2024-05-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henlo
Om man är utomlands och börjat jobba och skapar konto fast man inte är utskriven ur svensk folkbokföring (det är i detta nu under 52 dagar utomlands) och då skriver in det stället/lägenheten man bor på som (och man har skrivit in skatteskylldighet och TIN för både Sverige och det nya EU landet) adress..

Har man gjort fel och behöver man radera kontot eller byta hemadress till svenskt konto snabbast möjligt? har inte fått nått krav på adresskonfirmation på timmarna jag haft kontot. Har man gjort nåt irreversibelt fel(även fast man ändrar adress på konto) redan nu som kommer leda till folkbokföringsbrott misstankar?

Om man blivit bannad från revolut kan man stänga ner kontot eller på något sett försöka öppna upp ett nytt konto
Citera
2024-05-17, 14:47
Medlem
g-in-a-gis avatar
Jag har redan växlat sek till euro i appen nästan upp till gränsen (jag har standard), detta har jag spenderat. Jag planerar att göra ett större inköp i euro snart. Om jag betalar med kort i butik så kommer det ju dras från mitt SEK-konto isåfall, men får jag betala den där extra avgiften då? Eller gäller det bara om man växlar valuta i appen?
Citera
2024-05-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det är bra för de som håller på med krypto eller pengatvätt.

För en hederlig svensk fungerar svenska banker.

Antar du inte är någon som reser speciellt, mycket. Ja är husvagnssemester i Sverige den enda form av resande man gör så har man inte så stor nytta med Revolut, då duger den gamla hederliga Svenska banken.
Citera
2024-05-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Antar du inte är någon som reser speciellt, mycket. Ja är husvagnssemester i Sverige den enda form av resande man gör så har man inte så stor nytta med Revolut, då duger den gamla hederliga Svenska banken.

Finns det någon anledning att använda Revolut nu för tiden när kort som Northmill existerar i Sverige?

Jag använde Revolut på alla resor i ett par år men nu har ju villkoren försämrats jämfört med hur det var i början.
Citera
2024-05-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Finns det någon anledning att använda Revolut nu för tiden när kort som Northmill existerar i Sverige?

Jag använde Revolut på alla resor i ett par år men nu har ju villkoren försämrats jämfört med hur det var i början.

Northmill har ju sämre växlingskurs än Revolut. Northmill kör ju VISAs kurs (där det redan är en avgift inräknad) medan Revolut kör interbank-kurs helt utan avgift (om du köper/växlar på en vanlig arbetsdag).
Citera
2024-05-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Northmill har ju sämre växlingskurs än Revolut. Northmill kör ju VISAs kurs (där det redan är en avgift inräknad) medan Revolut kör interbank-kurs helt utan avgift (om du köper/växlar på en vanlig arbetsdag).

Tycker det alltid har varit lite luddigt hur mycket det skiljer mellan VISA/Mastercards kurs och den som erbjuds som interbank hos Revolut. Har du någon bra jämförelse?

Fyller du på kortet med debit/kreditkort eller med banköverföringar?
Citera
2024-05-18, 17:45
Medlem
Citat:
Tycker det alltid har varit lite luddigt hur mycket det skiljer mellan VISA/Mastercards kurs och den som erbjuds som interbank hos Revolut. Har du någon bra jämförelse?

Har ingen länk till jämförelse men vet att jag läst för ett par år sedan.

Jag toppar upp med Bank Norwegian Visa. Man får ingen cashback för topup men fördelen jmf med Northmill är ju att man kan ta det på kreditkort och då betala fakturan i efterhand.
Citera
2024-05-30, 18:35
Medlem
Citat:

Tycker Revoluts växelkurs bara blir sämre och sämre. Skulle också gärna vilja se en jämförelse mellan olika tjänster. Har plus medlemskap.
Citera
2024-06-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris2020
Googlar mig galen i mitt försök att se om Revolut bank är något att ha. Dottern säger att det är jättebra, men hon kan inte svara på varför. Jag är så klart supermisstänksam då jag inte hört talas om detta innan. Kostar inget och så har man jättebra koll på sin ekonomi är hennes argument. Varför behöver man Revolut då om man har en vanlig bank och en bankapp? Finns det någon som kan råda mig eller ge mig lite inblick!

Googlar också runt som en dåre. Fattar inte heller riktigt syftet längre med revolut. Låter som det blivit mycket sämre förmåner senaste tiden.
Citera
2024-06-26, 22:11
Medlem
Blev Northmill för mig, man kan ta ut 5000kr i uttag per dag, 10.000/vecka, 20.000/månad, jämfört med Revolut som har max 2000 per månad för gratis-kortet.
Citera
2024-06-27, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFang31
Blev Northmill för mig, man kan ta ut 5000kr i uttag per dag, 10.000/vecka, 20.000/månad, jämfört med Revolut som har max 2000 per månad för gratis-kortet.

Men Northmill-kortet kan man ej ta ut kontanter med va?
Citera
2024-06-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Men Northmill-kortet kan man ej ta ut kontanter med va?

Jo, från deras hemsida:

Maxbelopp för uttag i bankomat är:
5 000 kr per dag
10 000 kr per vecka
20 000 kr per 30 dagar
Gäller vid uttag i Sverige och utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in