2024-05-14, 19:28
Medlem
Jag har blivit sårad och slagen av kvinnor många fler gånger än av män så jag möter också hellre en björn i skogen.
Citera
2024-05-14, 19:28
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför?
Godhetssignalering. Det är politiskt korrekt att välja en björn framför en man, därför säger man björn för att visa att man minsann är god. Väl ställd framför björnen låter det annorlunda.
Citera
2024-05-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför?

Ljuger är inte helt säkert att de gör. Det är väldigt enkelt att sitta hemma i sin lägenhet framför skärmen och säga att man lätt kan stöta på en björn eller döda en varg med sina bara händer. Men när man väl står där i skogen så låter visan väldigt annorlunda.

Grejen är den att jag fattar poängen. Det finns många kvinnor som känner otrygghet inför främmande män. Det är oerhört tragiskt att det är så, för så ska det inte behöva vara. Men frågan är hur förankrat i verkligheten den rädslan är. När man lever i medias och forumets värld så blir man konstant matad av de hemskheter som, faktiskt, enbart några få procent står för och begår. Samma sak med flyktingar, kvinnor etc etc. Man kan nästan tro att människor är människor oavsett kön eller ras. Det finns liksom inget nyhetsvärde i att rapportera om allt vanligt som händer varje dag, eller små positiv saker. Så när man matar hjärnan med hemska nyheter varje dag så lurar man psyket att det är extremt vanligt, när det i själva verket faktiskt är som så att en bred majoritet av människorna är vanliga, empatiska och fredliga människor. Men man låter rädslan regera eftersom att man sitter klistrad framför media och forum så man får en extremt skev bild av verkligheten. Problemet med detta är att det finns politiska grupper som gärna spär på motsättningar mellan kvinnor/män eller vita/bruna för den delen eller andra grupper baserad på identitet, med motivet att tjäna pengar och få makt. Tittar man nog så ser man att samtliga använder exakt samma retorik men bara byter ut enstaka ord, dvs radikala "feminister" använder samma retorik som extrem höger, extrem vänster, islamister, sionister etc etc och det sjuka är att det är exakt samma retorik och propaganda metoder man använt sedan 30-talet. Vad som förbluffar mig är att såpass många, oavsett grupp, köper propagandan och tillåter sig att bli såpass polariserade och verklighetsfrånvända som t ex Merapi eller motsvarande flashback rasse/incel whatever.

Saken är den att de som på allvar inbillar sig själva att de hellre stöter på en björn bevisar bara att de inte klarar av att analysera och resonera på en vuxen persons nivå och framstår som små barn. Vill man det så för all del, men alla som har någon som helst erfarenhet av vilda djur, ff a rovdjur, är väl medveten om att man absolut inte vill befinna sig i närheten av en vild björn, i synnerhet inte utan någon form av vapen eller liknande som kan skrämma bort björnen. Att det finns vuxna människor som förväxlar vilda rovdjur med tam kaniner, som Merapi gör, är extremt oroande. Inte märkligt att allt går åt helvete för oss i väst.
Citera
2024-05-14, 19:48
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Nä, feminister, som Merapi (trådstartaren), förstår inte att ”män som går i skogen” är naturintresserade personer.

Istället tror TS att det finns massmördare, våldtäktsmän och pedofiler överallt i skogen. Så ett möte med en björn är säkrare än ett möte med en man är ”logiken”.
Vilken är blattar
Hur ställer sig feministiska TS till det?
Citera
2024-05-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Vilken är blattar

TS anser att svenska kvinnor bör offra sig själva och bli våldtagna av invandrare i massinvandringens namn. Det är så TS ställer sig till den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om invandring av 10 000 från Kongo innebär att vi räddar livet på dessa samt 40 000 fler människor i Kongo (pga pengar hemskickat) och förbättrar den pressade situationen något i Kongo som i sin tur kan leda till att x antal fler klarar livhanken och slipper bli torterade och eller våldtagna.

Om denna invandring innebär att runt 200 fler kvinnor per år i Sverige blir våldtagna eller utsätts för våldtäkt. (av de beräknade ca 36 000 fallen redan)

Är det då värt det?

200 våldtäkter mot minst 50 000 liv?

hmm? vad säger du?
Citera
2024-05-14, 19:53
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
TS anser att svenska kvinnor bör offra sig själva och bli våldtagna av invandrare i massinvandringens namn. Det är så TS ställer sig till den frågan.
Inte bara ts, utan även våra politiker
Citera
2024-05-14, 20:03
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det säger mig att kvinnor är idioter.

De har små hjärnor. Det kan vi utnyttja till vår fördel. Man kan t.ex. klä ut sig till björn
och på så sätt träffa ensamma kvinnor i skogen.
Citera
2024-05-14, 20:06
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag har inget att tillägga vad gäller dina försiktighetsåtgärder mer än att du är smart som skyddar dig. Det är bra, man ska alltid tänka på sin egna säkerhet. Men tänk dig att du när du gick hem hade följts av en björn istället för en okänd man. Hur hade du känt då?

Jag har redan klargjort tidigare i tråden att jag hellre skulle möta en man än en björn i skogen, med en motivering till varför.

Detta svar var till en som hade en teori om att kvinnor är rädda för män för att feminister har skrämt upp dem. Jag delade med mig av egna erfarenheter till varför man som kvinna faktiskt kan känna att man behöver extra restriktiv mot män. För man kan inte veta vem som är ett as och vem som inte är det.
De flesta män är dock helt normala människor som inte har något som helst intresse av att spontant överfalla en.
Citera
2024-05-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Vilken är blattar
Utveckla din frågeställning en aning.
Citera
2024-05-14, 20:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Jag har redan klargjort tidigare i tråden att jag hellre skulle möta en man än en björn i skogen, med en motivering till varför.

Detta svar var till en som hade en teori om att kvinnor är rädda för män för att feminister har skrämt upp dem. Jag delade med mig av egna erfarenheter till varför man som kvinna faktiskt kan känna att man behöver extra restriktiv mot män. För man kan inte veta vem som är ett as och vem som inte är det.
De flesta män är dock helt normala människor som inte har något som helst intresse av att spontant överfalla en.
Jag såg det. Jag undrar bara hur du hade känt, och det är även en fråga riktad till eventuella läsare om jag ska vara ärlig. Det är en vanlig händelse du beskrev som jag tror många kvinnor kan känna igen sig i, därför är det intressant att byta ut mannen mot en björn och fundera på hur man hade känt då.

Jag tycker att det är bra att vara restriktiv mot okända män, speciellt i sammanhang där folk är berusade. Att det sedan inte är roligt för män, tja, vad ska man säga. Tråkigt. Men den egna säkerheten trumfar.
Citera
2024-05-14, 20:47
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Vad är din erfarenhet av björnar? Hur många har du mött i "skogen"?

Inte en enda, men min samlade erfarenhet av män gör ändå att björnen ter sig mer lockande
Citera
2024-05-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Inte en enda, men min samlade erfarenhet av män gör ändå att björnen ter sig mer lockande

Låter som skitsnack. Hoppar du hellre ner i en bur med en random svensk man eller en björn? Du måste väl förstå att det finns mycket fler män än björnar?

I skogen är det mest svenska helyllemän, typ motionärer, bärplockare. Har du verkligen tänkt igenom detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in