2023-11-18, 02:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Vittnet, kvinnan M, lever inte längre, eller har jag fattat fel? Men det var väl en tonåring med också, en son? En dotter? Den personen; lever han/hon? Om ni i Mariestad vet vem kvinnan var, så kanske ni vet vem tonåringen är.

Så klart att vi vet vem tonåringen var, men inte tänker vi hänga ut den personen här. Dock: Den som har koll på tråden vet vem ett av M*argaretas barn är! (Men det var inte han/hon som var passageraren.)
Citera
2023-11-18, 02:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Om nu traden skall diskutera en bil sa borde det val anda vara battre att diskutera bilen som bevisligen korde in pa cykelvagen nara HA's hem vid den exakta tidpunkten for det formodade brottet och i absolut narhet till den formodade brottsplatsen ?

Vi har ju redan diskuterat bilen som körde på gång-/cykelvägen tusentals gånger!
Citera
2023-11-18, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi har ju redan diskuterat bilen som körde på gång-/cykelvägen tusentals gånger!

Se mitt tidigare inlagg. For ovrigt. Ni har tusentals ganger diskuterat bilen som med all sannolikhet har med detta att gora. Om du nu har Mariestadskontakter, identifiera biljaveln. Hur svart kan det vara ??? En liten smastad och precis alla vet vem som kor vad i spektrumet 18-23. Garanterat. Det ar liksom inte Stockholm vi pratar om.
Senast redigerad av MrConwell 2023-11-18 kl. 02:58.
Citera
2023-11-18, 02:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Men nu är du ju där igen med ditt felslut. Det här var ingen speciell söndagsmorgon, det var inte "just denna tid" eller "just denna dag", det var en vanlig söndagsmorgon för dem, eftersom de inte visste att Helena var försvunnen. Eller vill du göra gällande att de visste det redan då och i så fall hur och varför?

Men herregud, "Einstein" ...

Det här var mycket riktigt en alldeles vanlig söndagsmorgon eftersom de inte visste att Helena var försvunnen. Helt riktigt! Det var bara det att de några dagar senare började fundera över den där bilen som de såg den där söndagsmorgonen eftersom de hade hört/läst att Helena var försvunnen. Hur jävla svårt ska det vara?
Citera
2023-11-18, 02:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jepp, exakt. Annu mera slump vore att dom korde en gruppaktivitet i landsbygden och begravde en kropp tillsammans i dagsljus trots att det vore fullstandigt vansinne att ses tillsammans igen timmar efter brottet nar dom visste att inga vittnen finns som kan placera dom vid brottsplatsen. De som INTE var delaktiga i brottet var sakerligen jatteglada over att bli inblandade och helt med pa att fixa spadar och grava ner en kropp, darigenom riskera fangelse och ett forstort liv for nagot dom enkelt kunde gatt till polisen och vittnat sig fria fran ?

Om det nu ar fyra, vad hindrade de tre andra att ga direkt till Farbror Bla och sjunga som kanariefaglar och bli bygdens hjaltar, fa en beloning och hela Mariestads tacksamhet ?

IB03 ? Ugglan ? Nagon ?

"Hanna" har pratat om MINST två upprörda män.
Citera
2023-11-18, 02:58
Medlem
Citat:
"Hanna" har pratat om MINST två upprörda män.

Det var inte svaret pa fragan. Gor om, gor ratt. 5113 inlagg och du kan inte forsta en enkel fraga ?
Senast redigerad av MrConwell 2023-11-18 kl. 03:05.
Citera
2023-11-18, 03:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Nu var det ju inte så att de mötte bilen. Och att de tittade bakåt betyder inte att de var oroliga. De kanske var undrande över att en annan bil följde efter dem. Hela storyn är tolkningar och antagande.
Så här: om jag läser ditt inlägg kan jag tolka det som att du är upprörd över mina förslag och då kan jag läsa in att du kanske är inblandad på något sätt och vill att det ska bli fokus på just det här som en misstänkt bil för att annat ska hamna utanför fokus. Ungefär så bedrivs stora delar av diskussionen här.
Jag konstaterar att det finns väldigt lite substans i berättelsen om bilen i Trankärr.

Men M*argareta "följde inte efter dem" ... Har du aldrig varit ute och kört och råkat få en bil efter dig? Blir du nervös då? I så fall: Lämna in körkortet!

Och där kom det igen: Om det inte är jag som är "inblandad" så är det nu IB03! Hur fan står det till med dig?

