2024-05-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ojoj massa känslor från din sida nu, du blev visst lite stött i kanten. Statistik och fakta tar inte hänsyn till dina känslor, sorry grabben.

Vad bra att du jobbar med statistik då förstår du ju mer väl varför kvinnor svarat som de svarat på den hypotetiska frågan "man vs bear". Bara autistiska män tolkar allt bokstavligt.

Kan du åtminstånde spela som du har googlat ordet "confounding bias." Lek inte som du kan nånting om statistik... uppenbarligen spelar du smartare än vad du är.... jag har slösat min tid med dig...

Kvinnor tror sig att kunna kräka ut sig manshat... och sedan falla tillbaks på att "MEn dET hAnDLaR iNTe boKStaVliGEN OM BjöRNaR".... Men lär er prata korrekt då från början... det är inte "autistiska mäns" fel att ni är dumma i huvudet och inte fattar att ord har betydelse... om ni spyr ut er manshat, räkna med att män kommer stå upp och kritisera eran logik

För att sammanfatta... om confounding bias till andra läsare...
Confounding bias är när data tas från olika kontext och därmed går inte det att rakt ut jämnföra...t.ex i man vs bear vill många påpeka att antal björn attacker är mycket mindre än "manliga attacker" men den som har mer än två hjärnceller fattar att bådas dessa siffor genererades i olika kontext. Antal björn attacker skulle vara mycket högre om bokstavligen björnar levde bland oss och vandrade runt i butiker... därför är den "statistik" som går runt och försvarar "björnar" helt idiotiskt... fråga er själva om ni skulle vara mycket säkrare om björnar fick vandra kring oss

Här är en bra video som går in lite på detta
https://youtu.be/SSVXbgR4JFs?si=f_9BNHUDfUGqjw9p
Citera
2024-05-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag håller inte med dig helt. Vi kan ta nollvisionen av antalet döda i trafiken som exempel. Vi kan nog alla hålla med om att det aldrig kommer att uppnås. Men vi kan göra vad vi kan för att komma så nära som möjligt. Räcker det då med att konstatera att vi har vägar som är dåliga? Att män står för ett stort antal av dödsoffren? Eller bör man se om man kan ringa in dödsoffren ytterligare? Är det män i en viss ålder? Finns det vissa vägar som verkar dödligare än andra? Kanske till och med vissa vägsträckor och då borde det vara dessa vägsträckor som ska göras om.
Vi måste våga analysera mera. Inte bara nöja oss med att det är män som våldtar, det är män som misshandlar. Vi kommer aldrig komma till 0 offer men om vi inte vågar tala om att det finns vissa problemgrupper som sticker ut så kommer det ju aldrig att bli bättre.
När det gäller våld i nära relationer måste vi bli bättre på att lära oss se varningssignaler och möjligheterna till att ge hjälp (kanske tvingande). Många gånger kanske kvinnor skulle behöva ändra sina beteenden (gå emot sin biologi) vilket jag förstår är väldigt svårt.

Läs tråden så ser du att det talas friskt om problemgrupper. Däremot verkar folk blinda för att problemen sträcker sig långt utanför dessa grupper och har varit ett problem överallt i evigheter.

Att hjälpa folk reagera på varningssignaler är bra men utöver det ska man lägga krutet på att ändra förövarna beteende, inte de som utsätts. Rätt självklart egentligen. I din jämförelse så är det bilisternas beteenden man bör jobba på, inte fotgängarnas.
Citera
2024-05-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nästan alla människor jag känner har antingen blivit våldtagna, slagna eller ofredade nån gång i sitt liv och de som inte blivit det själva har nån nära vän eller anhörig som blivit det. De har fog att vara rädda helt enkelt.

Nästan alla människor jag känner har antingen blivit våldtagna, slagna, ofredade eller slagit i tån nån gång i sitt liv och de som inte blivit det själva har nån nära vän eller anhörig som blivit det. De har fog att vara rädda helt enkelt.

Jäklar vad det måste våldtas och ofredas mycket i ditt land. I Sverige drabbar sånt mestadels kvinnor.
Citera
2024-05-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men invandrare våldtar mer.

Samt när det kommer över 100 000 invandrare män på ett år så märks det i statistiken. Sex-brott går upp.

Alltså är de de som driver invandringen av män till Sverige som orsakar att fler kvinnor blir våldtagna och att den mentala hälsan försämras.

Om de skulle vara några som drev att öka invandring av kvinnor skulle sex-brotten minska. Den mentala hälsan förbättras.

Fast det räcker med att inte öka andelen män så blir den mentala hälsan bättre och sex-brotten minskar.

Enkel matematik och logik.

Har man något som gör att befolkningen känner sig rädd ,så ökar stressen och den mentala hälsan försämras.

Men detta högst internationella problem existerar i alla kretsar och drabbar även såna som aldrig umgåtts en dag av sitt liv med en invandrare. Försök se bortom invandringsfrågan. Detta är betydligt större än så.
Citera
2024-05-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Kan du åtminstånde spela som du har googlat ordet "confounding bias." Lek inte som du kan nånting om statistik... uppenbarligen spelar du smartare än vad du är.... jag har slösat min tid med dig...

