vissa fall värre.

Exemplet med alkohol och Kokain är jag helt med på men där pratar vi ju helt olika saker. En del klarar ej och vill ej ta Kokain utan att först bli ångestfria genom att påverka sina GÀBA receptorer via alkohol.

Men att nikotin skulle vara SÅ avgörande för ett bra rus av Amfetamin låter helt banalt.

Gällande Kratomen så kanske du har rätt. Jag har då aldrig nånsin hört någon krampa på Kratom. Vilka interaktioner/blandningar menar du är farligt gällande den skräpdrogen för att utlösa kramp?
Citera
2024-05-15, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Kan omöjligt stämma att en person som aldrig har inhalerat nikotin och med största sannolikhet enbart kommer må dåligt utav ett riktigt halsbloss får ett dopamin påslag med 250%? Aldrig.

250% är dessutom väldigt mycket och kan jämföras med dopamin påslaget av många droger men det kanske stämmer (OM du är beroende utav nikotin).

Det där är enbart placebo hos dig och handlar mer om kvalitén på Amfetaminet än om du har cigaretter eller inte. Sen kan det självklart spela en roll om du är beroende utav nikotin och din kropp inte får det i samband med att du intar Amfetaminet så kan du inte njuta utav ruset på samma sätt utan cigaretter till. Däremot hade du inte varit beroende utav nikotin hade du inte behövt någonting för att njuta av ruset på samma sätt.

Detta samt det faktum att vi är extrema vanedjur och associerar saker tillsammans med varann och för får oss och skapar en verklighet där det ena inte är bra utan det andra vilket är fallet här. Folk förstår inte hur jävla stark placebo effekten kan vara. Går att dra hur många exempel på där placebo spelar en stor roll i hur situationer blir i slutändan.

Ett bra exempel är stunden innan du ska försöka sova. Om du utav någon anledning inte tror att du kommer kunna somna så kommer du inte kunna somna på en gång utan du måste ändra sinnesstämning och tankesätt för att till sist kunna somna in.
Jag tar endast amfetamin jag får lagligt av staten.
Öppna inte munnen om du inte vet vad du pratar om?
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-15 kl. 20:43.
Citera
2024-05-15, 20:05
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Jag tar endast amfetamin jag får lagligt av staten.
Öppna inte munnen om du inte vet vad vad du pratar om?

Vad fan pratar du om? Jag har inte överhuvudtaget nämnt eller undrat någonting gällande var eller hur ditt Amfetamin kommer ifrån om du nu inmundigar sådant?
Citera
2024-05-15, 20:45
Citat:
Vad fan pratar du om? Jag har inte överhuvudtaget nämnt eller undrat någonting gällande var eller hur ditt Amfetamin kommer ifrån om du nu inmundigar sådant?
Du sprider misinformation. Inte olagligt men ok gör din grej.
Den här tråden handlar om kratom.
Citera
2024-05-16, 02:11
Medlem
Citat:
Du förklarar det på ett sätt som är någorlunda rimligt men det beror på substans helt och hållet. Jag vet mycket väl att substanser interagerar med varann och ger i vissa fall bättre effekt och i vissa fall värre.

Exemplet med alkohol och Kokain är jag helt med på men där pratar vi ju helt olika saker. En del klarar ej och vill ej ta Kokain utan att först bli ångestfria genom att påverka sina GÀBA receptorer via alkohol.

Men att nikotin skulle vara SÅ avgörande för ett bra rus av Amfetamin låter helt banalt.

Gällande Kratomen så kanske du har rätt. Jag har då aldrig nånsin hört någon krampa på Kratom. Vilka interaktioner/blandningar menar du är farligt gällande den skräpdrogen för att utlösa kramp?

Jag har själv krampat med kratom. men säger inte att enbart kratom ger kramp. Har du tendenser till kramp så kan kratom vara en utlösande faktor
Citera
2024-05-17, 00:50
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Vem fan blandar Amfetamin med Kratom är ju den första frågan som dyker upp i mitt huvud? Men jag vet inte det kanske är trevligt. Subutex och Amfetamin ihop är ju förbannat trevligt och man blir nästan FÖR produktiv på den blandningen.

