2024-05-16, 20:55
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
15 Maj går till historien som dagen då Wolverhampton tog upp kampen mot VAR och gjorde en Call to Arms till fotbollsengland mot otyget.

Men ja du har rätt. Får skylla på nattetid för inte ska vi behöver vänta 364 dagar utan 21 räcker. 6 Juni röstar man.
Ska man alltså rösta om VAR's vara eller ickevara i PL? Vilka röstar isåfall?
Citera
2024-05-16, 21:31
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ska man alltså rösta om VAR's vara eller ickevara i PL? Vilka röstar isåfall?

Alla 20 klubbar röstar, där de nyuppflyttade är delaktiga. 2/3 av alla måste rösta för, så 14 klubbar krävs för att ta bort VAR.

Min gissning är att inget kommer hända.
Citera
2024-05-16, 21:34
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Alla 20 klubbar röstar, där de nyuppflyttade är delaktiga. 2/3 av alla måste rösta för, så 14 klubbar krävs för att ta bort VAR.

Min gissning är att inget kommer hända.
Det vore väl nästan att hoppas på för mycket. Men jag hoppas iaf, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr skiten.
Citera
2024-05-16, 22:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Returmöte i kvalet till PL, Leeds-Norwich. Efter första halvlek leder Leeds med 3-0 och har fullständigt kört över kanariefåglarna .

Första mötet slutade 0-0, vilket är svårt att tro när man ser lagen i kväll. Det känns som att det är två skolor, eller två epoker om man så vill, som möts. Leeds spelar snabbt och modernt, har knappt en enda britt i laget men desto fler afrikaner och andra n*gr*r från Frankrike, Nederländerna och lite varstans. Medan Norwich består mest av vita britter, tröga, otekniska, fysiskt starka men hopplöst på efterkälken för det mesta.

Jag har svårt att se att Norwich hade gjort det bättre i PL än Sheffield United. Leeds, däremot, borde ha potential att bli kvar den här gången. Hoppas att de går upp, intresset är stort och Yorkshire ska ha ett lag i högsta divisionen.

Southampton-West Bromwich i morgon, 0-0 i första matchen även där.
Citera
2024-05-16, 22:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Returmöte i kvalet till PL, Leeds-Norwich. Efter första halvlek leder Leeds med 3-0 och har fullständigt kört över kanariefåglarna .

Första mötet slutade 0-0, vilket är svårt att tro när man ser lagen i kväll. Det känns som att det är två skolor, eller två epoker om man så vill, som möts. Leeds spelar snabbt och modernt, har knappt en enda britt i laget men desto fler afrikaner och andra n*gr*r från Frankrike, Nederländerna och lite varstans. Medan Norwich består mest av vita britter, tröga, otekniska, fysiskt starka men hopplöst på efterkälken för det mesta.

Jag har svårt att se att Norwich hade gjort det bättre i PL än Sheffield United. Leeds, däremot, borde ha potential att bli kvar den här gången. Hoppas att de går upp, intresset är stort och Yorkshire ska ha ett lag i högsta divisionen.

Ja, jag hoppas också Leeds lyckas hålla sig kvar i PL, jag gillar dom av någon anledning. Tror det har med Brolin att göra.
Förövrigt visste jag inte att de körde kval för att gå upp till PL, jag trodde bara det var de tre högst rankade lagen rakt av som gick upp.
Citera
2024-05-16, 22:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Det vore väl nästan att hoppas på för mycket. Men jag hoppas iaf, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr skiten.

Instämmer helt. Tyvärr lär det inte räcka, då opportunisterna, medlöparna och ja-sägarna är för många.

Bra ändå att några trots allt reagerar och tar ansvar för sporten, inte bara lägger sig platt på rygg för fotbollshatarna.
Citera
2024-05-16, 22:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ja, jag hoppas också Leeds lyckas hålla sig kvar i PL, jag gillar dom av någon anledning. Tror det har med Brolin att göra.
Förövrigt visste jag inte att de körde kval för att gå upp till PL, jag trodde bara det var de tre högst rankade lagen rakt av som gick upp.

Ettan och tvåan går upp direkt till PL. Leicester och Ipswich (välkomna tillbaka!) är nya lag i höst.

Lag 3-6 möts i semi och så en avgörande final på Wembley i vad som brukar kallas för den mest betydelsefulla matchen ekonomiskt i hela fotbollsvärlden.
Citera
2024-05-16, 22:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ettan och tvåan går upp direkt till PL. Leicester och Ipswich (välkomna tillbaka!) är nya lag i höst.

Lag 3-6 möts i semi och så en avgörande final på Wembley i vad som brukar kallas för den mest betydelsefulla matchen ekonomiskt i hela fotbollsvärlden.
Okej tack! Då gissar jag att detta är en av de två semifinalerna?
EDIT: Ja det måste det vara, så möts Southampton och West Bromwich i den andra, jag fattar
Senast redigerad av Bartman777 2024-05-16 kl. 22:21.
Citera
2024-05-16, 22:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag är ett Manchester City-fan, och har varit det sedan långt, långt innan någon shejk hade visat något intresse. Det är faktiskt 40-årsjubileum i år för mig. Jag började följa City säsongen 1984/85, när de låg i dåvarande division 2 (nuvarande Championship).
Jag hade (och har) kluvna känslor inför klubbens nuvarande ägare, men samtidigt så måste jag erkänna att det inte har varit helt otrevligt att få uppleva lite framgång efter decennier av kämpande.
Men jag skulle inte vilja ha de åren ogjorda. Det var mycket motgångar och besvikelser, men det gjorde samtidigt att de få, små framgångar som kom kändes så mycket härligare. Jag kan inte låta bli att undra hur många av dagens City-fans som känner till namnen Kevin Horlock, Paul Dickov och Nicky Weaver, och vet den oerhört viktiga roll de spelade i Citys historia. Kvalfinalen mot Gillingham 1999 var minst lika dramatisk som matchen mot QPR om ligaguldet 2012, och att se Paul Dickovs kvittering i slutminuten mot Gillingham och Nicky Weavers räddningar i den efterföljande straffläggningen ger mig lika mycket glädje som att se Agüeros segermål som gav ligaguldet.

