2024-05-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ica Maxi har manuell disk där du kan köpa både kött och fisk av samma person, sedan går de väl mellan diskarna...

Yes är inte det standard? En långdisk som börjar med fisk, går över till fiskbakelser och skagenröra, går över till småkorvar och ost och sen kött och charkuterier i slutet.

För övrigt tror jag inte en sekund på storyn, vem i helvete köper ett kilo skinka i maj?
Citera
2024-05-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Torsk med skinka är inte speciellt ovanligt.

Enklaste du själv kan göra är att knapersteka fintärnad (rökt) skinka och strö ovanpå den kokta torsken. Det vanliga på krogen är dock parmaskinka och parmesan.

Man kan även linda in torskfiléer med skinka.

Sältan i skinkan funkar toppen med torskens ganska milda smak.

Dock lite väl mättande som förrätt till skäggbiff.

I det formatet absolut men 50/50 torsk/skinka (vad för typ av skinka?) känns mindre vanligt. Den knaperstekta varianten du nämnde lät riktigt gott, blir till att testa. Tack för tipset
Citera
2024-05-17, 19:19
Medlem
Hahaha underbart!!
Citera
2024-05-17, 19:27
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negergrannen
Har nyligen blivit lyckat lurad av min polare, och undrar om det var över gränsen!

Så här gick det till:
Vi skulle köpa mat till kvällens sittning som vi gemensamt håller i i kompisgänget, och vi står och grubblar ett tag, sen säger han Skäggbiff. Jag frågar vafan skäggbiff är, och han svarar att det är som Lövbiff, enkel köttbit och att det passar bra med potatis och nån sås. Hade inte jättemycket tid att tänka på det så jag går med på det och kör vidare med resten av menyn.

Står i charken på Ica för att köpa köttet. Måste tillägga att det är en kvinna som vi beställer ifrån och hon är runt 30 och väldigt attraktiv. Det låter såhär:

-Skinka, ta 1kg
-Torsk, 1kg
-Sen, jag vet inte riktigt, men har ni Skäggbiff?

Då BRISTER hon ut i skratt, skrattar utan att överdriva i 1 minut. Jag fattar ingenting och fortsätter.

-Asså jag vet inte vad det är, men ni har inte det?

Då svarar hon, det är nog någon som driver med dig. Vi har något som heter Skäggtorsk är det inte det du menar?

-Nää, det är det inte.

Så ser jag min polare stå och as garva på sidan - fattar fortfarande inte så jag frågar honom.
Ville vi ha skäggbiff eller?? Dom verkar inte ha det! Då börjar han skratta ännu mer. Så jag säger att vi inte ville ha det.

Tyckte inte att det var så roligt, be om något som inte finns, varför gör han något sånt?
Men fick sedan reda på att det betyder Fitta. !!! Sjukt pinsamt.

Så nu frågar jag er, är det över gränsen att skämta om detta, eller är jag lättkränkt? Var det ens kul?
Kolla om de vet vad en synvinkel är. Om inte be att köpa ett set med synvinklar på Bauhaus.
Citera
2024-05-17, 20:08
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Va ett väldigt klent skämt som ingen borde bli upprörd av

Fast i dagens Sverige räknas det säkert rent juridisk som ett sexköp.
Citera
2024-05-17, 20:14
Medlem
Arthur Dents avatar
En synvinkel och lite blinkervätska borde också stått på inköpslistan.
Citera
2024-05-17, 20:28
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Var det ens kul?

Ja, det var väldigt kul!

Men om jag hade varit kvinnan i charken hade jag med allvarlig min förklarat för dig hur det hela låg till.
Sedan hade jag gått in på lagret och hämtat någon gammal oidentifierbar köttslamsa, och skrivit ut en etiklett:
Citat:
Skäggbiff
1078g
1499 kr/kg

Gett den till dig och sagt:
-Du får den här gratis om du går ut till din kompis och säger att han ska ge dig 750:- spänn för halva den här skäggbiffen.
Citera
2024-05-17, 21:06
Medlem
fnskls avatar
Skinkfylld torsk lindad i (skägg)lövbiff med potatis och ”nån sås”? Tycker det låter som riktig trollmat.
Citera
2024-05-17, 21:19
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Skäggbiff
1078g
1499 kr/kg
Det där lät dyrt. Sist jag köpte skäggbiff låg den på 1200 kr/timmen, eller närmare bestämt 22,22 kr/kg/timme (vikten var 54 kg). För övrigt enda styckdetaljen som säljs i kilo per timme snarare än bara kilo.
Citera
2024-05-17, 21:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ja, det var väldigt kul!

Men om jag hade varit kvinnan i charken hade jag med allvarlig min förklarat för dig hur det hela låg till.
Sedan hade jag gått in på lagret och hämtat någon gammal oidentifierbar köttslamsa, och skrivit ut en etiklett:

Gett den till dig och sagt:
-Du får den här gratis om du går ut till din kompis och säger att han ska ge dig 750:- spänn för halva den här skäggbiffen.

Sådan etikett har framställts tidigare av rolig personal:

https://imgur.com/a/XxIpwbq
Citera
2024-05-17, 21:49
Medlem
Citat:
Har nyligen blivit lyckat lurad av min polare, och undrar om det var över gränsen!

Så här gick det till:
Vi skulle köpa mat till kvällens sittning som vi gemensamt håller i i kompisgänget, och vi står och grubblar ett tag, sen säger han Skäggbiff. Jag frågar vafan skäggbiff är, och han svarar att det är som Lövbiff, enkel köttbit och att det passar bra med potatis och nån sås. Hade inte jättemycket tid att tänka på det så jag går med på det och kör vidare med resten av menyn.

Står i charken på Ica för att köpa köttet. Måste tillägga att det är en kvinna som vi beställer ifrån och hon är runt 30 och väldigt attraktiv. Det låter såhär:

-Skinka, ta 1kg
-Torsk, 1kg

Då BRISTER hon ut i skratt, skrattar utan att överdriva i 1 minut. Jag fattar ingenting och fortsätter.

Då svarar hon, det är nog någon som driver med dig. Vi har något som heter Skäggtorsk är det inte det du menar?

-Nää, det är det inte.

Så ser jag min polare stå och as garva på sidan - fattar fortfarande inte så jag frågar honom.
Ville vi ha skäggbiff eller?? Dom verkar inte ha det! Då börjar han skratta ännu mer. Så jag säger att vi inte ville ha det.

Tyckte inte att det var så roligt, be om något som inte finns, varför gör han något sånt?

Så nu frågar jag er, är det över gränsen att skämta om detta, eller är jag lättkränkt? Var det ens kul?

Haha tack för dagens garv
Citera
2024-05-17, 22:13
Medlem
Citat:

Så här gick det till:

-Skinka, ta 1kg
-Torsk, 1kg

-Nää, det är det inte.

Det finns skäggbiff.
Ta med en synvinkel nästa gång till charken så vet dom vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in