Citat:
Mycket bra inlägg. Här i Österrike är det mycket vanligt att män som redan är gifta och har barn eller som är i ett långvarigt förhållande går till prostituerade för att köpa sex. Den främsta anledningen till att dessa män gör detta är för att de är mycket missnöjda med sexlivet med sin partner då de tycker att hon inte oftast har lust till att ha sex, hon inte kan "prestera" under sexet samt att "kvaliteten" på sexet är för dålig. Eftersom prostituerade är experter på att ha sex då det är deras jobb, så tycker männen att de kan få mycket bättre kvalitetssex med en tjej som de betalar för än med sin flickvän eller fru.
Jag lever just nu i ett distansförhållande med en trevlig tjej. Vi har i mångt och mycket samma intressen och vi går i skogen tillsammans och plockar bär och svamp, vi lagar mat tillsammans, går på teater och konserter tillsammans, reser tillsammans med mera. Men hon verkar nu efter klimakteriet inte vara intresserad av sex.
Jag skulle kunna göra slut med henne och söka en kvinna att ha sex med och jag är inte utan inviter. Men då kanske denna nya kvinna vara en "dröm i sängen", men inte kanske dela mina andra intressen och då skulle jag vara otillfredsställd på andra sätt! Genom att köpa sex så får jag mitt sexbehov tillfredsställd och jag kan fortsätta att umgås med den kvinna som jag i alla andra avseenden trivs med.
Det är väl egentligen befängt att tro att en person kan tillfredsställa alla ens behov. Faktiskt har den kvinna som jag umgås med också uttryckt den åsikten. Jag tror att hon förstår att jag köper sex, men hon har antytt att hon vill inte veta om den sidan av mitt liv.