Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-16, 05:51
Medlem
emmuuts avatar
Sedan september 2021 efter en psykos jag fick när jag tagit amfetamin månader i sträck och sedan tagit en alldeles för stor dos ecstasy i det fruktansvärda tillståndet jag redan befann mig i så har dessa små hallucinationer eller vad man ska kalla dom aldrig försvunnit.

Det blir värre om jag har sovit och ätit dåligt, som nu. Sovit 5 timmar på 5 dygn tror jag, på grund av avtändning av opiater (dumt, jag vet, men skitsamma). ALLTING håller på att ändra form och snurra runt och andas och har sig och jag börjar bli lite orolig att en ny psykos är på väg. Det är väldigt intensivt.

Känner mig nästan lite halvt full också?? Det kanske är för att jag är så satans trött egentligen men jag kan fortfarande absolut inte sova. Inatt blev det 0 timmar, 0 minuter, 0 sekunder. INGEN sömn.

Flyger förbi saker framför ögonen ibland också, svarta prickar bara typ? Eller något liknande. Och fokuserar jag blicken på något ändrar den form och ibland färg helt och hållet. Är genuint ganska rädd.

Borde jag införskaffa mig någon benzo att ha i 2-3 dagar som kanske kan hjälpa till med sömnen och det jag ser? Kan en psykos faktiskt utlösas om jag går sömnlös i några nätter till? Livrädd.. fyfan vad äckligt det är när allt rör på sig så mycket. Kan knappt fokusera blicken.

När jag är nykter och mår bra tänker jag inte allt för mycket på detta men nu har det blivit så extremt.

Någon som har tips på vad jag ska göra? Kan man söka hjälp för dom hallucinationer jag har? Kanske borde gjort det redan 2021..

Ber om ursäkt om en sådan här tråd redan gjorts. Är i ett skick där jag knappt kan se något när jag kollar på en skärm. Jag måste ha sömn nu. FAN vad jobbigt. All hjälp uppskattas!
Senast redigerad av emmuut 2024-05-16 kl. 05:54.
Citera
2024-05-16, 05:57
Avstängd
XX-Ambars avatar
Någon slags sömntablett behöver du ju definitivt. Hur finansierar du ditt missbruk för övrigt?
Citera
2024-05-16, 05:59
Medlem
WhatsYourNames avatar
Tönt. Skaffa benso och weed och sov i en vecka och ät mycket vitaminer. Vafan tror du ska hända när du har sovit fem timmar på en vecka och trycker i dig opioider?

Gå lägg dig så går det över.
Citera
2024-05-16, 06:05
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Någon slags sömntablett behöver du ju definitivt. Hur finansierar du ditt missbruk för övrigt?

Det enda jag har i sömnväg hemma är alimemazin (theralen), propavan, melatonin och olanzapin. Alla helt jävla värdelösa så ja, blir nog att köpa imovane eller någon långtidsverkande benzo idag. Eller båda.

Finansierar genom mitt jobb och sparanden
Citera
2024-05-16, 06:07
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Tönt. Skaffa benso och weed och sov i en vecka och ät mycket vitaminer. Vafan tror du ska hända när du har sovit fem timmar på en vecka och trycker i dig opioider?

Gå lägg dig så går det över.

Hatar weed men ska leta efter benzo idag. Vad menar du när du säger ”och du trycker i dig opioider”? Jag är ju i detta tillstånd eftersom jag har knarkat opioider veckor i sträck, och kan därför inte sova och börjar bli orolig då allting vrider och vänder på sig.

Legat och blundat i 9 timmar inatt utan att kunna somna. Det är inte så lätt att bara gå och sova
Citera
2024-05-16, 07:04
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Det enda jag har i sömnväg hemma är alimemazin (theralen), propavan, melatonin och olanzapin. Alla helt jävla värdelösa så ja, blir nog att köpa imovane eller någon långtidsverkande benzo idag.
Bland annat alimemazin och propavan är antipsykotisk medicin och ska undvikas.
Citat:
https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Propiomazine Structurally and pharmacologically similar to clozapine, propiomazine binds to alpha(1), dopamine, histamine H1, muscarinic, and serotonin type 2 (5-HT2) receptors.
You are not probably suffering from psychosis if and when you believe so.
Citera
2024-05-16, 07:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det enda jag har i sömnväg hemma är alimemazin (theralen), propavan, melatonin och olanzapin. Alla helt jävla värdelösa så ja, blir nog att köpa imovane eller någon långtidsverkande benzo idag. Eller båda.

