2024-05-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep

"DEt HaNDLar BOkStVliGEN InTe Om BjÖrnAR DeT HAnDLAR om vÅRA känSLOR"
Ja det handlar om kvinnors känslor inför björnar och främmande män. Är det något du känner ska förringas och inte respekteras eller har du bara missat lågstadiet och kunskaper om när gemener och versaler ska användas?
Citera
2024-05-18, 20:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det sorgliga är att du inte vill lyssna på någon som har flera års mer erfarenhet utav statistik än dig själv.... det är det sorgliga

Eran statistik innehåller "confounding bias" som skapas utav att björnar bokstavligen bor i skogen medans kvinnor och män möter varandra dagligen... det är inte "ärligt" utav er att direkt jämnföra "antal attacker" av män med "antal attacker björnar."

Ska du sluta gå på dina känslor nu och erkänna att "män är INTE farligare än björnar" eller att "våran statistik var snevriden"

Eller ska du falla tillbaks på dina känslor ?

"DEt HaNDLar BOkStVliGEN InTe Om BjÖrnAR DeT HAnDLAR om vÅRA känSLOR"
Det enda du visat är att dina kunskaper är mediokra, att du har en övertro på ett mantra du lärt dig och att du inte har förstått någonting om vad frågeställningen handlar om.

Det är du som är känslostyrd i detta - inte jag.

Du blir bortvald och det är svårt för dig - jag förstår det, men du har inget annat val än att accepter det.
Citera
2024-05-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag försöker gång på gång påtala att det intressanta med hur kvinnor svarat inte utgår från sannolikhetslära. Men veva på för all del.

Intressant att det helt plötsligt talas om statistik och antal björndödade kvinnor som naturligtvis är extremt få till att det helt plötsligt är kvinnors känslor som är facit. Ja är kvinnor rädda för främmande män i skogen är det så. Det går liksom inte att argumentera mot. Deras känslor är ju facit.
Citera
2024-05-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Intressant att det helt plötsligt talas om statistik och antal björndödade kvinnor som naturligtvis är extremt få till att det helt plötsligt är kvinnors känslor som är facit. Ja är kvinnor rädda för främmande män i skogen är det så. Det går liksom inte att argumentera mot. Deras känslor är ju facit.
Ja alltså frågan ställdes så vitt jag vet till kvinnor.
Citera
2024-05-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ja det handlar om kvinnors känslor inför björnar och främmande män. Är det något du känner ska förringas och inte respekteras eller har du bara missat lågstadiet och kunskaper om när gemener och versaler ska användas?

Varför ska män validera kvinnors psykos om att "män är farligare än björnar"....

Enda sättet jag kan supporta kvinnor inom detta är att bokstavligen råda dom att söka professionell hjälp... det är verkligen inte hälsosamt att gå runt på gatorna och tro att du kommer bli attackerad av random män....

Hoppas ni får det psikologiska hjälp ni behöver.... ni har fan uppenbarliga problem
Citera
2024-05-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ja alltså frågan ställdes så vitt jag vet till kvinnor.

Är du kvinna 😀
Citera
2024-05-18, 20:20
Medlem
Citat:
Varför ska män validera kvinnors psykos om att "män är farligare än björnar"....

Enda sättet jag kan supporta kvinnor inom detta är att bokstavligen råda dom att söka professionell hjälp... det är verkligen inte hälsosamt att gå runt på gatorna och tro att du kommer bli attackerad av random män....

Hoppas ni får det psikologiska hjälp ni behöver.... ni har fan uppenbarliga problem
Så vitt jag förstått är detta en fråga som ställts till kvinnor. Du hade inte behövt reagera alls.
Citera
2024-05-18, 20:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Var iofs inte alls det jag frågade. Men men.
Nej, jag vet det - men det är en viktig insikt att ha med sig när man tolkar frågeställningen och att en majoritet väljer björn.

Det spelar ingen roll för den kvinna som utsätts hur stor andel av männen som inte begår brott mot kvinnor - det som spelar roll är om hon kan undvika att stöta på en man som begår brott mot henne.
Man väljer inte väg utifrån statistik, man väljer väg utifrån det som är och/eller upplevs säkrast för sig själv i situationen.