Kvinnor tror sig att kunna kräka ut sig manshat... och sedan falla tillbaks på att "MEn dET hAnDLaR iNTe boKStaVliGEN OM BjöRNaR".... Men lär er prata korrekt då från början... det är inte "autistiska mäns" fel att ni är dumma i huvudet och inte fattar att ord har betydelse... om ni spyr ut er manshat, räkna med att män kommer stå upp och kritisera eran logik

Confounding bias är när data tas från olika kontext och därmed går inte det att rakt ut jämnföra...t.ex i man vs bear vill många påpeka att antal björn attacker är mycket mindre än "manliga attacker" men den som har mer än två hjärnceller fattar att bådas dessa siffor genererades i olika kontext. Antal björn attacker skulle vara mycket högre om bokstavligen björnar levde bland oss och vandrade runt i butiker... därför är den "statistik" som går runt och försvarar "björnar" helt idiotiskt... fråga er själva om ni skulle vara mycket säkrare om björnar fick vandra kring oss

Är det björnhat att hellre möta en man i skogen?
Citera
2024-05-17, 14:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Läs tråden så ser du att det talas friskt om problemgrupper. Däremot verkar folk blinda för att problemen sträcker sig långt utanför dessa grupper och har varit ett problem överallt i evigheter.

Att hjälpa folk reagera på varningssignaler är bra men utöver det ska man lägga krutet på att ändra förövarna beteende, inte de som utsätts. Rätt självklart egentligen. I din jämförelse så är det bilisternas beteenden man bör jobba på, inte fotgängarnas.

Jag håller ju med dig om att vi måste försöka förändra förövarnas beteende så mycket det nu går. Men då hjälper det ju inte att prata om män som generell grupp. Hur du än vänder på det så begår de allra allra flesta män inte sådana här brott och vi uppfostrar inte våra barn på ett sådant sätt så att det skulle vara rättfärdigat på något sätt att begå denna typ av brott mot kvinnor.
Citera
2024-05-17, 14:15
Medlem
Citat:
Är det björnhat att hellre möta en man i skogen?

Har inte märkt att det finns olika viral trender som konstant bajsar på björnar.... så nej... jag skulle inte säga det....

Och om kvinnor är så snabba med att kalla t.ex "Andrew tate" för "kvinnohatare" (eller "misogynistic), även fast han har aldrig rent ut sagt "I hate women".... då tycker Jag att män bör också kunna kalla saker för "misandry" eller "manshatisk" även fast en kvinna kanske inte rent ut sagt säger "Jag hatar män." Däremot tror jag det finns en bra samband mellan dom kvinnor som säger "I choose bear" och "men are trash." Dvs... deras uttalande grundas i hat mot män
Citera
2024-05-17, 14:27
Medlem
Citat:
Du listar alltså ännu mer statistik utan att addressera fundamental problemet - dvs "confounding bias" som skapas utav att björnar är bokstavligen i skogen medans kvinnor och män lever med varandra. Läs om detta och försök förstå detta innan du kräker ut dig ännu mer "statistik."
Fråga dig själv ärligt.... skulle du (och andra kvinnor) alltsä ha inga problem med att Björnar vandrade runt på gator och torg ?

När det kommer till "kvinnors samlade erfarenheter" skiter Jag i det om den inte korresponderar med verkligheten... t.ex om mäns samlade erfarenhet skulle vara att kvinnor är mer emotionella och därför inte passa in att jobba inom tech.... skulle du bara låta bli att kommentera "mäns samlade erfarenhet" eftersom det är bara så dom känner ? Självklart skulle du skita i deras "feelings" om du tycker det inte stämmer.... samma gäller i "man vs. Bear" fallet. Jag bokstavligen skiter i om kvinnor känner sig mer säkrare med en björn... jag tänker inte validera någon delusions vanföreställningar

precis så länge män kommer i good faith att försöka ha en diskussion på rationell nivå kommer samhället bara förstöras mer. för kvinnor kommer alltid ignorera verkligheten för att gå på sina känslor baserade i bias o manshat.
stora problemet i samhället är inte att 1% av män är dåliga utan att 99% av män vill det bästa för kvinnor. enda lösningen är att väcka män till att hata kvinnor. helt ignorera deras klagomål och utesluta dom ur politiska debatten.
all form av faktist diskussion om björnar eller statistisk är en red herring för riktiga frågan måste vara att normalisera mäns hat mot kvinnor så man kan börja fixa saker.
alla måste vakna upp till att ingen kvinna försöker sammarbeta med män för att bygga upp samhället utan bara använder sin paranoida offerroll till att skada män.
inga kvinnor argumenterar någonsin i good faith. dom vill alltid missbruka mäns naiva driv att vara ärliga raka o rationella.
vi måste inse att alla män som vill gott för kvinnor är enablers av deras onda narcissism
Citera
2024-05-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag håller ju med dig om att vi måste försöka förändra förövarnas beteende så mycket det nu går. Men då hjälper det ju inte att prata om män som generell grupp. Hur du än vänder på det så begår de allra allra flesta män inte sådana här brott och vi uppfostrar inte våra barn på ett sådant sätt så att det skulle vara rättfärdigat på något sätt att begå denna typ av brott mot kvinnor.

