2024-05-16, 14:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag håller helt med.

Men vad är "semi-offside"? Vad innebär det?

Systemet drar linjerna automatiskt med hjälp av bättre teknik. Tar bort det patetiska momentet där 3 amatörer ska dra linjer på en bild som har upplösning á la 1973. Att det heter "semi" är nog för att det ändå ska sitta nån snubbe och "godkänna" systemets dragning av linjer. Men jag vet inte hur det fungerar exakt. Det är i alla fall det som användes på senaste VM.
Senast redigerad av Beaver14 2024-05-16 kl. 14:24.
Citera
2024-05-16, 14:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Men..ligan var ju redan avgjort till Arsenals fördel,vad har hänt?
Vänta och se....
Citera
2024-05-16, 14:54
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Systemet drar linjerna automatiskt med hjälp av bättre teknik. Tar bort det patetiska momentet där 3 amatörer ska dra linjer på en bild som har upplösning á la 1973. Att det heter "semi" är nog för att det ändå ska sitta nån snubbe och "godkänna" systemets dragning av linjer. Men jag vet inte hur det fungerar exakt. Det är i alla fall det som användes på senaste VM.

Ah. Ja, det låter ju vettigt.
Citera
2024-05-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vänta och se....
På vad,se Arsenal spelare i tårar ?
Se dig förvränga allt du sagt:sa ju City skulle vinna ligan redan början av säsongen "
Citera
2024-05-16, 16:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vad behöver hända för ni ska tappa plats

Om vi förlorar mot Sheffield och Chelsea vinner mot Bournemouth är EL platsen deras
Citera
2024-05-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Om vi förlorar mot Sheffield och Chelsea vinner mot Bournemouth är EL platsen deras
Bör ni klara
Citera
2024-05-16, 17:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är ren underhållning att läsa om alla era slutsatser om Manchester City! Man skulle nästan kunna tro att ni är insatta i ärendet

faktum är dock att absolut ingen av er vet någonting, om någonting. Ni tror er förstå vad som sker och drar slutsatser efter vad ni önskar ska hända. Sorry boys, titlarna radas upp och det finns ingenting ni kan göra åt det

Med det sagt, om det finns någon sanning i en del av anklagelserna så tycker jag klubben ska straffas. Men det är uppenbara häxjakter grundat i avundsjuka som pågår för City hade aldrig granskats eller dragits i smutsen om de inte hade varit framgångsrika.

Haha det måste vara enkelt att skylla på och tro att alla andra bara är avundsjuka. Ärligt talat så tror jag att dom flesta fansen inte skulle vilja att deras lag byter plats med City(förutom Chelseas då).

Bevisen finns redan för alla som kan googla, och vad det ev. straffet blir struntar jag helt och hållet i, vill inte se några titlar tillbakadragna eller något liknande. Jag vill bara att City ska bli dömda för vad dom är - fuskare. En svart fläck som alltid kommer finnas där när det pratas om deras mest framgångsrika period någonsin. ☺️
Citera
2024-05-16, 18:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha det måste vara enkelt att skylla på och tro att alla andra bara är avundsjuka. Ärligt talat så tror jag att dom flesta fansen inte skulle vilja att deras lag byter plats med City(förutom Chelseas då).

Bevisen finns redan för alla som kan googla, och vad det ev. straffet blir struntar jag helt och hållet i, vill inte se några titlar tillbakadragna eller något liknande. Jag vill bara att City ska bli dömda för vad dom är - fuskare. En svart fläck som alltid kommer finnas där när det pratas om deras mest framgångsrika period någonsin. ☺️

Tycker snacket om avundsjuka är löjligt. Tycker titlarna tappar en del av vikten om man sålt sin själ och identitet för att vinna. Hade själv en hel del komplicerade känslor och tankar kring när Man Utd ryktades bli uppköpt av Saudi innan det blev Ratcliffe. Det sista man vill är att någon shejk kommer in och leker FIFA25 och börjar värva spelare från höger till vänster och att man blir något City 2.0 med mestadels legoknektar i laget.

Självklart vill man ju att ens lag ska gå bra men tar hellre motgångar men att klubben iaf känns som klubben man växte upp med, snarare än att man säljer ut sig till öst och börjar plocka in stora namn.
Citera
2024-05-16, 18:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker snacket om avundsjuka är löjligt. Tycker titlarna tappar en del av vikten om man sålt sin själ och identitet för att vinna. Hade själv en hel del komplicerade känslor och tankar kring när Man Utd ryktades bli uppköpt av Saudi innan det blev Ratcliffe. Det sista man vill är att någon shejk kommer in och leker FIFA25 och börjar värva spelare från höger till vänster och att man blir något City 2.0 med mestadels legoknektar i laget.

Självklart vill man ju att ens lag ska gå bra men tar hellre motgångar men att klubben iaf känns som klubben man växte upp med, snarare än att man säljer ut sig till öst och börjar plocka in stora namn.

Exakt, men det är deras enda försvar. Dom få City-vänner jag har började följa City i princip enbart pga Oasis, och sist jag pratade med en av dom så slutade han kolla och bry sig för några år sedan. Den där känslan Oasis gav dom och sen gjorde att City blev deras lag finns inte längre kvar.