En situation med björn kan man i stor utsträckning kontrollera genom att inte störa björnen eller provocera björnen - eller komma mellan hona och ungar.
En situation med en främmande man i skogen som vill skada kvinnan kan man inte kontrollera.

Även om de allra flesta män är ofarliga att möta så kan man inte som kvinna veta vem som är farlig och vem som inte är det - och det måste man förhålla sig till.
Citera
2024-05-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det enda du visat är att dina kunskaper är mediokra, att du har en övertro på ett mantra du lärt dig och att du inte har förstått någonting om vad frågeställningen handlar om.

Det är du som är känslostyrd i detta - inte jag.

Du blir bortvald och det är svårt för dig - jag förstår det, men du har inget annat val än att accepter det.

Du vill bokstavligen ignorera statistika koncept och hellre väljer dina känslor.... och FORTFARANDE INTE FATTAR.... DU ÄR KÄNSLORSTYRD

Äsch detta kommer inte gå igenom ditt tröga tjocka ego....

Jag verkligen hoppas du får professionell hjälp... du har bokstavligen hamnat i psykos om du tror att varenda man är farligare än ett björn... måste vara jobbigt att leva som dig... i en värld fylld av känslor och ingen verklighetsuppfattning....
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-18 kl. 20:26.
Citera
2024-05-18, 20:36
Medlem
Citat:

roliga är när jag gör hyperbol satir av exakt samma argument dom använder är jag galen och irrationell.
du är plötsligt sinnesjuk för att du är man när du bara byter orden man mot kvinna i nästan samma mening.
kvittar vad man säger kvinnorna har förbestämt att du har fel för att du är man.
ganska uppenbart att kvinnor är totalt efterblivna troll så jag bara trollar tillbaka.
ännu roligare att dom kan avgöra ditt kön på nätet utan bevis utifrån vad dom känner passar deras argument.
lite på samma sätt varenda person som inte röstar på madga är nazist.
märk att man och nazist nästan användes utbytande av kvinnor för dehumaniseringen då män=satan

dom kommer aldrig erkänna att vi dock är funktionsnedsatta för vi föddes i fel kön o inte har den kvinnliga verkligheten som gör dig finare än andra subracer som negrer.
typ jenny använder autist på samma sätt som neger för att avhumanisera än bara för att man inte runkar av björnhonors feministiska verklighet att i fantasier skydda sina unga.
Citera
2024-05-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag vet det - men det är en viktig insikt att ha med sig när man tolkar frågeställningen och att en majoritet väljer björn.

Det spelar ingen roll för den kvinna som utsätts hur stor andel av männen som inte begår brott mot kvinnor - det som spelar roll är om hon kan undvika att stöta på en man som begår brott mot henne.
Man väljer inte väg utifrån statistik, man väljer väg utifrån det som är och/eller upplevs säkrast för sig själv i situationen.

En situation med björn kan man i stor utsträckning kontrollera genom att inte störa björnen eller provocera björnen - eller komma mellan hona och ungar.
En situation med en främmande man i skogen som vill skada kvinnan kan man inte kontrollera.

Även om de allra flesta män är ofarliga att möta så kan man inte som kvinna veta vem som är farlig och vem som inte är det - och det måste man förhålla sig till.
vi kan inte veta hur många kvinnor är efterblivna vi kan bara gå på magkänsla och agera utifrån det att förbjuda kvinnor rösträtt.
en stor andel män utsätts för deras idioti dagligen.
vi måste göra det som är säkrast för samhället
en situation med en främmande kvinna kan man bara hantera det med att slå henne tyst.
även om kanske en stor del kvinnor inte är korkade måste man förhålla sig till att en del är det
Citera
2024-05-18, 20:46
Medlem
[quote=alexman|88312093]
vi måste göra det som är säkrast för samhället
en situation med en främmande kvinna kan man bara hantera det med att slå henne tyst.
/QUOTE]
På tal om det där med björnar eller män 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in