Ja alltså jag menade inte att jag blandade det och drog i det tillsammans.
Jag körde kratom på moorgon sedan en gång till runt 18, intog tjack vid 22 ungefär.

Men kratomet ligger ju kvar där i magen när man kör nästan dagligen så på så vis blandas det ju eftersom jag sväljer tjacket också! xD
Citera
2024-05-17, 01:01
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Du sprider misinformation. Inte olagligt men ok gör din grej.
Den här tråden handlar om kratom.

Han svarade på min fråga om tjack blandat med kratom som startade det hela, inte läst allt ni skrivit men mitt tjack är definitivt illegalt.
Sedan kratom och kramp är väl som så mycket annat individuellt samt så saknar kratom den stora forskningen med studier och försökspersoner under åratal med inriktning på väldigt många områden. Så inget är omöjligt.

Och ja det är en tråd om kratom, vilket är därför jag skrev i den då min handlade just om någon annan upplevde den blandning så som jag - vilket är en fråga om kratom precis som tråden handlar om.
Sedan fortsatte du diskussionen av hans svar på min fråga så då är det väl du som gick offtopic?

Jag vill inte ha något barnsligt bråk men jag förstår inte varför du klagar eller för diskussioner med honom om detta när det inte verkar ha något att göra med ursprunget till min ontopic fråga, som du kunde besvarat helt enkelt med ett ja eller nej or whatever utan att behöva en diskussion om något helt annat?

Bara något du kan reflektera över innan du fortsätter så där

Må väl och håll god ton i tråden!
Citera
2024-05-17, 11:42
Medlem
Någon mer som haft problem med UpgradeNatural? Första leveransen funkade bra. Nu vid min andra order, så svarar de inte på mail.
Ordern skulle vara klar Måndags...
Citera
2024-05-17, 12:14
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Ja alltså jag menade inte att jag blandade det och drog i det tillsammans.
Jag körde kratom på moorgon sedan en gång till runt 18, intog tjack vid 22 ungefär.

Men kratomet ligger ju kvar där i magen när man kör nästan dagligen så på så vis blandas det ju eftersom jag sväljer tjacket också! xD

Jo visst klart den senare dosen Kratom fortfarande påverkar dig när du intog Amfetaminet. Jag är ingen att döma egentligen gällande blandningar då jag ofta tidigare körde Buprenorfin ihop med Amfetamin vilket var riktigt fint.
Citera
2024-05-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Ingen som beställer från upgradenatural (punkt , com) ?
Deras ultra premium kratom är så sjukt starkt. Aldrig hittat liknande på andra sidor, hett tips från en hobby brukare.

Dum som man alltid är när någon tipsar om nåt nytt i den här tråden så blev jag nyfiken och beställde i samband med att jag läste ditt inlägg, detta var inte alls långt efter att du skrev det.
Fick i mitten av förra veckan en notis från Postnord att jag hade ett paket påväg och kände inte igen avsändaren öht. Det lades alltså till i appen automatiskt, jag kan se att båda epost och mobil är korrekt angivit av mig.

Visade sig att det var den beställningen. Fick ingen orderbekräftelse eller någonting och hade helt glömt bort att jag ens beställde.
Det kom precis fram och det dröjde alltså strax under en månad. Behövde gräva ett tag för att ens komma fram till slutsatsen vad notisen från Postnord rörde sig om.

Ska testa det nu, förväntningarna är väldigt låga och jag räknar nästan med att du är affilierad med butiken på något sätt med tanke på alla andra rekommendationer från personer i tråden. Hoppas nästan på att ha rätt i att det kommer vara pisskvalité då jag under denna månad som gick hann bestämma mig för att på allvar börja trappa ned.
Minns inte ens vilken strain jag köpte, och fick som sagt ingen orderbekräftelse. Står heller inget på förpackningen.

