2024-04-23, 20:22
Medlem
Kan starkt rekommendera Green Kali samt Green Thai från SupremeSpec. Fan några av de bästa strainsen jag testat
Citera
2024-04-23, 20:25
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Kanske har diskuterats förut, men har någon testat extrakten (böjelse?) som verkar vara väldigt populärt i USA?

Fått uppfattningen av att det ska vara djävulskt starkt och fuckat rätt många beroende som försöker sluta.
Det är helt sant, det är en hit eller miss med extrakten.
Nu är jag på min 6e dag ren från 30gpd i 3 månader och jag kan ärligt säga att jag drog på mig en absolut horribel avtändning. Fuck det här
Citera
2024-04-24, 13:37
Medlem
Ingen som beställer från upgradenatural (punkt , com) ?
Deras ultra premium kratom är så sjukt starkt. Aldrig hittat liknande på andra sidor, hett tips från en hobby brukare.
Citera
2024-04-24, 14:38
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Deras ultra premium kratom är så sjukt starkt. Aldrig hittat liknande på andra sidor, hett tips från en hobby brukare.

Har du prövat alla shoppar?

Någon som kan tipsa om vart man hittar bäst just nu?
Citera
2024-04-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Skickar dem från Sverige? Jag har svårt att tyda de från deras hemsida.
Citera
2024-04-24, 15:13
Medlem
Om man skulle ta kratom för första gången, i hopp om att lindra en cs-avtändning, hur mycket ska man ta?
Citera
2024-04-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Om man skulle ta kratom för första gången, i hopp om att lindra en cs-avtändning, hur mycket ska man ta?

Jättesvårt att svara på, är väldigt individuellt. Men många (jag själv inkluderat) menar att mindre i många fall är bättre än mer.

Handlar väl främst om att hitta sin sweet-spot och hålla sig till det. Brukar själv ta ca 4g per dos och har hållit mig till det i ett år. Skulle rekommendera dig att börja någonstans där, 3-4g, och testa dig fram. Men vänta ett tag mellan doserna, helst upp mot 5 timmar. Och ta inte mer än du behöver, ruset blir inte bättre men du lär din kropp snabbt att bli fysiskt beroende, vilket är ett sjukt ovärt beroende.
Citera
2024-04-24, 15:34
Medlem
Citat:
Jättesvårt att svara på, är väldigt individuellt. Men många (jag själv inkluderat) menar att mindre i många fall är bättre än mer.

Handlar väl främst om att hitta sin sweet-spot och hålla sig till det. Brukar själv ta ca 4g per dos och har hållit mig till det i ett år. Skulle rekommendera dig att börja någonstans där, 3-4g, och testa dig fram. Men vänta ett tag mellan doserna, helst upp mot 5 timmar. Och ta inte mer än du behöver, ruset blir inte bättre men du lär din kropp snabbt att bli fysiskt beroende, vilket är ett sjukt ovärt beroende.

Tack för svar!
I detta fall frågar jag åt en kompis som tagit extrema mängder kola under en veckas tid och nu försöker gå av. Han har dock sovit och ätit ganska okej. Väger runt 90kg.
Ska informera honom om det du skrivit. Nu pratar han om att han vill dö, extrem ångest. Samtidigt som han har drogsug. Har själv upplevt den sjuka känslan.
Citera
2024-04-24, 15:46
Medlem
Förlåt min okunnighet, men hur mycket är 3-4g i säg teskedsmått?
Citera
2024-04-24, 15:46
Medlem
Citat:
Tack för svar!
I detta fall frågar jag åt en kompis som tagit extrema mängder kola under en veckas tid och nu försöker gå av. Han har dock sovit och ätit ganska okej. Väger runt 90kg.
Ska informera honom om det du skrivit. Nu pratar han om att han vill dö, extrem ångest. Samtidigt som han har drogsug. Har själv upplevt den sjuka känslan.

Inga problem.

Aj, inte kul Vet inte om, och isåfall hur mycket, kratom kan hjälpa mot det men är nog väldigt individuellt och självklart värt att testa. Ett tips är att ta det på tom mage (typ tidigast 2,5h efter senaste måltiden). Känner personligen enbart av något om jag gör det.

Off topic:
Ingen personlig erfarenhet av att ha bingeat ladd under flera dagar, men har vänner som varit torsk på det under års tid. Borde det inte vara över relativt snabbt ifall det rör sig om en vecka? Tvivlar såklart inte en sekund på att det är intensivt som fan, men kanske till och med kan vara värt att testa något starkare för att bara hålla ut dessa dagar? Givetvis förutsatt att kratomet inte fungerar, och att han skulle klara av att skita i det så fort avtändningen är över. Kan själv trycka i mig 300mg lyrica om jag har extrem ångest efter en natt med stora mängder ladd och alkohol, vilket i princip eliminerar ångesten helt. Är dock bland det jävligaste att kliva av om man fastnar på det så om han har lätt att utveckla beroenden är det nog bäst att bara hålla ut och/eller ta hjälp av kratom i den mån det går.
Senast redigerad av jeffreythugga 2024-04-24 kl. 15:50.
Citera
2024-04-24, 15:56
Medlem
Citat:
Förlåt min okunnighet, men hur mycket är 3-4g i säg teskedsmått?

Ett teskedsmått, om du fyller det ända upp men inte över kanten, rymmer ungefär 2-3 gram lite beroende på hur tätt packat det är.
Citera
2024-04-24, 16:09
Medlem
Citat:
Inga problem.

Aj, inte kul Vet inte om, och isåfall hur mycket, kratom kan hjälpa mot det men är nog väldigt individuellt och självklart värt att testa. Ett tips är att ta det på tom mage (typ tidigast 2,5h efter senaste måltiden). Känner personligen enbart av något om jag gör det.

Off topic:
Ingen personlig erfarenhet av att ha bingeat ladd under flera dagar, men har vänner som varit torsk på det under års tid. Borde det inte vara över relativt snabbt ifall det rör sig om en vecka? Tvivlar såklart inte en sekund på att det är intensivt som fan, men kanske till och med kan vara värt att testa något starkare för att bara hålla ut dessa dagar? Givetvis förutsatt att kratomet inte fungerar, och att han skulle klara av att skita i det så fort avtändningen är över. Kan själv trycka i mig 300mg lyrica om jag har extrem ångest efter en natt med stora mängder ladd och alkohol, vilket i princip eliminerar ångesten helt. Är dock bland det jävligaste att kliva av om man fastnar på det så om han har lätt att utveckla beroenden är det nog bäst att bara hålla ut och/eller ta hjälp av kratom i den mån det går.
Han har tagit rätt mycket ladd de senaste månaderna med pauser på några dagar eller en vecka, då har det inte direkt varit nån hemsk at. Men nu nu har han tagit minst 20g på en vecka. Varit påverkad varje vaken minut. De sista dagarna har han inte velat ta utan tagit för att han mått skit utan. Gjort av med sjuka summor.
Han är definitivt en beroendeperson. Han berättade i natt att han tagit ungefär 400mg lyrica dagligen de senaste månaderna, (det har jag inte vetat om förrän han sa det i natt) så jag vet inte inte om ökad dos skulle hjälpa. Ångesten är grym just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in