Jag vet inte vad som händer med anklagelserna mot City, men oavsett så kommer jag fortsätta att stödja dem som jag har gjort så länge.

Ett vettigt inlägg i en annars omogen "debatt" härinne. Det gick ändå fort och det hände mycket där med City i slutet på 00-talet, först Shinawatra och Svennis där det var ett härligt gäng spelare som Micah, Ireland och framförallt Elano. Synd att Svennis endast fick en säsong bara. 2-3 år senare med nya ägare och spelare som Nasri, Tevez, Adebayor osv på planen istället. Där antar jag att du kände positivt för framtiden? Själv kände jag tvärtom och var sur på hur många grymma spelare ni tog från Arsenal. 😛

Sen investerades det 1 miljard pund väldigt fort och det var väl då folk egentligen började uppmärksamma och ifrågasätta hur City kunde ha så jäkla mycket pengar första gången. Iaf så som jag minns det. Sen kom Pep och resten är historia, utan Pep så hade City aldrig varit så överlägsna - det vet ju alla som följt Pep. Men utan cashen och förutsättningarna det gav så hade ju Pep aldrig valt City. Både pengarna och Pep är lika viktiga för alla titlar. Känner du på något sätt att det blivit "tråkigt"? Som t.ex. några av mina vänner har börjat känna senaste åren.

Motgångarna behövs ju för att medgångarna ska kännas. Du håller säkert inte med, men jag längtar efter att Pep ska lämna City så att ligan blir jämnare/roligare.
Citera
2024-05-16, 22:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Risk att samma historia upprepar sig igår. Både Norwich och West Brom hade behövt få med sig något från hemmamatcherna då man presterat i nivå med bottenlagen på bortaplan den här säsong. Men som läget är nu tar jag hellre Leeds än något annat. Annars hade Norwich-Ipswich varit häftigt och se i Premier League.

Men vill gärna ha ett Pompey-Saints derby till nästa så Southampton får gärna stanna kvar. Men finalen lär bli sevärd oavsett då båda lagen spelar snabb och offensiv/intensiv fotboll.
Citera
2024-05-16, 23:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag kan känna igen mig själv mycket i det. Som Juve-fan vet jag ibland inte om familjen Agnelli är det bästa, eller värsta, som har hänt Juventus.

Jag har önskat ett par gånger att jag kunde sluta bry mig, och har haft konkreta planer för "hur jag ska falla för ett annat lag". Jag har egentligen fortfarande en plan som följer att åka på semester till Sevilla och se vilket av Sevilla eller Betis som fångar mig först, kanske genom en urtrevlig person jag möter och pratar med som håller på det ena alternativet, eller någon annan situation.

För mina känslor för Juventus är i grunden väldigt komplicerade och det beror också till stor del på min familj och dess historia.

Det kan jag förstå, måste vara en rejäl inre konflikt. Juventus åkte ju verkligen dit rejält med alla inspelade samtal om dommarmutorna också.

Alla klubbar som fuskar borde straffas, men när både FIFA och UEFA är korrupta så förstår jag ju att klubbarna inte har någon respekt för deras regler. Och sen finns det ju värre saker som i Spanien där varken la liga eller staten vågar eller vill åtala Barca även att bevisen finns där, hade det varit en mindre klubb så hade dom antagligen åkt dit direkt.

Hoppas för PL, City och resten av ligans skull att det snart blir ett slut på åtalen. Tyvärr så tror jag ju att City kommer ta det så långt det går då pengarna finns för att hålla igång karusellen i 100 år, men kommer FA vilja spendera så mycket pengar på det är ju frågan..
Citera
2024-05-17, 15:57
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha det måste vara enkelt att skylla på och tro att alla andra bara är avundsjuka.
Är nog lite tudelat. Inte så att allmänheten skulle bry sig lika mycket om City inte varit så framgångsrika. Sedan kan man diskutera om avundsjuka är rätt ord att använda. Man nog skulle inget fan tacka nej till titlarna de tagit. Sättet de gjort det på är en annan femma och då går vi till nästa citat.

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ärligt talat så tror jag att dom flesta fansen inte skulle vilja att deras lag byter plats med City(förutom Chelseas då).
Känner direkt att jag är ute på hals is här då jag inte gillar uttryck som "riktiga fans" men vad sjutton. Tror att här ses en stor generaliserad skillnad. Fans som bryr sig om klubben (riktiga fans) och fans som till största del endast ser till framgång. Oavsett hur det går till. Också den grupp som oftast spyr galla på till höger och vänster och trakasserar spelare på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in