Jag tar också hellre motgångar och slitiga år än rika ägare som egentligen skiter fullständigt i klubben och dess historia.
Citera
2024-05-16, 20:04
Medlem
MosesMetares avatar
Jag är ett Manchester City-fan, och har varit det sedan långt, långt innan någon shejk hade visat något intresse. Det är faktiskt 40-årsjubileum i år för mig. Jag började följa City säsongen 1984/85, när de låg i dåvarande division 2 (nuvarande Championship).
Jag hade (och har) kluvna känslor inför klubbens nuvarande ägare, men samtidigt så måste jag erkänna att det inte har varit helt otrevligt att få uppleva lite framgång efter decennier av kämpande.
Men jag skulle inte vilja ha de åren ogjorda. Det var mycket motgångar och besvikelser, men det gjorde samtidigt att de få, små framgångar som kom kändes så mycket härligare. Jag kan inte låta bli att undra hur många av dagens City-fans som känner till namnen Kevin Horlock, Paul Dickov och Nicky Weaver, och vet den oerhört viktiga roll de spelade i Citys historia. Kvalfinalen mot Gillingham 1999 var minst lika dramatisk som matchen mot QPR om ligaguldet 2012, och att se Paul Dickovs kvittering i slutminuten mot Gillingham och Nicky Weavers räddningar i den efterföljande straffläggningen ger mig lika mycket glädje som att se Agüeros segermål som gav ligaguldet.

Jag vet inte vad som händer med anklagelserna mot City, men oavsett så kommer jag fortsätta att stödja dem som jag har gjort så länge.
Citera
2024-05-16, 20:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Exakt, men det är deras enda försvar. Dom få City-vänner jag har började följa City i princip enbart pga Oasis, och sist jag pratade med en av dom så slutade han kolla och bry sig för några år sedan. Den där känslan Oasis gav dom och sen gjorde att City blev deras lag finns inte längre kvar.

Jag tar också hellre motgångar och slitiga år än rika ägare som egentligen skiter fullständigt i klubben och dess historia.

Jag kan känna igen mig själv mycket i det. Som Juve-fan vet jag ibland inte om familjen Agnelli är det bästa, eller värsta, som har hänt Juventus.

Jag har önskat ett par gånger att jag kunde sluta bry mig, och har haft konkreta planer för "hur jag ska falla för ett annat lag". Jag har egentligen fortfarande en plan som följer att åka på semester till Sevilla och se vilket av Sevilla eller Betis som fångar mig först, kanske genom en urtrevlig person jag möter och pratar med som håller på det ena alternativet, eller någon annan situation.

För mina känslor för Juventus är i grunden väldigt komplicerade och det beror också till stor del på min familj och dess historia.
Senast redigerad av -GG 2024-05-16 kl. 20:43.
Citera
2024-05-16, 20:54
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag är ett Manchester City-fan, och har varit det sedan långt, långt innan någon shejk hade visat något intresse. Det är faktiskt 40-årsjubileum i år för mig. Jag började följa City säsongen 1984/85, när de låg i dåvarande division 2 (nuvarande Championship).
Jag hade (och har) kluvna känslor inför klubbens nuvarande ägare, men samtidigt så måste jag erkänna att det inte har varit helt otrevligt att få uppleva lite framgång efter decennier av kämpande.
Men jag skulle inte vilja ha de åren ogjorda. Det var mycket motgångar och besvikelser, men det gjorde samtidigt att de få, små framgångar som kom kändes så mycket härligare. Jag kan inte låta bli att undra hur många av dagens City-fans som känner till namnen Kevin Horlock, Paul Dickov och Nicky Weaver, och vet den oerhört viktiga roll de spelade i Citys historia. Kvalfinalen mot Gillingham 1999 var minst lika dramatisk som matchen mot QPR om ligaguldet 2012, och att se Paul Dickovs kvittering i slutminuten mot Gillingham och Nicky Weavers räddningar i den efterföljande straffläggningen ger mig lika mycket glädje som att se Agüeros segermål som gav ligaguldet.

Jag vet inte vad som händer med anklagelserna mot City, men oavsett så kommer jag fortsätta att stödja dem som jag har gjort så länge.

Om man har hållt så länge på dem som du gjort så har man la inget att skämmas för. Ditt tålamod och lojalitet gav utdelning, och om jag vore i dina skor hade jag nog också fortsatt hejja.

Jag är även Barca fan och de har ju minst sagt inte heller varit oskyldiga. Det viktiga är ju att man inte förnekar allt, litar blint på ägarna och försvarar alla gärningar som om klubben vore helig. Alla klubbar har la gjort bra och dåliga saker, men tycker man kan vara medveten om det och fortfarande vara supporter ändå.

Sen tror jag inte allas Citys framgångar har berott på pengar heller, men det har ju såklart bidragit. Både United och Chelsea har spenderat mer och kolla hur de ligger till. Handlar mycket om hur man spenderar pengarna och City har varit väldigt smarta i sin strategi. Sen hur man coachar spelarna, samt akademispelare som kan bidra är ju också en del av pusslet. Pep är nog min favorittränare genom tiderna på grund av hans period i Barca, så har ju ett soft spot för honom. Jag tror inte City hade vunnit så här mycket utan honom, så många faktorer spelar ju in.

Det sagt så försvarar jag inte City mot anklagelserna, de borde straffas för detta om de är skyldiga. Dock tycker jag inte att man borde ta bort titlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in