2024-05-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
du driver exakt samma argument som mig. kvinnors problem är att dom rör sig ute i farliga miljöer.
kvinnor orsakar alla problem genom att störa o provocera männen.
du jämnför militanta feminiser som dig själv som medventa mördare som jägare och rättifärdigar våldtäkter till rabiata slynor som ber om det.
du kommer till samma slutsats att vit sharia där kvinnor hålls hemma för att undgå farliga män är enda lösningen.
Eller så kan ju männen skärpa sig. Enligt er själva är ju ni det logiska, mindre känslostyrda könet?
Citera
2024-05-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Högt intelligent analys !

Tror också feminister har en del kvinnohat i sig... däremot tror jag inte det är så "medvetet" som du kanske antyder

Jag skulle nog säga att feministers kvinnohat kommer rent indirekt utav hur dom konstant infantiliserar kvinnor. Dom kan aldrig se kvinnnor som vuxna som gör egnal val. Dom kan heller inte se kvinnor som gör någont ont...

t.ex den kvinnan som gjorde mord försök genom att bränna ner en ICA pä haga... istället för att SVT skulle rent ut kalla henne en psykopatisk mördare... istället gör dom en "snyft reportage" .... man måste fan se det för att tro sina ögon.... ingen man hade fått samma sympati för brottet...."Theodore engström" som dessutom hade samma motivation och ilska på psykiatrin fick absolut ingen empati från media (med allt rätt).... så varför behandlar vi kvinnor annorlunda ?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/kvinnan-som-brande-ned-ica-haga-i-vasteras-var-en-valfungerande-larare-nagra-manader-tidigare

Ett annat exempel på infantilisering....t.ex sexarbetar.... kvinnor som kan lätt tjänna 30k i veckan utan skatt på bara 20 timmars "arbete." Feminister infantiliserar dessa kvinnors val genom att kalla dom "uttnyttjade" och "dom vet inte sitt eget bästa".... medans dessa kvinnor skrattar åt feminister och andra kvinnor som måste jobba 40 ggr mer för samma pengar... på "sexworkers" forum nedan är det tydligt att det handlar inte om att stackra sexarbetare är uttnyttjade och "inte hittar några jobb... nej det handlar om dom tjänar bokstavligen upp till 200k per månad... jobbar distant.... och helt utan utbildning... Dom skrattar åt oss "normies" åt oss vanliga löneslavar....Men feministerna återigen vill infantilisera kvinnors val

https://www.reddit.com/r/SexWorkers/s/k7pzT6fWTV

https://www.nbclosangeles.com/news/local/woman-who-stabbed-man-more-than-100-times-will-avoid-prison-judge-rules/3321399/

det absolut bästa exemplet på women are wonderful bias och infatilisering är denna histora där kvinnan hugger ihjäl sin pojkvän för skojs skull och sen bara säger jag visste inte bättre och går fri.
finns tusentals liknande historier
Citera
2024-05-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller så kan ju männen skärpa sig. Enligt er själva är ju ni det logiska, mindre känslostyrda könet?
visa gärna hur palestinier ska skärpa sig för att lösa en omjölig situation.
>man up är inte en seriös ursäkt för att man ska klara av galna samhällsöverskridande idioti
kanske dags att du ska woman up o skärpa dig för att du inte ska bli våldtagen
Citera
2024-05-18, 18:11
Medlem
Citat:
visa gärna hur palestinier ska skärpa sig för att lösa en omjölig situation.
>man up är inte en seriös ursäkt för att man ska klara av galna samhällsöverskridande idioti
kanske dags att du ska woman up o skärpa dig för att du inte ska bli våldtagen
Oj har vi hamnat i Palestina nu? Missade den vändningen.
Citera
2024-05-18, 18:15
Medlem
märk att inte en enda kvinna vill ha en konstruktiv lösning. ingen frågar vad kan man göra åt situationen. alla frågor är laddade frågor med strukturen att alla män är onda. sen blir dom arga över att du inte erkänner att du är ond eller löser det påhittade felet åt dom genom att ta självmord.
att du inte underkastar dig som dörrmatta anses bevis på att hon har rätt för kvinnliga verkligheten är viktigare än diskussionen.
diskussionen flyttas hela tiden till att bekräfta deras paranoia och alltid hoppar tillbaka till alla män pga min upplevelse.
kvinnor kan inte gå en mening utan att göra logiska argumentfel
Citera
2024-05-18, 18:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
du är samma person som skriker rasist så fort någon gör en riskberäkning om andra utifrån utseende när dom ser ut som björnar.
Nej, det gör jag inte. Jag har inga problem med riskbedömningar i olika miljöer.
Jag är däremot inte lika enkelspårig som dig utan kan se att även om risker kan se olika ut så är risker ändå alltid risker.

