Citat:
Ursprungligen postat av
Vahra
Finns inget gratis i denna värld vännen, den tjejen du träffar på krogen, eller på Tinder spenderar du minst 500-1000kr på så frågan är om det verkligen är gratis enligt dig ? 🤣🤣🤣
Citat:
Ursprungligen postat av
mimimex
Exakt! Den här idioten fattar inte att ALLA män betalar för sex direkt eller indirekt. Fitta är aldrig gratis. Den som tror att fitta är gratis är inkompetent och naiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
MickDoohan
Intala dig du att det funkar så för alla. Sedan är väl sex inte den enda anledningen att dom flesta som är i förhållande är det. Fortsätt du att gå till prostituerade som inte hade tagit i dig om du inte betalat. Och det är väl ändå sättet för dig att få doppa för annars hade du haft oskulden kvar vid 30😃
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolletOchgrodan
Jag menar att det inte alls är gratis för man måste prestera för att lyckas.
Det må kallas gratis för personer som har redan förutsättningar atr få sex utan ekonomisk betalning men blir vilseledande att snacka om att det är gratis när det krävs något för att lyckas.
Vad hjälper det att kalla det gratis om man saknar det som krävs?
Hur det exakt är för
mimiex kan jag inte uttala mig om, men det är en myt att de som köper sex gör det för att det är omöjligt för dem att få sex på annat sätt. Till exempel för att de är allmänt misslyckade individer, är för "fula", eller osociala med mera. Om man läser andra beskrivningar, bland annat trådar här på FB, så kan man läsa att många eskorter är förvånade hur snygga och sexiga en del av deras kunder är. En eskorttjej som jag känner menade att hon i princip hade knullat hela Stockholms överklass. Ser man till undersökningar så finns det de som både har fru, älskarinna
och köper sex. En del tycker säkert att jag är omoralisk – men personligen har jag haft både fru, älskarinna och köpt sex samtidigt så det är inte för att jag inte kunnat få "gratis" fitta som jag har köpt sex, utan det har varit andra bevekelsegrunder.
Sedan är det helt riktigt som
MickDoohan skriver att "sex [är] inte den enda anledningen att dom flesta som är i förhållande är det".
Men där gäller det ju att inse att vi alla är olika. För en del är det viktigt att ingå i en relation och för en del är det så viktigt att inte vara ensam så de till och med accepterar att bli misshandlade. För åter andra är detta med relation inte så viktigt, men sex är viktigt. Och för en del är varken relation eller sex viktigt utan frimärkssamlandet, fågelskådandet etc ... För en del där relationer och sex är viktigt medger sexköpande att de kan stanna i en sexlös relation (som då uppfyller andra behov).
Jag har som sagt köpt sex flitigt men jag har bara köpt lingonsylt en gång i mitt liv, och då tyckte jag att den var för söt och sliskig och inte som hemkokt sylt. Därmed skulle jag kunna raljera över de som köper lingon- och blåbärssylt för det är ju bara gå ut i skogen plocka "gratis" bär. Jag skulle kunna hävda att de som inte plockar dessa "gratis" bär är för att de är lata fläskberg som inte orkar gå en meter vid sidan av vägen. Men jag vet att det finns tusen olika skäl varför folk inte plockar "gratis" bär och svamp i skogen. Och även om bären och svampen är "gratis" så kostar de åtminstone den tid som jag lägger ner (plus lite kostnader för bensin, el till spisen när jag kokar sylten, socker, syltburkar med mera). Det är med andra ord självbedrägeri att tro att "gratis" bär och svamp är gratis och skulle jag såsom höginkomsttagare räkna på vad min tid är värd så är det säkert mera "ekonomiskt" att köpa sylten än att plocka bären och safta och sylta själv. Men jag plockar lingon, blåbär och svamp för att det uppfyller andra behov hos mig. Överhuvudtaget allt vad vi gör kostar – om det inte kostar i rena pengar så kostar det i tid och engagemang och till exempel relationer måste vårdas även om det är (synliga) pengar inblandade.
Så sluta raljera över de som gör andra val än de som du själv gör – försök istället förstå varför människor gör de val som de gör! Syna dig själv också i sömmarna så kommer du kanske upptäcka hur mycket tid och pengar som du lägger ner på det som du trodde var "gratis" eller vad det ligger för värderingar bakom dina beslut!