2024-05-12, 13:56
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Är det bara jag som spyr utav helvete om jag kör tjack när jag tagit kratom samma dag/dagen innan? Framförallt när jag bombar vilket är min go-to numera…

Vem fan blandar Amfetamin med Kratom är ju den första frågan som dyker upp i mitt huvud? Men jag vet inte det kanske är trevligt. Subutex och Amfetamin ihop är ju förbannat trevligt och man blir nästan FÖR produktiv på den blandningen.
Citera
2024-05-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vem fan blandar Amfetamin med Kratom är ju den första frågan som dyker upp i mitt huvud? Men jag vet inte det kanske är trevligt. Subutex och Amfetamin ihop är ju förbannat trevligt och man blir nästan FÖR produktiv på den blandningen.

I Thailand säljer det tydligen som smör enligt en bekant som flyttat dit, röda och blåa korkar, röd kork = 1.5L pet flaska kratom med amfetamin blå kork med kodein.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-05-12 kl. 14:08.
Citera
2024-05-12, 14:08
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
I Thailand säljer det tydligen som smör enligt en bekant som flyttat dit, röda och blåa korkar, röd kork = kratom med amfetamin blå kork med kodein.

Jasså du där ser man! Man lär sig fan något nytt varje dag.
Citera
2024-05-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Om jag skulle ha varit beroende av kratom skulle jag införskaffat en bra 0.01 våg och trappa ned över tid. T.ex. om du nu dricker 30g per dag, nästa vecka 25g. Nästa vecka 20g osv. Det blir mycket enklare att klippa när du är nere på 5-10gram per dag.

Är faktiskt precis det jag håller på med! Satte igång seriöst i måndags med ett ordentligt schema och går förvånansvärt bra hittills.

Var dock alldeles för sen med att införskaffa våg, gjorde det i höstas någongång alltså efter att ha druckit stora mängder dagligen i över 2 år. Insåg kort efter att jag skaffat den att msk-måttet jag använt lika gärna kunnat vara 4 som 6g hela tiden, och kunde bara genom att börja väga doserna direkt gå ner ca 8g om dagen.

Alla som planerar att ta kratom åtminstone en gång i veckan borde verkligen skaffa en våg. Jag tänkte själv att "äsch så noga är det inte" men oj oj oj vad jag ångrar att jag inte vägt doserna från början. Blir jävligt enkelt att man tar betydligt mer än man behöver.
Citera
2024-05-13, 10:03
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:

Blandar ofta tycker det är trevligt och ju du svarade ju på din egen fråga även om sub och kratom är långt ifrån varandra!
Citera
2024-05-13, 12:34
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Blandar ofta tycker det är trevligt och ju du svarade ju på din egen fråga även om sub och kratom är långt ifrån varandra!

Delvis sant. Förstår dock ej om man ändå ska inmundiga diverse opioider varför välja Kratom av allt som om man har tur ger en mycket subtil effekt, smakar skit och för min egen del har jag ångrat mitt kö varje gång jag testat ny vendor eller någon ny sort som lovordas.
Citera
2024-05-14, 11:27
Citat:
Delvis sant. Förstår dock ej om man ändå ska inmundiga diverse opioider varför välja Kratom av allt som om man har tur ger en mycket subtil effekt, smakar skit och för min egen del har jag ångrat mitt kö varje gång jag testat ny vendor eller någon ny sort som lovordas.
Det är ju det som är najs med lite mer subtila droger som kratom, cannabis och nikotin. Dom kan vara ganska tråkiga för sig självt men dunder stämningshöjare tillsammans med andra substanser.

Jag tycker tobak/nikotin är världens tråkigaste drog. Skulle aldrig bli beroende av skiten. Dock om jag skulle ta en stimulant vill jag endast ta det om jag har tillgång till tobak i någon form.

Men tror det finns en kramprisk med att blanda kratom med vissa droger så där får man läsa på lite innan man experimenterar.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-14 kl. 11:52.
Citera
2024-05-15, 14:39
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Det är ju det som är najs med lite mer subtila droger som kratom, cannabis och nikotin. Dom kan vara ganska tråkiga för sig självt men dunder stämningshöjare tillsammans med andra substanser.

Jag tycker tobak/nikotin är världens tråkigaste drog. Skulle aldrig bli beroende av skiten. Dock om jag skulle ta en stimulant vill jag endast ta det om jag har tillgång till tobak i någon form.

Men tror det finns en kramprisk med att blanda kratom med vissa droger så där får man läsa på lite innan man experimenterar.

Nikotin i sig är ju inte en "drog" överhuvudtaget men själva vanan i sig att tända en cigarett exempelvis utsöndrar ju en del dopamin. Så du menar att du väljer bort att tex. dra en lina Kokain vid ett festexempel om du ej har tillgång till cigaretter? Visst att det är trevligare att röka vid ett stimulant rus men att det vore avgörande om man överhuvudtaget kommer eller inte inmundiga drogen var något nytt.

Kratom har och ger verkligen ingen kramp överhuvudtaget oavsett blandningar då det är en alkaloid med en mycket subtil effekt om ens någon. Vet inte vart du har hört det där. Den enda opioiden med en överhängande kramprisk vid fel kombo men även ensamt är Tramadolhydroklorid.
Citera
2024-05-15, 15:37
Citat:
Nikotin i sig är ju inte en "drog" överhuvudtaget men själva vanan i sig att tända en cigarett exempelvis utsöndrar ju en del dopamin. Så du menar att du väljer bort att tex. dra en lina Kokain vid ett festexempel om du ej har tillgång till cigaretter? Visst att det är trevligare att röka vid ett stimulant rus men att det vore avgörande om man överhuvudtaget kommer eller inte inmundiga drogen var något nytt.

