2024-05-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men jag skrev inte att det skulle finnas konkreta bevis! Jag skrev att precis allt talar för att KM har varit på ett ställe som har med Helenas försvinnandet att göra - men jag skrev inte att han måste ha varit aktiv i försvinnandet. Och jag skrev heller inte att KM skulle ha varit inblandad i Helenas död. Som vanligt: Du får läsa bättre - och försöka förstå bättre. Någon ska du nog lyckas, ska du se!

Jag har försökt vänja mig vid att du inte är så noga med hur du uttrycker dig, men om du har ändrat på det är det förstås utmärkt. Däremot innebär ju en närvaro vid rätt tidpunkt att han blir inblandad genom att inte ingripa eller kalla på hjälp - det är ju vad hela scenariot bygger på.
Citera
2024-05-17, 11:17
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du kan glömma Prinzezzans uppgifter om att PU skulle ha följt med UK upp och sovit i hennes lägenhet. Varför skulle han ha gjort det? Han bodde ju bara några tiotal meter därifrån. Fullständigt ologiskt!

VARFÖR skulle inte PU kunnat följa UK hem och sovit över där? Din invändning är att han själv bodde intill, ditt resonemang är ytterst inskränkt och märkligt!

Att du nu på ålderns höst sitter ensam, bitter och fortfarande är okysst har inte med vanliga människors verklighet att göra!
Alla vi andra, dvs normala människor vet att när man var ung, var ute och festade så kunde kvällen sluta precis hursomhelst, det var väl endast om jobbet väntade tidigt dagen efter som ngn isf absolut måste hem och sova.

Nej, Mästerdetektiv Uggla, det är stor komik att följa dina inlägg.
Citera
2024-05-17, 12:32
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
VARFÖR skulle inte PU kunnat följa UK hem och sovit över där? Din invändning är att han själv bodde intill, ditt resonemang är ytterst inskränkt och märkligt!

Att du nu på ålderns höst sitter ensam, bitter och fortfarande är okysst har inte med vanliga människors verklighet att göra!
Alla vi andra, dvs normala människor vet att när man var ung, var ute och festade så kunde kvällen sluta precis hursomhelst, det var väl endast om jobbet väntade tidigt dagen efter som ngn isf absolut måste hem och sova.

Det vore intressant att få reda på vad du själv tror, kan vi stryka PU och BW?
Citera
2024-05-17, 12:57
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det vore intressant att få reda på vad du själv tror, kan vi stryka PU och BW?

PU bort, KM bort (han har ju polisen dessutom vänt ut o in ner i mikroskopiska detaljer och avskrivit honom helt!) att vissa fortsatt förföljer honom är inte friskt, men KM behöver ju ha vandrat på bron med Helena den natten för att hålla det vittnesmålet vid liv.
Citera
2024-05-17, 14:08
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
PU bort, KM bort (han har ju polisen dessutom vänt ut o in ner i mikroskopiska detaljer och avskrivit honom helt!) att vissa fortsatt förföljer honom är inte friskt, men KM behöver ju ha vandrat på bron med Helena den natten för att hålla det vittnesmålet vid liv.

Men BW då?
Citera
2024-05-17, 16:04
Medlem
MissPeeRats avatar
Otroligt mycket skitsnack i denna tråden. Jag har egentligen tröttnat för länge sedan, men om någon vill veta hur mordet gick till (utan att hänga ut någon med namn) så kan jag göra det, om intresse finns.
Citera
2024-05-17, 16:31
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Otroligt mycket skitsnack i denna tråden. Jag har egentligen tröttnat för länge sedan, men om någon vill veta hur mordet gick till (utan att hänga ut någon med namn) så kan jag göra det, om intresse finns.

Ja, gör det.
M v h
Citera
2024-05-17, 16:31
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Berätta!
Citera
2024-05-17, 19:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag har försökt vänja mig vid att du inte är så noga med hur du uttrycker dig, men om du har ändrat på det är det förstås utmärkt. Däremot innebär ju en närvaro vid rätt tidpunkt att han blir inblandad genom att inte ingripa eller kalla på hjälp - det är ju vad hela scenariot bygger på.

Jag har inte ändrat mig. Läs igen.
Citera
2024-05-17, 19:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Jag är glad om jag kan glädja dig i denna turbulenta tid som världen befinner sig i.

Jag förklarade i detalj varför PU inte följde med UK hem. Eller menar du att PU skulle ha vaknat i en mardröm hos UK - riven och eländig efter en attack - och sedan ha kastat sig till PK för hjälp? PU ville kanske ha alibi för att UK hade klöst honom under sexet?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-17 kl. 20:05.
Citera
2024-05-17, 20:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Ja, det har diskuterats. Det ar ju minst sagt en mastodonttrad. Men da gor vi sa har istallet. Vi vander pa resonemanget. Allmanna fragor saledes till alla i traden :

Vi borjar fran allra forsta borjan av detta. HA borjar ga hem fran stan. Vilket ju kan anses bevisat. Nu antar vi att det star/aker bilar med personer i pa hennes vag hemat, vilket ju ar ett rimligt antagande. Anta inget mera, utan bara att det sker nagon form av konversation har. Nu presenteras en hypotetisk valmojlighet. Ga hem, eller aka bil hem. Vi fryser tiden har. Saledes :

Vem eller vilka grabbar skulle HA mer an garna ta skjuts med hem ? Och varfor just den personen/personerna ?

Om jag skulle vara utredare i detta fall sa skulle jag mycket, mycket garna vilja ha en lista pa de namnen och borja beta av dessa en efter en.

Vi har dryftat också det här, men faktum kvarstår: Ingenting tyder på att Helena skulle ha klivit in i en bil. Däremot:

1) En kvinna och en man sågs gå västerut på Marieholmsbron (åt det håller som Helenas bostad låg) i ett för fallet högintressant tidsfönster.
2) Kvinnan iakttogs ha på sig ett par unika byxor som i detalj motsvarade dem som Helena bar den där kvällen.
3) Vittnet noterade att mannen bar pilotglasögon.
4) Kvinnan och mannen noterades vika av höger efter bron - åt det hållet som stigen bakom fängelset tog sin början. Detta ger oss ytterligare en anledning att dra en slutsats: Att det var Helena som gick i riktning mot hemmet.
5) Det finns ingen annan kvinna och man som passar in på brovittnets beskrivning och som har hört av sig och sagt typ att "det var kanske oss som hon såg". Inte ett ord.
6) Vi vet att Helena hade sagt till sin syster Ulrika – och till BW – att hon skulle hem. Helena hade också hörts fråga inne på Stadt om (ungefär) ”är det ingen som ska åt mitt håll?”. Det är helt uppenbart att Helena skulle gå hem, och därför är det fullständigt ologiskt att/om hon skulle ha ändrat sig.
7) Det finns ingen iakttagelse av att Helena skulle ha ändrat sig om att gå hem och i stället ha stigit in i en bil.
Citera
2024-05-17, 21:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Men BW då?

Fick inget svar på ovanstående fråga.
Inget svar är ju också ett svar och nu är det försent att svara, nu har jag gjort en tolkning på det och den är inget bra till vissa utpekades fördel.

Att folk orkar ljuga.................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in