Det finns väldigt mycket substans om bilen i Trankärr!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-11-18 kl. 03:09.
Citera
2023-11-18, 03:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Se mitt tidigare inlagg. For ovrigt. Ni har tusentals ganger diskuterat bilen som med all sannolikhet har med detta att gora. Om du nu har Mariestadskontakter, identifiera biljaveln. Hur svart kan det vara ??? En liten smastad och precis alla vet vem som kor vad i spektrumet 18-23. Garanterat. Det ar liksom inte Stockholm vi pratar om.

Men nu pratar vi om typ 02:40.
Citera
2023-11-18, 03:11
Medlem
Citat:
Men nu pratar vi om typ 02:40.

Vi pratar om bilen som korde in pa cykelbanan som grabbarna gave en beskrivning pa. Identifiera den bilen och ni har losningen. Allt enligt sannolikhetslara, Ugglis.
Citera
2023-11-18, 03:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vi pratar om bilen som korde in pa cykelbanan som grabbarna gave en beskrivning pa. Identifiera den bilen och ni har losningen. Allt enligt sannolikhetslara, Ugglis.

Du pratade om ett tidsspann före 02:40. Fattar du inte hur dumt du skriver och får svar därefter? Hur många var högskolepoängen?
Citera
2023-11-18, 03:16
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte.

Kara Ugglis, borja med att besvara mina enkla fragor. Se tillbaka i traden. Var vanlig preentera teorier och svara pa fragor. Annars ar du liksom bara en person till som jagar skuggor. 7 ar i traden och du har kommit fram till ?
Citera
2023-11-18, 05:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
De personer som jag plockar in i mitt lag tycker i stort samma sak som jag gör. Vad "tonen" beträffar är en helt annan sak.

Punkterna som jag sammanställde har inträffat precis som jag har beskrivit dem.

I övrigt bör du ställa dig följande fråga: Varför klarar sig många användare från kritik medan andra - som du, Tuna med flera - inte gör det?

Du har plockat in mig i ditt "lag". Jag tycker att era tankar om det runt Trankärr är intressanta, men jag kan inte säga att jag med säkerhet tror/anser att bilen med de fyra (?), unga killarna i behöver ha med Helenas försvinnande att göra. Det är som sagt ingen hypotes jag förkastar, men att fastslå att denna bil med förare och passagerare var inblandade, det kan jag inte göra.

Jag har under åren fått till mig att området med Stora Ek, Lugnås, Prästkvarn, Trankärr m fl har kopplats till träffpunkter där olika grupper befunnit sig för att "röka på" osv, d v s använda droger. Därför skulle bilen med dess förare och passagerare ha kunnat vara av ett sådant klientel. Kanske letade de efter ett ställe där någon lämnat ett "paket" eller liknande till dem. De kan ha åkt i krypfart för att de letade efter detta ställe. De kan ha hittat stället (alternativt letat efter ett skyddat ställe där de kunde använda droger på), ha varit där i omkring en trekvart för att sedan fortsätta sin färd. Då ser de att de inte är ensamma. De blir oroliga att någon kommit på dem och följer efter (kollar kanske om det kan vara en civil polisbil t ex). Mina tankar bara.

Jag undrar om en förare med en död kropp i bagaget skulle krypköra genom en by - och därmed dra till sig uppmärksamhet.

Jag tänker också att fyra inblandade skulle kunna vara lite riskfyllt, med tanke på att det nog är svårt nog för en trio att hålla tyst; risken är att någon tjallar. Det skulle vara några med mycket starka band dem emellan då, som tex familje-/släktband. Behövs verkligen fyra personer för att göra sig av med en kropp?

Tiden på dygnet för att göra sig av med en kropp, är en söndag förmiddag en bra tidpunkt? Vore det inte vara en bättre tid att göra detta nattetid? Att köra omkring med en död kropp i en bil på dagtid... Riskfyllt.

Om jag får tippa, så finns Helena på en plats dit gm har koppling. En plats där han/de vet att de får vara i fred, är bekant/-a med, känner trygghet. Skulle kunna vara i/vid Trankärr, men även någon annanstans.

Ett tips. Om du retar dig på vad folk skriver, att de har en avvikande (från dig) åsikt eller vad det nu kan vara, hoppa över de inläggen, eller ta några djupa andetag och försök att besvara dem i lugn och sansad ton. Tråden har större chans att gå framåt utan invektiv, svärord, "skrikande", fördömanden. Det är bättre, tycker jag, att ha en lugn, samarbetande miljö och diskussioner, med ödmjukhet och respekt för andras åsikter. Om du tänker på detta, och följer råden, så tror jag att kritiken mot dig kommer att minska. Tror inte du också det?

Trevlig helg till dig och alla andra här i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in