• 5
  • 6
2024-05-18, 22:31
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negergrannen
Har nyligen blivit lyckat lurad av min polare, och undrar om det var över gränsen!

Så här gick det till:
Vi skulle köpa mat till kvällens sittning som vi gemensamt håller i i kompisgänget, och vi står och grubblar ett tag, sen säger han Skäggbiff. Jag frågar vafan skäggbiff är, och han svarar att det är som Lövbiff, enkel köttbit och att det passar bra med potatis och nån sås. Hade inte jättemycket tid att tänka på det så jag går med på det och kör vidare med resten av menyn.

Står i charken på Ica för att köpa köttet. Måste tillägga att det är en kvinna som vi beställer ifrån och hon är runt 30 och väldigt attraktiv. Det låter såhär:

-Skinka, ta 1kg
-Torsk, 1kg
-Sen, jag vet inte riktigt, men har ni Skäggbiff?

Då BRISTER hon ut i skratt, skrattar utan att överdriva i 1 minut. Jag fattar ingenting och fortsätter.

-Asså jag vet inte vad det är, men ni har inte det?

Då svarar hon, det är nog någon som driver med dig. Vi har något som heter Skäggtorsk är det inte det du menar?

-Nää, det är det inte.

Så ser jag min polare stå och as garva på sidan - fattar fortfarande inte så jag frågar honom.
Ville vi ha skäggbiff eller?? Dom verkar inte ha det! Då börjar han skratta ännu mer. Så jag säger att vi inte ville ha det.

Tyckte inte att det var så roligt, be om något som inte finns, varför gör han något sånt?
Men fick sedan reda på att det betyder Fitta. !!! Sjukt pinsamt.

Så nu frågar jag er, är det över gränsen att skämta om detta, eller är jag lättkränkt? Var det ens kul?

Småkul, jodå. Men också lätt att genomskåda att du bara hittat på denna historia. "Skäggbiff" är ett typiskt 90-talsuttryck och dagens 30-åringar vet nog inte vad det betyder...
Citera
2024-05-18, 22:32
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Låter som påhittat! Vem köper 1 kg skinka i deli? Och 1 kg torsk? Till samma sittning?
Lite obalans. Lägg ner och uppge rätt fakta om det ens ska vara kul.
Tonåringar?

Klart det är påhittat, men lite småkul ändå.
Citera
2024-05-18, 22:48
Medlem
Flusens avatar
Gjorde likadant på mitt ex, vi skulle köpa tacos och hon var ivrig på att bli klar i affären snabbt,

Bad henne springa och fråga en kille i butiken efter Flens ost och det gjorde hon, och jag skrattade så jag vek mig på mitten
Citera
2024-05-18, 23:10
Tugga inte för hårt på den
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in