Edit:

Har nu gått ca 13 min sedan jag svepte ett halvt glas vatten + 4g. Måste säga att jag faktiskt är överraskad. Som sagt så minns jag inte alls vilken strain jag köpte (rätt säker på att det var någon ultra premium dock i och med att ovanstående inlägg var min referens) och det går nog heller inte att ta reda på, men smaken är helt annorlunda allt jag tidigare testat, och då har jag förmodligen prövat samtliga shoppar som nämns i den här tråden.
Bland dem tycker jag i princip alla har en väldigt liknande styrka, smak och doft på sitt kratom, förutom SS som jag hållit mig lojal till genom alla år.

Tycker även styrkan på detta var bra. Absolut i nivå med SS, är nog fan nästan starkare. Pudlar till personen jag citerade. Dock var som sagt allt kring logistik och service under all kritik. Vet inte om jag bara hade väldigt otur, men att inte ens slänga iväg ett mejl och ursäkta sig samt förklara är riktigt dåligt.
Senast redigerad av jeffreythugga 2024-05-20 kl. 15:28.
Citera
2024-05-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Dum som man alltid är när någon tipsar om nåt nytt i den här tråden så blev jag nyfiken och beställde i samband med att jag läste ditt inlägg, detta var inte alls långt efter att du skrev det.
Fick i mitten av förra veckan en notis från Postnord att jag hade ett paket påväg och kände inte igen avsändaren öht. Det lades alltså till i appen automatiskt, jag kan se att båda epost och mobil är korrekt angivit av mig.

Visade sig att det var den beställningen. Fick ingen orderbekräftelse eller någonting och hade helt glömt bort att jag ens beställde.
Det kom precis fram och det dröjde alltså strax under en månad. Behövde gräva ett tag för att ens komma fram till slutsatsen vad notisen från Postnord rörde sig om.

Ska testa det nu, förväntningarna är väldigt låga och jag räknar nästan med att du är affilierad med butiken på något sätt med tanke på alla andra rekommendationer från personer i tråden. Hoppas nästan på att ha rätt i att det kommer vara pisskvalité då jag under denna månad som gick hann bestämma mig för att på allvar börja trappa ned.
Minns inte ens vilken strain jag köpte, och fick som sagt ingen orderbekräftelse. Står heller inget på förpackningen.

Edit:

Har nu gått ca 13 min sedan jag svepte ett halvt glas vatten + 4g. Måste säga att jag faktiskt är överraskad. Som sagt så minns jag inte alls vilken strain jag köpte (rätt säker på att det var någon ultra premium dock i och med att ovanstående inlägg var min referens) och det går nog heller inte att ta reda på, men smaken är helt annorlunda allt jag tidigare testat, och då har jag förmodligen prövat samtliga shoppar som nämns i den här tråden.
Bland dem tycker jag i princip alla har en väldigt liknande styrka, smak och doft på sitt kratom, förutom SS som jag hållit mig lojal till genom alla år.

Tycker även styrkan på detta var bra. Absolut i nivå med SS, är nog fan nästan starkare. Pudlar till personen jag citerade. Dock var som sagt allt kring logistik och service under all kritik. Vet inte om jag bara hade väldigt otur, men att inte ens slänga iväg ett mejl och ursäkta sig samt förklara är riktigt dåligt.

Haha, kul att höra du gillade det. Jag brukar köra på red borneo ultra premium, man noddar på ynka 2 gubbar. Kan va att jag inte tar det så ofta men ändå, aldrig upplevt det från andra leverantörer.

Angående leveransen så har jag alltid fått min på 3 dagar, men samtidigt så beställer jag kanske 3 gånger per år som max.

Är inte affilierad med butiken på något sätt faktiskt, har aldrig rekommenderat den ens så att produkterna inte ska ta slut då man är sugen igen hahaha. My precious typ relations mässigt hahahaha. Nä men schysst du gillade det, jag ska hålla mig några veckor till innan jag köper en ny påse och unnar mig en veckas 😁👌
Citera
2024-05-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga

Edit:

Jag fick mitt på 2 dagar. Dock har min tolerans blivit hög att jag kände knappt något på 5g, körde grön ultra strain. Får prova igen när toleransen är borta för att ge en rättvis recension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in