Finansierar genom mitt jobb och sparanden
Ta både Propavan och Theralen, de biter båda på psykossymptom. Blir det värre får du vända dig till psyket.
Citera
2024-05-16, 07:14
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granaattiomena
Bland annat alimemazin och propavan är antipsykotisk medicin och ska undvikas. You are not probably suffering from psychosis if and when you believe so.

Undvikas? Varför då? Borde det inte hjälpa? Har för mig att olanzapin är antipsykotisk också.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ta både Propavan och Theralen, de biter båda på psykossymptom. Blir det värre får du vända dig till psyket.

Ska göra det, tack!!
Citera
2024-05-16, 07:19
Citat:
Undvikas? Varför då? Borde det inte hjälpa? Har för mig att olanzapin är antipsykotisk också.
Vad är det som flyger förbi framför ögonen som svarta prickar? Det är inte psykos och rädsla är dessutom inte detsamma som psykos. Gör 3D reality check test live online.
Citera
2024-05-16, 07:58
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Sedan september 2021 efter en psykos jag fick när jag tagit amfetamin månader i sträck och sedan tagit en alldeles för stor dos ecstasy i det fruktansvärda tillståndet jag redan befann mig i så har dessa små hallucinationer eller vad man ska kalla dom aldrig försvunnit.

Det blir värre om jag har sovit och ätit dåligt, som nu. Sovit 5 timmar på 5 dygn tror jag, på grund av avtändning av opiater (dumt, jag vet, men skitsamma). ALLTING håller på att ändra form och snurra runt och andas och har sig och jag börjar bli lite orolig att en ny psykos är på väg. Det är väldigt intensivt.

Känner mig nästan lite halvt full också?? Det kanske är för att jag är så satans trött egentligen men jag kan fortfarande absolut inte sova. Inatt blev det 0 timmar, 0 minuter, 0 sekunder. INGEN sömn.

Flyger förbi saker framför ögonen ibland också, svarta prickar bara typ? Eller något liknande. Och fokuserar jag blicken på något ändrar den form och ibland färg helt och hållet. Är genuint ganska rädd.

Borde jag införskaffa mig någon benzo att ha i 2-3 dagar som kanske kan hjälpa till med sömnen och det jag ser? Kan en psykos faktiskt utlösas om jag går sömnlös i några nätter till? Livrädd.. fyfan vad äckligt det är när allt rör på sig så mycket. Kan knappt fokusera blicken.

När jag är nykter och mår bra tänker jag inte allt för mycket på detta men nu har det blivit så extremt.

Någon som har tips på vad jag ska göra? Kan man söka hjälp för dom hallucinationer jag har? Kanske borde gjort det redan 2021..

Ber om ursäkt om en sådan här tråd redan gjorts. Är i ett skick där jag knappt kan se något när jag kollar på en skärm. Jag måste ha sömn nu. FAN vad jobbigt. All hjälp uppskattas!
Sömnbrist kan leda till psykosliknande tillstånd och symptom. Efter 48 h börjar man i regel hallucinera.

Det är troligen din sömnbrist som spökar.
Citera
2024-05-16, 08:03
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Sömnbrist kan leda till psykosliknande tillstånd och symptom. Efter 48 h börjar man i regel hallucinera.

Om hon tagit amfetamin månader i sträck så borde det vid upphörandet leda till en reboundeffekt.

Vad som pågår är att hennes nu + nu + nu i kontinuerlig följd och summan av hennes tankar som har strömmat igenom synapserna samt minnet är vad som gör henne till den hon är just nu.
Hennes medvetande hoppar in och ut ur existensen men så fort hon försöker att greppa existensen så fallerar den och börjar till nästa nu.
Citera
2024-05-16, 08:15
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granaattiomena
Vad är det som flyger förbi framför ögonen som svarta prickar? Det är inte psykos och rädsla är dessutom inte detsamma som psykos. Gör 3D reality check test live online.

Jag vet att jag inte har psykos men jag är rädd för att få det, igen.

Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun

Precis! 100% säker på att det är sömnbristen men jag kan verkligen inte styra över hur sömnkvaliten är. Jag känner mig utmattad men kan ändå inte sova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in