Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-12, 22:25
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Hur känns det att behöva betala för nåt som är gratis? 🤣🤣🤣
Det finns ingetting som är gratis med att ha sex med kvinnor. Även de killar som är i ett förhållande med en tjej måste på ett och en annat sätt betala för att få sex med sin flickvän.

Jag ser ingen skillnad på att direkt betala för sex med en prosituterad jämfört med en kille som är i en relation med en tjej som i praktiken måste betala för allting för sin flickvän för att få sex i utbyte.
Citera
2024-05-12, 22:26
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Hur känns det att behöva betala för nåt som är gratis? 🤣🤣🤣

Inte för att jag är för prostitution men det är väl ungefär som att betala för en tjänst, bortsett från moralgrejen, alltså du kan både städa och laga mat själv men ibland kör man hemstädning och ibland äter man ute.
Citera
2024-05-12, 22:32
Medlem
Dishys avatar
Hur är samhällsdebatten i Österrike jämfört med Sverige angående detta? Är det mer vedertaget att köpa sex där eftersom det är lagligt? I Sverige är det ju ingen som erkänner att de gör det, antar pga olagligt.

Undrar också om medelåldern är lägre eller högre där för när tjejerna började sälja sexuella handlingar? Om nu någon undersökt det och om du vet. I Sverige bland svenska tjejer som säljer sex var den 13-14 år i en undersökning.
Citera
2024-05-12, 22:33
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Hur känns det att sprida könssjukdomar? Trots kontroller så finns det alltid någon som är smittad, och har betalat extra för att slippa kondom.

Är det inte äckligt att tjejen har sperma i sig från andra män?
Som jag nämnde i mitt inlägg så måste prostituerade här i Österrike ha ett grönt kort och genomföra regelmässiga tester hos en legitimerad läkare som de måste skicka in till de ansvariga hälsomyndigheterna för att redovisa sin hälsotillstånd. Om kvinnorna inte gör det så blir deras gröna kort indraget och de förlorar sin licens att få sälja sex. Det är krav på kondomanvändning här vid köp och sälj av sex.
Citera
2024-05-12, 22:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är du så ful så ända chansen att få knulla är att köpa?
Citera
2024-05-12, 22:37
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Även om personen har HIV?
Om kvinnan är HIV-positiv och hon anmäler det till hälsomyndigheterna så blir hennes gröna kort omedelbart indraget och hon får inte längre sälja sex. Om hon låter bli att testa sig trots att hon misstänker att hon har blivit smittad så riskerar hon inte bara böter utan även i vissa fall upp 7 dagars fängelsestraff eller utvisning om hon är utländsk medborgare.
Citera
2024-05-12, 22:41
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Hur mycket pengar, i svenska kronor, lägger du på sexköp per månad eller år?

Är du inte orolig för könssjukdomar, typ herpes?
Jag träffar en till två tjejer per månad, vilket blir mellan 12 till 24 tjejer per år. Jag betalar normalt 160 euro för en timme med en tjej. Så lägger i genomsnitt 320 euro per månad vilket är ca 3700 kronor i månaden.
Citera
2024-05-12, 22:43
Avslutad
Har du aldrig haft tanken av att skaffa familj och barn?
Vad är anledningen att du går dit?
Är det för sex eller något annat som driver dig till bordeller?
Citera
2024-05-12, 22:47
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har du någon gång älskat med en kvinna som verkligen åtrått dig på riktigt?

Om ja, hur upplever du skillnaden mellan det och att köpa sex?
Jag har aldrig haft en flickvän. Så tyvärr kan jag inte svara på frågan om jag upplever skillnad på sexet i en relation jämfört med en prosituterad. Jag har tidigare haft en pojkvän. Jag är bisexuell. Jag har betalat alla kvinnor som jag har legat med.
Citera
2024-05-12, 22:48
Medlem
Man märker att samhället blivit woke och pk när till och med Flashback skriver som små feminister i såna här trådar.

Man behöver inte vara ful eller var ovillig att skaffa familj för att köpa sex. Att köpa sex och få göra precis vad man vill direkt utan tjafs med en het 10a som annars behöver jamsas runt på middagar är bekvämt.

Min fråga är hur ser samhällsdebatten ut kring detta? Är det mer normaliserat att kvinnor får välja själva vad de gör med sin egna kropp?
Citera
2024-05-12, 22:49
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Det finns ingetting som är gratis med att ha sex med kvinnor. Även de killar som är i ett förhållande med en tjej måste på ett och en annat sätt betala för att få sex med sin flickvän.

Jag ser ingen skillnad på att direkt betala för sex med en prosituterad jämfört med en kille som är i en relation med en tjej som i praktiken måste betala för allting för sin flickvän för att få sex i utbyte.

Menar du att du tänker att män behöver bjuda sin flickvän på saker och betala saker till henne?
Citera
2024-05-12, 22:53
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!
Kan tänka mig att det finns ett par fina damer från dessa ställen. Är marknaden och utbudet stort? Umgås du privat med dom eller är det endast sex? Tänker på middagar, bio, resa osv.

Vad snittar timpriset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in