Citat:
Ursprungligen postat av
ensam87a
Nu vet jag inte var du bor och hoppas det är jävligt långt från mig men jag skulle påstå att finns det stigar rör där sig folk. Då stöter man också på folk åtminstone nån gång ibland. Visst skulle jag säkert kunna hitta ställen där jag är rätt säker på att inte sen någon men då får man nog skippa stigar t.ex.
Det rör sig säkert folk efter stigarna någon gång - beroende på om du följer viltstig eller stig trampad av människa. Däremot kan man gå i timmar i skogen utan att se någon annan. Det vill säga det är inte trafikerat i skogen som på en led/anlagd bana.
Citat:
I din länk står det "jogginspår" vilket påminner rätt mycket om vandringsled vad det gäller isoleringen. Dvs man stöter säkert på folk där men strax jämte stigen är det oftast betydligt mindre sannolikhet.
Det var ett exempel på ditt eget påstående
"
Om man nu ska våldföra sig på någon är det ju rätt smidigt att släpa de från en led en bit bort där ingen jävel någonsin är i princip."
Han plockade henne på spåret och släpade henne därifrån. Ingen lång bit, men det krävs inte heller för att det skall bli en isolerad obefolkad plats.
Man fick leta efter kroppen - det var inte så att nästa joggare sprang över den. Hennes föräldrar passerade platsen efter henne.
Det var onsdagen den femte augusti som Ida efterlystes av hennes familj då hon inte kom hem efter en löprunda. Hon hittades senare död i närheten av motionsspåret. Enligt polisen ska hennes föräldrar också ha varit ute och sprungit men 30 minuter efter henne då hon ville springa helt själv.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/809824-19-aringen-erkanner-mordet-pa-21-ariga-ida
I denna länk ser du bilder på vart han släpade henne, och var kroppen låg. Det var en kort bit in i skogen - och det räckte för att hennes föräldrar och andra inte skulle se henne.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/820798-1-joggingspar-upplands-vasby-mord-valdtakt-ida
Exemplet med joggingspåret talar för övrigt FÖR och inte MOT att man skall hålla sig borta från främmande män i skogen, även på icke-isolerade platser.