Kratom har och ger verkligen ingen kramp överhuvudtaget oavsett blandningar då det är en alkaloid med en mycket subtil effekt om ens någon. Vet inte vart du har hört det där. Den enda opioiden med en överhängande kramprisk vid fel kombo men även ensamt är Tramadolhydroklorid.
Nikotin ökar dopamin med ca 250%. Detta gäller oavsett om du är beroende eller ej.
Källa: https://drvorobjev.com/en/wp-content...visnosti-3.jpg

Precis i mitt fall inte kokain men amfetamin blir jag endast stissig av utan nikotin, men fokuserad och tillfreds tillsammans med nikotin. Finns säkert vetenskapliga förklaringar. T.ex. såg man hos meth missbrukare att nikotin hade en skyddande effekt. Dom som rökte cigarretter + meth hade inte samma ökad risk för Parkinson som endast kraftiga meth missbrukare kan ha.

Det finns flera synergier bland många olika droger. Kratom kan uppleves som milt för sig självt men kratom integrerar med flera receptorer samtidigt. Därav kan det finnas en kramprisk men kom inte ihåg vilka blandningar det gällde.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-15 kl. 16:00.
Citera
2024-05-15, 17:23
Medlem
Jag håller på att trappa ned tramadol. Ligger på ca 100-150 mg/dag nu.
Jag har inte så många tabletter kvar nu (och vågar inte beställa mer med den nya postlagen).
Är det möjligt att ta ca 100 mg under dagen (när jag är på arbetet) och sedan ta kratom på kvällen så att jag inte får abstinensbesvär? Eller ska tramadolen vara helt ute ur kroppen innan man tar kratom?
Tänker minsta möjliga dos av kratom, då jag aldrig testat det förut.
Citera
2024-05-15, 17:36
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Nikotin ökar dopamin med ca 250%. Detta gäller oavsett om du är beroende eller ej.
Källa: https://drvorobjev.com/en/wp-content...visnosti-3.jpg

Precis i mitt fall inte kokain men amfetamin blir jag endast stissig av utan nikotin, men fokuserad och tillfreds tillsammans med nikotin. Finns säkert vetenskapliga förklaringar. T.ex. såg man hos meth missbrukare att nikotin hade en skyddande effekt. Dom som rökte cigarretter + meth hade inte samma ökad risk för Parkinson som endast kraftiga meth missbrukare kan ha.

Det finns flera synergier bland många olika droger. Kratom kan uppleves som milt för sig självt men kratom integrerar med flera receptorer samtidigt. Därav kan det finnas en kramprisk men kom inte ihåg vilka blandningar det gällde.

Kan omöjligt stämma att en person som aldrig har inhalerat nikotin och med största sannolikhet enbart kommer må dåligt utav ett riktigt halsbloss får ett dopamin påslag med 250%? Aldrig.

250% är dessutom väldigt mycket och kan jämföras med dopamin påslaget av många droger men det kanske stämmer (OM du är beroende utav nikotin).

Det där är enbart placebo hos dig och handlar mer om kvalitén på Amfetaminet än om du har cigaretter eller inte. Sen kan det självklart spela en roll om du är beroende utav nikotin och din kropp inte får det i samband med att du intar Amfetaminet så kan du inte njuta utav ruset på samma sätt utan cigaretter till. Däremot hade du inte varit beroende utav nikotin hade du inte behövt någonting för att njuta av ruset på samma sätt.

Detta samt det faktum att vi är extrema vanedjur och associerar saker tillsammans med varann och för får oss och skapar en verklighet där det ena inte är bra utan det andra vilket är fallet här. Folk förstår inte hur jävla stark placebo effekten kan vara. Går att dra hur många exempel på där placebo spelar en stor roll i hur situationer blir i slutändan.

Ett bra exempel är stunden innan du ska försöka sova. Om du utav någon anledning inte tror att du kommer kunna somna så kommer du inte kunna somna på en gång utan du måste ändra sinnesstämning och tankesätt för att till sist kunna somna in.
Citera
2024-05-15, 18:28
Medlem
Citat:

Du snackar otroligt mycket skit

Inte alls ovanligt med kramp på kratom. Självklart väldigt individuellt vilken kramptröskel man har och vad som utlöser kramp hos folk.

Nikotin är självklart också en drog. Vet inte hur du personligen definierar en drog men det spelar ju ingen roll vad du själv tycker. Socker är också en drog. Alkohol likaså.

Väldigt vanligt att folk tackar nej till tex kola bara för sig självt eftersom många mår dåligt av kokain utan tex alkohol.

Att olika substanser med ganska mild effekt tillsammans med andra substanser kan ge en helt annan effekt är väl fan självklart även på grundsärskolenivå.

Läs på lite om signalsubstanser och hur dessa fungerar.

Du stimulerar en receptor samtidigt som du med en annan substans styr av och på knappen i systemet 1+1 blir då inte 2. Extremt förenklat såklart. Typ sätt på vatten kranen och ändra temperaturen blir ganska stor skillnad att ändra tempen på en droppe vatten och på fullt ös

Du lever väldigt farligt om du tror att alla olika substanser verkar var för sig. Det är liksom hela grunden i medicin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in