Det finns/sker i alla samhällskikt, åldrar, kulturer och subkulturer, inhemskt och internationellt så det är i allra högsta grad nåt man måste prata om på gruppnivå och inte skjuta ifrån sig genom att försöka göra det till ett snävare problem än det är.

Märk väl att det hypotetiska scenariot var "skulle du hellre möta en björn eller en fråmmande man" och inte "skulle du hellre möta en björn eller en främmande man i 20-35 års åldern, rödlätt, klädd i skinnpaj, lyssnandes på NRJ och rökande en cigarill". Frågeställningen är bred eftersom problemet är utbrett.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2024-05-17 kl. 14:31.
Citera
2024-05-17, 14:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ok så ovan är hur en svårt autistisk man tolkar statistiken gällande att kvinnor utsätts för ett omfattande och allvarligt våld av män världen över varje år sen mycket lång tid tillbaka.

För det första tolkar han "man vs bear" frågan bokstavligt. Sen kallar han kvinnor "dumma i huvudet" för att de svarat utifrån det omfattande och allvarliga våldet mot kvinnor som män utsätter kvinnor för världen över.

Jag börjar misstänka att den svårt autistiska mannen bakom nicket "ReSweep" inte bara är allvarligt störd utan också rejält hatisk gentemot kvinnor.

Citat:

Du fortsätter på inslagen väg trots att du gjort bort dig som fan redan. Du, vi har redan fattat att du är handikappad i hjärnan och jävligt kvinnofientlig, du börjar bli riktigt pinsam.
Citera
2024-05-17, 14:40
Medlem
Citat:

alla kvinnor ignorerar helt faktiska problemet. varenda man skulle vara 100% på att stoppa kvinnohat. man vet exakt att det är en liten 1% av män. nästan alla dark triad, alla antligen illegala (jag vill skilja på invandare då folk som flyttar under lagliga grunden ofta inte är psyopkater, medans illegal ofta ljuger i asylansökningar då dom är psykopater) alla män som begår brott är nästan helt uppväxta av singelmammor. dessa är ofta psykstörda med bpd. hela problemet ignoreas av feminismen för du får inte påstå att en singelmamma kan vara störd o skada sitt barn.
samtliga män som är kriminella skulle lätt kunna sättas i fängelse men feministerna driver "human" krim politik för att ha dom på gatorna igen.
varenda faktisk lösning på den lilla skaran män som är problematiska enablas av kvinnor som skriver kärleksbrev till seriemördare.

det är uppenbart att varenda "diskussion" kvinnor driver om att vara offer missbrukas för att föra krig mot oskyldiga män. dom vill inte ha en kirurgisk lösning på dom faktiska problemen utan driva en global attack mot alla män kollektivt. varenda lösning ska vara svepande vaga lagar mot alla män aldrig affektiva individuella lösningar mot problemgruppen.
varenda fultolking om alla män används alltid vagt genom memes om vill du välja en björn för att använda sin narcissitiska härskarteknink om att du valde att tolka så fast dom alla menade det.

alla kvinnor är monster och hot då dom begår personattacker genom att använda sitt women are wonderful bias. om du inte gör som jag vill är det bevis på att du är samma monster, eller att du hatar kvinnor.
aldrig får du påstå att en kvinna inte är perfekt o totalt rätt i sina känslor.
Citera
2024-05-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok så ovan är hur en svårt autistisk man tolkar statistiken gällande att kvinnor utsätts för ett omfattande och allvarligt våld av män världen över varje år sen mycket lång tid tillbaka.

För det första tolkar han "man vs bear" frågan bokstavligt. Sen kallar han kvinnor "dumma i huvudet" för att de svarat utifrån det omfattande och allvarliga våldet mot kvinnor som män utsätter kvinnor för världen över.

Jag börjar misstänka att den svårt autistiska mannen bakom nicket "ReSweep" inte bara är allvarligt störd utan också rejält hatisk gentemot kvinnor.

Du fortsätter på inslagen väg trots att du gjort bort dig som fan redan. Du, vi har redan fattat att du är handikappad i hjärnan och jävligt kvinnofientlig, du börjar bli riktigt pinsam.

Du är den enda åsnan som vill snälltolka kvinnor eftersom du är säkert en manshatare själv och vill kunna ventilera ditt manshat utan att få motstånd... .. Men lilla vän.... du kommer aldrig få din vilja genom så länge smarta män existerar och "call you out on your bullshit."

Helt ärligt nu... gå bara på tiktok och sök "man vs bear".... så kommer du se massa kvinnor som BOKSTAVLIGEN yttra sig orden "men are more scarier than bears"....

Men du bryr dig inte om verkligheten eller ... du vill leva i en fantasi värld och snälltolka det uppanbara manshatet som kommer från kvinnor.... lev i din fantasi värld... jag bryr mig inte om att ändra din åsikt... du är för lågintelligent för att någonsin kunna fatta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in