Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Ja det är korrekt. Bortsett från "sagoberättelse" vilket verkar vara formulerat av dig i syfte att framställa mig som nedsättande mot vetenskapen.
Illustrativt formulerat, ja, någon sorts sagoberättelse. Det är framställandet du verkar sträva efter.
Citat:
Vad har jag ljugit om?
Att du "bara" påpekar att alla vet lika lite.
Citat:
Ur mitt perspektiv har jag samma åsikt tills jag yttryckligen ändrar den.
Jag är helt öppen med mina åsikter här på detta anonyma forum.
När du synas snömosar du och hävdar att du menade något tamare och mer harmlöst. Relativiserar lite för att slippa säga något konkret.
Citat:
Det som verkar ändras i konversationen är de olika anfallsvinklarna från den som går till angrepp mot mig. Det är klart att det påverkar samtalets struktur!
Snarare försöker folk förklara och tydliggöra det du uppenbarligen inte vill förstå. Vi är naiva nog att tro att om vi förklarar något på ett sätt den andra kan förstå så kommer vi kunna ändra någons uppfattning.
Att du tar det som angrepp beror antingen på att du har kognitiv dissonans eller för att du startat diskussionen i en dålig anda och fått svar därefter. Du får den nivå du förtjänar på internet.
Citat:
Och angreppen upplever jag som ganska agressiva och fientliga, och inte sällan kryddade med personliga angrepp. "Lögn", som du inleder med här, tar jag till exempel som ett mycket hårt personligt angrepp.
Stackars du.
Citat:
Nu kräver jag att du motiverar det.
Done. Se ovan. Jag ifrågasätter din motivation och din metod.
Citat:
Det enda jag säger är att eftersom ingen, inklusive du, vet vad som föregick Big bang så är det just där den vetenskapliga berättelsen startar. Jag ser verkligen inget konstigt i det påståendet.
Om du inte vet vad som finns på andra sidan berget, då är det där världen börjar.
Är det så?
För att bevara sammanhang:
Citat:
Jag påpekar bara att du vet lika lite som alla andra.
Citat:
Lögn.
Du vill få det till att det är någon sorts sagoberättelse där det först inte var någonting och sedan hände Big Bang och det var starten på berättelsen, så som du uttryckte det.
Du är riktigt flitig med att backa och omdefiniera när du blir synad, märker jag i dina diskussioner.
"Nä, vaddå, det sa jag inte" direkt efter att du sagt det.