2024-05-18, 18:31
Medlem
Grontarskonts avatar
Farligare att möta en man i skogen jämfört med en björn åtminstone rent statistikt. När blev en kvinna senast skadad av en björn?
Citera
2024-05-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Farligare att möta en man i skogen jämfört med en björn åtminstone rent statistikt. När blev en kvinna senast skadad av en björn?
https://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/bear-b-c-squamish-attack-1.7201905
förra veckan
Citera
2024-05-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom du är en främmande man så har jag såklart redan valt bort dig

Det du försöker plocka in i tråden har ingenting med scenariot främmande man eller björn att göra.

Du vill helt enkelt övergå till rasistisk diskussion där du försöker framhäva dig själv som ett bättre val än utländska män -- det handlar inte tråden om.

Vill man försäkra sig om att kvinnor inte våldtas av någon man så gör man sig av med alla män -- innan så sker så utgör män en risk för kvinnor.
Det är inte realistiskt (eller önskvärt) att utrota alla män - men det är adekvat om man vill undanröja det hot som män kan innebära för kvinnor. Inga män = inget hot från män
Så länge det finns män måste kvinnor förhålla sig till det.

Ja det var någon som började dilla om afghaner några sidor bak te.x.

Noterar att du fortsatt är stenhårt fastklamrad vid sargen
Citera
2024-05-18, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja det var någon som började dilla om afghaner några sidor bak te.x.
Och du kunde inte alls förstå sammanhanget

Citat:
Noterar att du fortsatt är stenhårt fastklamrad vid sargen
Nej, faktum är ju att det är du som fortsätter gnälla.
Citera
2024-05-18, 19:08
Medlem
Citat:
Och du kunde inte alls förstå sammanhanget

Nej, faktum är ju att det är du som fortsätter gnälla.

Lämna nu bara inte datorn ikväll. Gör inget roligare än att gaffla med korkade män på flashback.
Citera
2024-05-18, 19:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
https://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/bear-b-c-squamish-attack-1.7201905
förra veckan
Björnhona med ungar och en människa med hund.
Stör man en björnhona med ungar så kan hon gå till attack för att försvara sina ungar - hundar brukar uppfattas som störande av vilda djur.

Notera också att kvinna inte blev dödad, björnhonan gjorde en attack (fredade ungarna) och drog iväg.
Björnhonans mål var alltså inte att döda kvinnan - utan att freda ungarna.

En främmande man som attackerar en ensam kvinna i skogen ......
Citera
2024-05-18, 19:13
Medlem
Citat:
Fast det kan man ju inte gärna påstå att männen i den här tråden visat prov på

Men gud vilken projicering.... jag som har flera års erfarenhet av statistik och som försöker uppläxa er manshatare att eran statistik är snevriden av så kallad "confounding bias"

Hur svarar ni på det

"Men DET HanDLAR InTE Om BJöRNAR dEt HANDlAr Om vÅrA KäNsLOr"

Och sen vill du påstå att ni har varit det rationella... du har verkligen hamnat i någon slags psykos... sök hjälp fyfan
Citera
2024-05-18, 19:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Lämna nu bara inte datorn ikväll. Gör inget roligare än att gaffla med korkade män på flashback.
Jag vet inte var du bor (vill inte veta heller) men i mina trakter kan man ta med sig mobilen nästan överallt och via den nå ut på nätet
Jättehäftigt faktiskt
Citera
2024-05-18, 19:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Men gud vilken projicering.... jag som har flera års erfarenhet av statistik och som försöker uppläxa er manshatare att eran statistik är snevriden av så kallad "confounding bias"

Hur hur svarar ni på det

"Men DET HanDLAR InTE Om BJöRNAR dEt HANDlAr Om vÅrA KäNsLOr"

Och sen vill du påstå att ni har varit det rationella... du har verkligen hamnat i någon slags psykos... sök hjälp fyfan
Om du har sysslat med statistik i flera år så är det ju bara sorgligt.
För du har ju verkligen ingen förståelse praktisk tillämpning.

Jag har inte sett någon mer än du och dina gelikar komma med argument om känslor. Jag pratar om verklighet och ni gråter för att ni känner er kränkta och inte tycker ni blir lyssnade på.
Citera
2024-05-18, 19:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte var du bor (vill inte veta heller) men i mina trakter kan man ta med sig mobilen nästan överallt och via den nå ut på nätet
Jättehäftigt faktiskt

Bara du inte är i skogen då. Man behöver väl nästan till Svalbard för att risken för björnar ska va större än risken för män
Citera
2024-05-18, 19:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Bara du inte är i skogen då. Man behöver väl nästan till Svalbard för att risken för björnar ska va större än risken för män
Ja fy fan - där är det ju vita björnar så där blir det svårt.
Citera
2024-05-18, 19:22
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Ingen har dött av att vara utan rymddräkt på månen. Det måste alltså vara helt ofarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in