2024-05-17, 17:57
Medlem
Undrar mer över vad ni skulle göra med ett kilo torsk och skinka? Vad är det för kulinarisk läckerhet jag missat
Citera
2024-05-17, 18:03
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Sjukt rolig OP. Skrattade gott åt detta.
Citera
2024-05-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ica Maxi har manuell disk där du kan köpa både kött och fisk av samma person, sedan går de väl mellan diskarna...
Okej. Det låter väldigt udda, i min värld i alla fall.
Citera
2024-05-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Undrar mer över vad ni skulle göra med ett kilo torsk och skinka? Vad är det för kulinarisk läckerhet jag missat
Torsk med skinka är inte speciellt ovanligt.

Enklaste du själv kan göra är att knapersteka fintärnad (rökt) skinka och strö ovanpå den kokta torsken. Det vanliga på krogen är dock parmaskinka och parmesan.

Man kan även linda in torskfiléer med skinka.

Sältan i skinkan funkar toppen med torskens ganska milda smak.

Dock lite väl mättande som förrätt till skäggbiff.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-17 kl. 18:16.
Citera
2024-05-17, 18:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Okej. Det låter väldigt udda, i min värld i alla fall.
Det finns i många lite större matbutiker med manuell disk för kött, fisk, ost och färdiglagad mat m.m. Bekvämt för kunden som bara behöver en nummerlapp till allt.
Citera
2024-05-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det finns i många lite större matbutiker med manuell disk för kött, fisk, ost och färdiglagad mat m.m. Bekvämt för kunden som bara behöver en nummerlapp till allt.
Okej, i min butik har de olika för kött respektive fisk och skaldjur.

Trodde faktiskt inte ens det var tillåtet att ens ha gemensam personal. Men där ser man.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-17 kl. 18:24.
Citera
2024-05-17, 18:25
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Okej, i min butik har de olika för kött respektive fisk och skaldjur.

Trodde faktiskt inte ens det var tillåtet att ens ha gemensam personal. Men där se man.
Så länge personalen byter engångshandskar mellan varorna är det väl okej men har tyvärr sett att det inte alltid är så.
Citera
2024-05-17, 18:37
Medlem
Torsuss avatar
Att göra sig lustig på andras bekostnad tycker jag faktiskt inte är någon vidare avancerad humor
Citera
2024-05-17, 18:41
Medlem
Falskt eller inte, skiter i vilket och tackar för veckans garv. Min fråga är snarare vad i helvete ni ska med 1 kg skinka till. Det är pålägg för en månad.
Citera
2024-05-17, 18:45
Medlem
GeleZachas avatar
Haha fan din polare har skön humor

Jag trycker du ska skratta åt det, det här är nog något du kommer att minnas resten av ditt liv. Och sedan tror jag också att den här typen av skämt drar man en gång och inte fler.

Om din polare gör den här typen av skämt till en vana tycker jag dock du ska säga ifrån, men en gång tycker jag du kan bjuda på utan att det är över gränsen
Citera
2024-05-17, 18:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Att göra sig lustig på andras bekostnad tycker jag faktiskt inte är någon vidare avancerad humor
Men det är väl vad alla humor går ut på, på ett sätt. Man skrattar åt andras dumheter. Jag tycker det är ganska harmlöst och ser inte problemet med det.
Har själv blivit lurad och lurat andra. Man får förstås ta det som en man.
Citera
2024-05-17, 18:46
Medlem
Airwave92s avatar
Ja fy helvete detta är det sjukaste jag hört på länge! Ring polisen! Kalla in specialstyrkan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in