Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
De personer som jag plockar in i mitt lag tycker i stort samma sak som jag gör. Vad "tonen" beträffar är en helt annan sak.
Punkterna som jag sammanställde har inträffat precis som jag har beskrivit dem.
I övrigt bör du ställa dig följande fråga: Varför klarar sig många användare från kritik medan andra - som du, Tuna med flera - inte gör det?
Du har plockat in mig i ditt "lag". Jag tycker att era tankar om det runt Trankärr är intressanta, men jag kan inte säga att jag med säkerhet tror/anser att bilen med de fyra (?), unga killarna i
behöver ha med Helenas försvinnande att göra. Det är som sagt ingen hypotes jag förkastar, men att fastslå att denna bil med förare och passagerare var inblandade, det kan jag inte göra.
Jag har under åren fått till mig att området med Stora Ek, Lugnås, Prästkvarn, Trankärr m fl har kopplats till träffpunkter där olika grupper befunnit sig för att "röka på" osv, d v s använda droger. Därför skulle bilen med dess förare och passagerare ha kunnat vara av ett sådant klientel. Kanske letade de efter ett ställe där någon lämnat ett "paket" eller liknande till dem. De kan ha åkt i krypfart för att de letade efter detta ställe. De kan ha hittat stället (alternativt letat efter ett skyddat ställe där de kunde använda droger på), ha varit där i omkring en trekvart för att sedan fortsätta sin färd. Då ser de att de inte är ensamma. De blir oroliga att någon kommit på dem och följer efter (kollar kanske om det kan vara en civil polisbil t ex). Mina tankar bara.
Jag undrar om en förare med en död kropp i bagaget skulle krypköra genom en by - och därmed dra till sig uppmärksamhet.
Jag tänker också att fyra inblandade skulle kunna vara lite riskfyllt, med tanke på att det nog är svårt nog för en trio att hålla tyst; risken är att någon tjallar. Det skulle vara några med mycket starka band dem emellan då, som tex familje-/släktband. Behövs verkligen fyra personer för att göra sig av med en kropp?
Tiden på dygnet för att göra sig av med en kropp, är en söndag förmiddag en bra tidpunkt? Vore det inte vara en bättre tid att göra detta nattetid? Att köra omkring med en död kropp i en bil på dagtid... Riskfyllt.
Om jag får tippa, så finns Helena på en plats dit gm har koppling. En plats där han/de vet att de får vara i fred, är bekant/-a med, känner trygghet. Skulle kunna vara i/vid Trankärr, men även någon annanstans.
Ett tips. Om du retar dig på vad folk skriver, att de har en avvikande (från dig) åsikt eller vad det nu kan vara, hoppa över de inläggen, eller ta några djupa andetag och försök att besvara dem i lugn och sansad ton. Tråden har större chans att gå framåt utan invektiv, svärord, "skrikande", fördömanden. Det är bättre, tycker jag, att ha en lugn, samarbetande miljö och diskussioner, med ödmjukhet och respekt för andras åsikter. Om du tänker på detta, och följer råden, så tror jag att kritiken mot dig kommer att minska. Tror inte du också det?
Trevlig helg till dig och alla andra här i tråden!