Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Vi har dryftat också det här, men faktum kvarstår: Ingenting tyder på att Helena skulle ha klivit in i en bil
Ja, jag har noterat att du postat det har inlagget nagra ganger och lagt mycket tyngdpunkt pa det. Mina fragor ar da foljande, eftersom bade polisen och GW tycks utan problem ifragasatta sanningshalten for detta vittne. Om dom trodde 100% pa detta sa skulle detta vara sista bekraftade observationen av HA, men det ar fortfarande torget i alla officiella uttalanden. Ergo, det ar inte vattentatt. Men andock, man skall inte helt bortse fran mojligheten. Det vore inkorrekt. Saledes :
Vad sager den officiella vittnesutsagan ? Det ar ju en jakla skillnad pa att se nagon som KAN vara brottsoffret och att se nagon som 100% AR brottsoffret. Utan att veta vad vittnet har sagt pa papper, officiellt, juridiskt bindande sa ar det mycket svart att utvardera ett vittnesmal exakt. Allt annat kan mycket val vara en tradsanning fran ca 4000 sidor av spekulationer. Eftersom de med full insyn i utrednngen verkar tveksamma sa ar det nagot att ta hansyn till. Korrekt ?
Kommentar pa att GW sagt "on the record" att dom (GW+polisen) ar helt sakra pa att HA stigit in i en bil ? Nagonting i utredningsmaterialet maste ju da tyda pa detta, korrekt ?
Till sist. Quid pro quo, Ugglan. Narhelst du har tid, ingen bradska. Var vanlig svara pa min senaste fraga efter basta formaga och erfarenhet/kunskap. Den ar avsiktligt stalld fran offrets synvinkel och perspektiv sa att alla kan svara utan att behova ta stallning till hemgang eller hemskjuts.