Citat:
du driver exakt samma argument som mig. kvinnors problem är att dom rör sig ute i farliga miljöer.
kvinnor orsakar alla problem genom att störa o provocera männen.
du jämnför militanta feminiser som dig själv som medventa mördare som jägare och rättifärdigar våldtäkter till rabiata slynor som ber om det.
du kommer till samma slutsats att vit sharia där kvinnor hålls hemma för att undgå farliga män är enda lösningen.
Nej, det gör jag inte.
Jag säger att det är kvinnor som lever i kvinnors verklighet och det är kvinnor som avgör vilka val de vill göra och hur de väljer att riskminimera.

Du förstår inte det resonemanget, eftersom du inte förstår att du inte äger rätten att diktera kvinnors upplevelser och val -- och att de äger rätten att välja bort dig på vilka grunder de vill.
Citera
2024-05-18, 18:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det kan man ju inte gärna påstå att männen i den här tråden visat prov på
Citera
2024-05-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det kan man ju inte gärna påstå att männen i den här tråden visat prov på
Hehe. Sharia it is då 🙂
Citera
2024-05-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör jag inte. Jag har inga problem med riskbedömningar i olika miljöer.
Jag är däremot inte lika enkelspårig som dig utan kan se att även om risker kan se olika ut så är risker ändå alltid risker.

Nej, det gör jag inte.
Jag säger att det är kvinnor som lever i kvinnors verklighet och det är kvinnor som avgör vilka val de vill göra och hur de väljer att riskminimera.

Du förstår inte det resonemanget, eftersom du inte förstår att du inte äger rätten att diktera kvinnors upplevelser och val -- och att de äger rätten att välja bort dig på vilka grunder de vill.
vad ger dig rätten att diktera min upplevelse eller mina val eller hur jag är, varför ska min verklighet förnekas, varför avfärdar du mitt resonumang. vem gav dig den gudomliga titel av tolkningsföreträde i allt. erkänn bara att du är narcissist
Citera
2024-05-18, 18:22
Medlem
Citat:
märk att inte en enda kvinna vill ha en konstruktiv lösning. ingen frågar vad kan man göra åt situationen. alla frågor är laddade frågor med strukturen att alla män är onda. sen blir dom arga över att du inte erkänner att du är ond eller löser det påhittade felet åt dom genom att ta självmord.
att du inte underkastar dig som dörrmatta anses bevis på att hon har rätt för kvinnliga verkligheten är viktigare än diskussionen.
diskussionen flyttas hela tiden till att bekräfta deras paranoia och alltid hoppar tillbaka till alla män pga min upplevelse.
kvinnor kan inte gå en mening utan att göra logiska argumentfel

Jag vill jättegärna höra din konstruktiva lösning!
Citera
2024-05-18, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
vad ger dig rätten att diktera min upplevelse eller mina val eller hur jag är, varför ska min verklighet förnekas, varför avfärdar du mitt resonumang. vem gav dig den gudomliga titel av tolkningsföreträde i allt. erkänn bara att du är narcissist
Jag säger att du inte äger rätten till kvinnors verklighet.
Det som ger mig den rätten är att du inte är kvinna och alltså inte kan dela kvinnors verklighet.

Rätten att gnälla, ömka dig och bre ut dig i frustration över det har jag inte tagit ifrån dig alls. Tvärtom du har sysslat med det tråden igenom.
Ni tror att ni kan diktera kvinnors verklighet, tankar och val - det kan ni inte.
Men gråta som en riktig karl kan du givetvis.
Citera
2024-05-18, 18:28
Medlem
Rätten att gnälla, ömka dig och bre ut dig i frustration över det har jag inte tagit ifrån dig alls
låter lite mer som ditt gnällande bra projecering där. lycka till med nästa våldtäkt ditt tomma kukhål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in